Μπορεί να κυκλοφορεί ανάμεσα σε δικαστικές έδρες και δικόγραφα με την ίδια άνεση που ανεβάζει ιστορίες για αμφιλεγόμενες και σημαντικές προσωπικότητες γράφοντας τις μουσικές κι αναλαμβάνοντας τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία των ρόλων.
Από τα υπόγεια της Delia Derbyshire μέχρι τα δύσβατα σημεία της παρεξηγημένης προσωπικότητας των παραμυθιών, Lewis Carol, η Violet Luise τολμάει και πειραματίζεται με ό,τι της τραβάει την προσοχή και θεωρεί πως χρειάζεται και μια δεύτερη ματιά.
Φέτος επέστρεψε με τα «Γράμματα στα Κοριτσάκια». Την παράσταση την οποία ανεβάζει δεύτερη χρονιά και μιλάει για τα γράμματα που έστελνε ο συγγραφέας της «Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων» στις μικρές φίλες του και τον βάρυναν με τις κατηγορίες του παιδόφιλου, ετοιμάζει καινούριο δίσκο αλλά και μια ηλεκτρονική όπερα για την εξουσία ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα. Δεν την προλαβαίνεις με λίγα λόγια. Μπήκαμε στην πρόβα των «Γραμμάτων» και κρατήσαμε τα παρακάτω…
Συνέντευξη/Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Η πρώτη φορά που ανέβηκε το έργο και πώς εξελίχθηκε.
Την πρώτη φορά η παράσταση ήταν work in progress. Ήταν σε ένα στάδιο έρευνας, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Τώρα οι επιλογές είναι πιο κατασταλαγμένες και πιο σίγουρες. Έχουν βγει πολλά πράγματα, έχει γίνει όλο πιο δωρικό, πιο λιτό και, κατά την άποψη μου, πιο ουσιαστικό. Έχουν φύγει λεπτομέρειες που μάλλον από ότι καταλαβαίνω τώρα δεν ήταν και τόσο σημαντικές για να υπάρχουν, έχοντας αφήσει χώρο για τα απολύτως απαραίτητα.
Η επιλογή του έργου.
Γιατί δε θέλω να αμαυρώνεται η εικόνα ανθρώπων που είναι πολύ σημαντικοί και ουσιαστικοί, επειδή απλά και μόνο δεν μπορεί το έργο και η ζωή τους να κατανοηθεί. Αρκετά έχουν ειπωθεί για την ερωτική ζωή του Λιούις Κάρολ, τα οποία και είναι κουτσομπολιά άνευ ουσίας.Το έργο του είναι η ουσία, και αντί να γίνει focus σε αυτό, έχει δημιουργηθεί μία τεράστια παραφιλολογία γύρω από το όνομα του που εδώ που τα λέμε δεν έχει καμία απολύτως σημασία.
Οι αλλαγές που έγιναν στην παράσταση και πώς νιώθεις μέσα σε αυτό.
Οι αλλαγές έγιναν για να γίνει πιο μεστή και ουσιαστική η παράσταση. Αυτή τη φορά, έχοντας μαζί μου τον Παναγιώτη Γαρμπή, συμπρωταγωνιστή μου από "τα Υπόγεια του BBC", είχα και ένα δεύτερο μάτι που με βοήθησε πάρα πολύ και στο δημιουργικό και στο υποκριτικό. Τώρα είμαι πιο σίγουρη για πολλά πράγματα και είμαι πιο ασφαλής για τις επιλογές που έχουν γίνει.
Η φάση που βρίσκεσαι και το feedback της παράστασης.
Είμαι σε μία πολύ δημιουργική φάση. Τα "Γράμματα στα κοριτσάκια" δεν είναι άλλη μία επανάληψη. Επί της ουσίας, είναι άλλη παράσταση. Νομίζω ότι τώρα ολοκληρώνεται σαν δουλειά. Φυσικά, πάντα υπάρχει και η αγωνία του δημιουργού σε σχέση με το αν το δημιούργημά του έχει καθαρότητα και αν αφορά ουσιαστικά το κοινό. Το Feedback είναι πολύ καλό. Χαίρομαι γιατί η παράσταση δημιουργεί προβληματισμό, πράγμα που θεωρώ και το μεγαλύτερο κέρδος, βγαίνοντας από το θέατρο.
Η οπτική σου για τα παραμύθια του Κάρολ πριν και μετά την παράσταση.
Μετά την παράσταση, και μετά από όλη αυτή την έρευνα, αγαπώ τον Κάρολ ακόμα πιο πολύ. Ανακάλυψα τον τεράστιο πλούτο του, που ούτε είχα διανοηθεί ότι έχει δημιουργήσει. Πολυπράγμων, αεικίνητος, χειμαρρώδης, αστείος, ευφυής, Τεράστιο μυαλό με μια πολύ ευαίσθητη ψυχή.
Αν ο Carol ζούσε τώρα στην εποχή των social media.
Δύο σενάρια σκέφτομαι.΄Η, δε θα του έδιναν καμία σημασία, γιατί το έργο του, κείμενα και φωτογραφίες, δεν έχουν τη χυδαιότητα και τον πανσεξουαλισμό της εποχής, δηλαδή θα θεωρούνταν κατά κάποιο τρόπο old fashioned. Ή, αν ήταν αρκετά διάσημο πρόσωπο, θα ασχολούνταν μαζί του όλες οι κουτσομπολίστικες φυλλάδες και θα τον περνούσαν από τηλεοπτικό δικαστήριο, καταδικάζοντάς τον φυσικά. Όπως έγινε και με τον Michael Jackson.
"One woman show"
Η παράσταση δεν είναι One woman show. Είναι παράσταση πολλών ανθρώπων. Πιο πολλοί είναι οι συντελεστές παρά οι άνθρωποι επί σκηνής. Υπάρχει ένα μεγάλος σχεδιασμός από πίσω σε πολλά επίπεδα. Δε θα μπορούσε να γίνει αυτή η παράσταση χωρίς τη βοήθεια όλων αυτών των ανθρώπων.
Μελλοντικά σχέδια.
Ολοκληρώνω το δεύτερο δίσκο που έχει αναφορές στην ηλεκτρονική αναλογική μουσική. Είναι το δεύτερο μουσικό υλικό μετά το Cardinals& Lovers. ΄Exω μεγάλη αγωνία για το αποτέλεσμα και τη γραμμή αυτού του νέου υλικού. Σίγουρα πάντως κινείται σε πολύ διαφορετικούς δρόμους από ότι το προηγούμενο.
Επίσης, ετοιμάζουμε μία σύγχρονη ηλεκτρονική όπερα, μια μουσική παράσταση με θέμα τη σχέση εξουσίας ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα. O όρος που χρησιμοποιείται είναι αυτός του Σπισισμού, σύμφωνα με τον οποίο, εφόσον ο άνθρωπος είναι ανώτερο ηθικά ον από τα υπόλοιπα είδη του ζωικού βασιλείου, έχει στη διακριτική του ευχέρεια, τη ζωή όλων των όντων που συμβιώνουν μαζί του στον πλανήτη Γη.
Info παράστασης:
Από Μηχανής θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο
'Έως 23 Νοεμβρίου. Σάββατο 22:00 / Κυριακή 19:00
Τηλ. Κρατήσεων: 2105231131
Διάρκεια: 60 λεπτά
Γενική Είσοδος: 10 €
Μειωμένο: 8 € / Ατέλεια: 5 €