Οι χρήστες θα εξακολουθήσουν να παρακολουθούν τον αριθμό των likes που θα παίρνει η φωτογραφία τους, αλλά ο κόσμος από έξω δεν θα το βλέπει. Η απόφαση θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στους influencers, οι οποίοι χρησιμοποιούν τον αριθμό των likes για να επιδείξουν τη δημοτικότητα και την ανταπόκρισή τους στους followers τους. Εάν οι εταιρείες δεν μπορούν να δουν δημόσια πόσα likes λαμβάνει ένα post, τότε είναι πιθανό να επηρεάστουν οι συμφωνίες των influencers με τους χορηγούς και τις μάρκες που συνεργάζονται.
«Θέλουμε οι followers σας να επικεντρωθούν σε αυτό που κάνετε share και όχι πόσα likes λαμβάνουν τα post σας», λέει το Instagram σε ένα μήνυμα εντός της εφαρμογής που εξηγεί αυτή την αλλαγή, όπως αναφέρει το Tech Crunch. «Κατά τη διάρκεια αυτού του τεστ, μόνο ο χρήστης που μοιράστηκε μια ανάρτηση, θα βλέπει τον συνολικό αριθμό των likes που παίρνει».
Η κίνηση αυτή θα μπορούσε επίσης να είναι μια απάντηση σε πολλές αναφορές ότι το Instagram και η εξιδανικευμένη εκδοχή της τελειότητας επηρεάζει αρνητικά την ψυχική υγεία. Η λήψη ενός μικρού αριθμού likes είναι, για ορισμένους, δείκτης χαμηλής δημοτικότητας. Ένας εκπρόσωπος του Instagram δήλωσε ότι «η διερεύνηση τρόπων για τη μείωση της πίεσης στο Instagram είναι κάτι που σκεφτόμαστε πάντα».