Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης διοργανώνει έκθεση με τίτλο "Αποκτήματα 2001 - 2002. Φωτογραφίες και Βίντεο", στην οποία παρουσιάζονται φωτογραφίες και βίντεο που αποκτήθηκαν την τελευταία διετία, και καλύπτουν τόσο τον ιστορικό όσο και τον συγχρονικό άξονα με βάση τους οποίους συγκροτούνται οι συλλογές του ΕΜΣΤ.
Από τη συλλογή φωτογραφιών παρουσιάζεται το έργο του πολύ σημαντικού φωτογράφου Άλλαν Σεκιούλα με τίτλο "Middle Passage". Πρόκειται για μία από τις 7 ενότητες φωτογραφιών από τις οποίες αποτελείται το "Fish Story", ένα από τα σημαντικότερα έργα του καλλιτέχνη, το οποίο ξεκίνησε το 1987 και ολοκλήρωσε το 1995. Στο έργο αυτό, ο Σεκιούλα επιχειρεί να καταγράψει τη φτώχεια σε μεγάλα λιμάνια του κόσμου.
Εκτίθεται επίσης η εγκατάσταση της Νάν Γκόλντιν, "Αll by myself". Η Γκόλντιν παρουσιάζει σε διαφάνειες αυτοβιογραφικές φωτογραφίες - πορτρέτα, που καταγράφουν την προσωπική της αδιέξοδη κατάσταση όταν, εθισμένη στα ναρκωτικά και το αλκοόλ, εισήχθη σε κλινική αποτοξίνωσης. Απώτερος στόχος της είναι να ενισχύσει τη δύναμη του φωτογραφικού ντοκουμέντου με την αμεσότητα του κινηματογράφου και την υποβλητικότητα της μουσικής.
Από τις συλλογές του τομέα φωτογραφίας θα παρουσιαστούν επίσης έργα των τελευταίων χρόνων από Έλληνες καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς, όπως είναι οι Δ. Αντωνίτσης, Γ. Γυπαράκης, Δ. Κόζαρης, Σ. Κοσμάογλου, Δ. Λαζαρίδου, Λ. Ναλμπαντίδου και Ε. Παλαιολόγου.
Σημαντική ενότητα της έκθεσης συνιστούν οι βιντεοεγκατάστασεις, όπου θα παρουσιαστούν έργα τριών σημαντικών καλλιτεχνών της σύγχρονης διεθνούς και ελληνικής εικαστικής σκηνής. Στο έργο "Wall Piece", ο Γ. Χίλλ σε ξέφρενο παραλήρημα προσκρούει με βιαιότητα πάνω στον μαύρο τοίχο που βρίσκεται μπροστά του, δοκιμάζοντας έτσι τα όρια της αντοχής του. Στον αποσπασματικό του μονόλογο ο Χιλλ εκφράζει την απόγνωση και την αμφιβολία του, την πρόκληση και τη διαρκή αλλά δημιουργική πάλη με το έργο τέχνης. Χαρακτηριστική είναι η αποσπασματική δομή και η ισόρροπη ανάπτυξη του λόγου - εικόνας.
Η δεύτερη βίντεο-εγκατάσταση που παρουσιάζεται είναι η "Μήδεια" του Κ. Τσόκλη. Αποτελεί μια απόλυτα προσωπική και πρωτοποριακή πρόταση του έλληνα καλλιτέχνη που βασίζεται στο συνδυασμό της προβολής με βίντεο και της ζωγραφικής με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια παράδοξη, ποιητική ατμόσφαιρα που υποβάλλει το θεατή.
Τέλος, εκτίθεται το έργο του Νίκου Ναυρίδη "Looking for a Place", που είχε παρουσιαστεί στην εναρκτήρια έκθεση του Μουσείου με τίτλο "Σύνοψις 1 - Επικοινωνίες". Το έργο φανερώνει το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη για τον χώρο, για το πώς εντασσόμαστε και κινούμαστε μέσα σε αυτόν.
Από τη συλλογές βίντεο θα πραγματοποιηθούν προβολές σε δύο κύκλους. Ο πρώτος κύκλος με τίτλο "Μικρή Ιστορία της Performance" (1967 - 1980), συνίσταται από έργα μερικών από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες αυτής της τάσης, όπως οι Μπρους Νάουμαν, Βίτο Ακκόντσι, Ντάν Γκρέιαμ, Mαρίνα Αμπράμοβιτς και Ουλαί και Κρις Μπέρντεν. Ο δεύτερος κύκλος με τίτλο "Φεμινιστική Τέχνη" (1974-1998), περιλαμβάνει έργα των Λ. Μπένγκλις, M. Ρόσλερ, Κ. Σνίμαν, Ντ. Μπιρνμπάουμ, Σ. Μπένινγκ, όπου κεντρική θέση κατέχουν θέματα όπως η γυναικεία σεξουαλικότητα και ταυτότητα, η αναπαράσταση του γυναικείου σώματος στην τέχνη και ο ρόλος του θεατή.
Τέλος, από τον τομέα των "νέων μέσων" θα πραγματοποιηθεί η προβολή του έργου του Μάκη Φάρου, "Ιncubation Collapse Process", μέσα από το οποίο ο καλλιτέχνης διαπραγματεύεται την έννοια του γοήτρου, της χειραγώγησης και της διαφοράς ενώ παράλληλα ανιχνεύει την παραγωγή ανησυχιών και άγχους στη σύγχρονη κοινωνία.
Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 30 Απριλίου 2003.
Ώρες λειτουργίας: Tρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή: 11:00 π.μ. - 19:00 μ.μ., Πέμπτη: 12:00 μ.μ. - 22:00 μ.μ.
Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης διοργανώνει έκθεση με τίτλο "Αποκτήματα 2001 - 2002. Φωτογραφίες και Βίντεο", στην οποία παρουσιάζονται φωτογραφίες και βίντεο που αποκτήθηκαν από το Μουσείο την τελευταία διετία.