Μαγική Τόσκα στο Ηρώδειο (***1/2)

01.08.2012
Παρά την αφόρητη ζέστη, οι μελωδίες του Πουτσίνι κατέκλυσαν για τέσσερις βραδιές το κατάμεστο θέατρο Ηρώδου του Αττικού ολοκληρώνοντας με το καλύτερο δυνατό φινάλε τη φετινή σεζόν της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, αλλά και έναν σχετικά άνυδρο μουσικό μήνα για το Φεστιβάλ Αθηνών.

Παρά την αφόρητη ζέστη, οι μελωδίες του Πουτσίνι κατέκλυσαν για τέσσερις βραδιές το κατάμεστο θέατρο Ηρώδου του Αττικού ολοκληρώνοντας με το καλύτερο δυνατό φινάλε τη φετινή σεζόν της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, αλλά και έναν σχετικά άνυδρο μουσικό μήνα για το Φεστιβάλ Αθηνών.

Η διανομή που παρακολουθήσαμε σφραγίστηκε από τη μεστή ερμηνεία -φωνητική και σκηνική- της έμπειρης πλέον στο ρόλο υψιφώνου της ΕΛΣ, Τσέλια Κοστέα που δικαιολόγησε το βραβείο που έλαβε για ακριβώς αυτόν το ρόλο από τους Έλληνες μουσικοκριτικούς το 2011.

Το υψηλών φωνητικών απαιτήσεων «Vissi d’ Arte» («Έζησα για την Τέχνη») χειροκροτήθηκε παρατεταμένα, ενώ και η παρουσία της σοπράνο στη σκηνή σε συνδυασμό με την πλούσια γκάμα φωνητικών αποχρώσεων της λυρικο-δραματικής φωνής της, μας χάρισε μια Τόσκα γεμάτη συναίσθημα, δυναμισμό, θηλυκότητα και συγκίνηση.

Ο Χιλιανός τενόρος Τζανκάρλο Μονσάλβε, εκτός από την εμπειρία του στο ρόλο έπειθε και ως παρουσία στο ρόλο του παθιασμένου νεαρού επαναστάτη Καβαραντόσι, ενώ ο Γεωργιανός Γκεόργκε Γκαγκνίτζε έδωσε ένα στιβαρό και επαρκώς αντιπαθή Σκάρπια στο δεύτερο ανδρικό ρόλο του έργου, αυτόν του βαρύτονου. Από τους μικρότερους ρόλους ξεχωρίσαμε τον Τάσο Αποστόλου στο ρόλο του Αντζελότι, ενώ πολύ καλή και η ορχήστρα της ΕΛΣ υπό τη μπαγκέτα καλλιτεχνικού διευθυντή της και αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη.

Η σκηνοθεσία του Ούγκο ντε Άνα ισορρόπησε ανάμεσα στο παραδοσιακό και το μοντέρνο, με τη δράση να ακολουθεί κινηματογραφικό ρυθμό και τα εντυπωσιακά σκηνικά, με προεξάρχοντα τον υπερμεγέθη εσταυρωμένο να αγκαλιάζουν το φυσικό φόντο του Ηρωδείου.