Άλβιν Έιλι στο Ηρώδειο

24.09.2001
Μετά τη μοναδική Πίνα Μπάους και το New York City Ballet, το Φεστιβάλ Αθηνών μας επιφυλάσσει μία ακόμη ξεχωριστή βραδιά, αφιερωμένη στο Χορό. Το διάσημο συγκρότημα χορού Άλβιν Έιλι American Dance Theatre -το πρώτο "έγχρωμο" σύνολο που ιδρύθηκε στις ΗΠΑ το 1958-θα βρεθεί για τρίτη φορά στη χώρα μας για δύο παραστάσεις, στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου, στο Ηρώδειο.
Μετά τη μοναδική Πίνα Μπάους και το New York City Ballet, το Φεστιβάλ Αθηνών μας επιφυλάσσει μία ακόμη ξεχωριστή βραδιά, αφιερωμένη στο Χορό. Το διάσημο συγκρότημα χορού Άλβιν Έιλι American Dance Theatre -το πρώτο "έγχρωμο" σύνολο που ιδρύθηκε στις ΗΠΑ το 1958-θα βρεθεί για τρίτη φορά στη χώρα μας για δύο παραστάσεις, στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου, στο Ηρώδειο. Ριζικά ανενεωμένο, τόσο σε έμψυχο υλικό όσο και σε ρεπερτόριο και με ακόμα πιο έντονα αισθησιακά ακούσματα και θέαμα το American Dance Theatre του Άλβιν Έιλι ετοιμάζεται να μαγέψει το Αθηναϊκό κοινό, όπως το έκανε το 1979 στην πρώτη εμφάνισή του στην Αθήνα και στη συνέχεια το 1996.
Ας ετοιμαστούμε για μία ξεχωριστή παράσταση, που περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές χορογραφίες:

Grace
Χορογραφία: Ronald K. Brown
Μουσική: Duke Ellington, Roy Davis, Paul Johnson Fela (Anikulapo) Kuti
Κοστούμια: Omatayo Wunmi Olaiya κοστούμια
Φωτισμοί: William Grant III

"Το Grace αναφέρεται σε ανθρώπους που κάνουν ένα ταξίδι το οποίο εκτυλίσσεται επί σκηνής. Ελπίζω ότι τα κορμιά των χορευτών αντιμετωπίζουν το χορογραφικό υλικό και τα ταξίδια τους με διαφορετικούς τρόπους καθώς παρακολουθούμε τις κινήσεις τους. Η βασική μου ιδέα είναι ότι οι άνθρωποι ζουν τη ζωή τους χωρίς να αναγνωρίζουν τη "χάρη" που περιβάλλει την ύπαρξή τους. "Τελικά, το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς μου έχει να κάνει με ανθρώπους που προσπαθούν να φτάσουν στο ναό του Θεού, ή που προσπαθούν να μοιάσουν στο Θεό, για να φέρουν εις πέρας το έργο που υποτίθεται ότι πρέπει να πραγματοποιήσουμε εδώ στη Γη. Μέσα από όλες τις προσωπικές μας αντιξοότητες, αντλούμε κάποια μαθήματα που μας κρατούν στον ίσιο δρόμο".
Ronald K. Brown

Following the subltel current upstream
Χορογραφία: Alonzo King
Μουσική: Zakir Hussain, Miguel Frasconi, Miriam Makeba
Κοστούμια: Robert Rosenwasser
Φωτισμοί: Axel Morgenthaler

"Ο τίτλος έχει εκατοντάδες επίπεδα. Όλοι μας είμαστε τμήματα ενός εξωτερικού και ταυτόχρονα ενός εσωτερικού κόσμου. Συχνά οι συγκινήσεις του εξωτερικού κόσμου μας αποσπούν από την εσωτερική αναζήτηση. Όμως τα πάντα στη φύση έχουν την τάση να επιστρέφουν στην πηγή τους, όπως οι σολωμοί κάνουν ολόκληρο αγώνα ενάντια στο ρεύμα για να επιστρέψουν στις πηγές των ποταμών όπου γεννήθηκαν. Έτσι και η ύλη αποζητά να επιστρέψει στο πνεύμα. Η δουλειά μου με τους χορευτές του Χοροθεάτρου ήταν μια θαυμάσια εμπειρία. Για μένα σημασία δεν έχει πώς εκτελεί ένας χορευτής τα βήματα, αλλά ποιος είναι, γιατί είναι ο χαρακτήρας του που θα δώσει νόημα στη χορογραφία".
Alonzo King

Revelations
Χορογραφία: Alvin Ailey
Μουσική: παραδοσιακή
Σκηνικά -Κοστούμια: Ves Harper
Σχεδιασμός κοστουμιών
για το κομμάτι "Rocka My Soul": Barbara Forbes
Φωτισμοί: Nicole Cernovitch

Η νεαρή ιδιοφυία που λεγόταν Άλβιν Έιλυ ήταν μόλις 29 ετών όταν, το 1960, δημιούργησε το αριστούργημά του, Revelations, βασισμένο στα νέγρικα σπιρίτσουαλ. Eντυπωσιάζει ότι ήταν το δέκατο μόλις μπαλέτο που χορογραφούσε, αν λάβουμε υπόψη μας ότι το πρώτο αριστούργημα του Μπαλανσίν, το Apollo, ήταν το ογδοηκοστό τέταρτο έργο του και το Heretic της Γκράχαμ ήταν το εξηκοστό τρίτο της. Tα ποικίλα ερεθίσματα του Έιλυ για τη σύνθεσή του Revelations εκτείνονται από τις αναμνήσεις της παιδικής του ηλικίας στο Τέξας, όταν παρακολουθούσε λειτουργίες της Εκκλησίας των Βαπτιστών, ως τη συγκίνηση που είχε δεχτεί από τη ζωγραφική του Mπρέγκελ και το ανατολικό θέατρο, καθώς και τη γνωριμία του με τους αφροαμερικανούς συγγραφείς Τζέημς Μπόλντουιν και Λάνγκστον Χιουζ. Αυτό το κλασικό έργο του μοντέρνου χορού, που χαρακτηρίζεται συχνά ως το πιο αντιπροσωπευτικό του, έχει παρασταθεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χορογραφία του Έιλυ.

Αμερικανικό Χοροθέατρο Αλβιν Εϊλυ - Μια υπέροχη "έγχρωμη" οικογενειακή ιστορία