Ρεσιτάλ της Δανάης Καρά στο Μέγαρο

22.02.2013
Ως Ελληνίδα πιανίστα που έχει διακριθεί στη διεθνή μουσική σκηνή για την ερμηνευτική της τέχνη - «ένα απόσταγμα μουσικής ευφυΐας, υπερβατικής δεξιοτεχνίας, γνησιότητας συναισθήματος και οραματισμού» - αλλά και την προσήλωσή της να φέρει στο προσκήνιο σημαντικά έργα του κλασικισμού και του μοντερνισμού του 20ού αιώνα, η Δανάη Καρά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τις εκδηλώσεις του Κύκλου του Μεγάρου με όλες τις Σονάτες για Πιάνο του Μπετόβεν.

Ως Ελληνίδα πιανίστα που έχει διακριθεί στη διεθνή μουσική σκηνή για την ερμηνευτική της τέχνη - «ένα απόσταγμα μουσικής ευφυΐας, υπερβατικής δεξιοτεχνίας, γνησιότητας συναισθήματος και οραματισμού» - αλλά και την προσήλωσή της να φέρει στο προσκήνιο σημαντικά έργα του κλασικισμού και του μοντερνισμού του 20ού αιώνα, η Δανάη Καρά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τις εκδηλώσεις του Κύκλου του Μεγάρου με όλες τις Σονάτες για Πιάνο του Μπετόβεν.
Τις ξεχωριστές μουσικές βραδιές με τη συμμετοχή βιρτουόζων εκτελεστών κάποιων αριστουργηματικών έργων που γράφτηκαν κατά την επονομαζόμενη «μέση ή ηρωική περίοδο» του συνθέτη, ενδεικτικών τόσο των υφολογικών καταβολών του όσο και των επιρροών που εκείνος άσκησε σε μεταγενέστερους συναδέλφους του.
Με αυτό ακριβώς το σκεπτικό, η Δανάη Καρά πραγματοποιεί το δικό της ρεσιτάλ - με τίτλο «Μπετόβεν και επιρροές στον Μοντερνισμό του 20ού αιώνα» - την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου, στις 8.30 το βράδυ, στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, παρουσιάζοντας την Σονάτα αρ.4 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 7, την επονομαζόμενη και ως «Grand Sonata» του «τιτάνα» της μουσικής στην εξέλιξη του πιανιστικού είδους αλλά και την υψηλών τεχνικών απαιτήσεων Σονάτα του αρ.21 σε ντο μείζονα, έργο 53, γνωστή ως «Waldstein» ή «L’Aurora», παρεμβάλλοντας στο πρόγραμμά της τη μοναδική σονάτα που ο κορυφαίος Ούγγρος Μπέλα Μπάρτοκ συνέθεσε για σόλο πιάνο, τη Σονάτα (1926) που αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του είδους τα οποία γράφτηκαν στις αρχές του 20ού αιώνα.
Πιο συγκεκριμένα, η Δανάη Καρά ξεκινά το ρεσιτάλ της με την τετραμερή Σονάτα αρ.4 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 7 που ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827) έγραψε το 1797 και αφιέρωσε σε μια μαθήτριά του, την κοντέσα Μπάρμπαρα (Μπαμπέτ) φον Κέλεβικς, που ήταν ερωτευμένη μαζί του. Η επονομαζόμενη και ως «Grand Sonata» ανήκει σε μια λαμπρή σειρά αντίστοιχων πιανιστικών συνθέσεων στο ύφος των Μότσαρτ και Χάυντν, μέσα από τις οποίες ο κορυφαίος μουσουργός επέβαλε την – πρωτοποριακή για την εποχή της - αντίληψη πως μια σονάτα μπορεί να είναι εξίσου επιβλητική με μια συμφωνία. Το έργο ξεκινά με ένα δραματικό Allegro (molto e con brio, σε μι ύφεση μείζονα) που ξεχειλίζει από ζωτική ενέργεια φέρνοντας στο νου μία σκέρτσο-τοκάτα ενώ το μεγαλειώδες δεύτερο μέρος της, Largo, con gran espressione (σε ντο μείζονα), καταδεικνύει την επαναστατική χρήση της σιωπής από μέρους του Μπετόβεν. Το ακόλουθο Allegro σε μι ύφεση μείζονα και μι ύφεση ελάσσονα – κάτι ανάμεσα σε μινουέτο και σκέρτσο – αποτελεί προπομπό για πιανιστικές φόρμες που μελλοντικά συναντάμε σε έργα των Σούμπερτ και Μπραμς ενώ μόνο στο τελευταίο μέρος της, το Rondo: Poco allegretto e grazioso σε μι ύφεση μείζονα, η σονάτα πλησιάζει το παραδοσιακό στυλ γραφής των έργων μουσικής δωματίου.
ΙΝFO:
Πότε:Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου, ώρα 20:30
Που: Μέγαρο Μουσικής, Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Οι τιμές των εισιτηρίων είναι: 12 € (Ζώνη Α) και 20 € (Ζώνη Β).
Ειδικές τιμές: 5 € (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, Α.Μ.Ε.Α.) και 8 € (65+, πολύτεκνοι).
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333
και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr