7 τρόποι για να τα βγάζεις πέρα στη δουλειά

26.10.2009
Η προγραμματισμένη για τις 2 το μεσημέρι σύσκεψη στη δουλειά, δεν ξεκινά πριν τις 4, πράγμα π ου τελικά σε βόλεψε αφού έψαχνες σαν τρελή ένα πολύτιμο έγγραφο. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό σου ταχυδρομείο περιμένουν 230 μηνύματα να τα διαβάσεις ενώ πριν να το καταλάβεις η ώρα πήγε 5μιση και εσύ δεν έχεις κάνει τίποτα ακόμα. Αν όλα τα παραπάνω σου φαίνονται γνωστά και οικεία, δεν φτάνει απλά να κατηγορείς τον εαυτό σου που γεννήθηκες έτσι ανοργάνωτη. Πες ναι σε 7 απλούς τρόπους που θα σου φτιάξουν το πρόγραμμα, χωρίς να χρειάζεται να είσαι η Μις Τέλεια.

Η προγραμματισμένη για τις 2 το μεσημέρι σύσκεψη στη δουλειά, δεν ξεκινά πριν τις 4, πράγμα π ου τελικά σε βόλεψε αφού έψαχνες σαν τρελή ένα πολύτιμο έγγραφο. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό σου ταχυδρομείο περιμένουν 230 μηνύματα να τα διαβάσεις ενώ πριν να το καταλάβεις η ώρα πήγε 5μιση και εσύ δεν έχεις κάνει τίποτα ακόμα. Αν όλα τα παραπάνω σου φαίνονται γνωστά και οικεία, δεν φτάνει απλά να κατηγορείς τον εαυτό σου που γεννήθηκες έτσι ανοργάνωτη. Πες ναι σε 7 απλούς τρόπους που θα σου φτιάξουν το πρόγραμμα, χωρίς να χρειάζεται να είσαι η Μις Τέλεια.

1. Μοίρασε το οκτάωρο έξυπνα: όλοι, λίγο πολύ, έχουμε ένα οκτάωρο περίπου φουλ δουλειάς για να το διαθέσουμε με τρόπο αποτελεσματικό. Έτσι, είναι σημαντικό να διαθέσεις το κάθε δευτερόλεπτο έξυπνα. Αν εσύ ξέρεις πώς να διαθέσεις το χρόνο σου έξυπνα, αλλά όλο κάτι τυχαίνει και πρέπει να διακόψεις τη δουλειά που κάνεις, ακολούθησε τον κανόνα του δίλεπτου. Δηλαδή, όταν προκύπτει κάτι έκτακτο, μην κάνεις ότι δεν το άκουσες. Όμως, πρέπει να αφιερώσεις δύο λεπτά μόνο για το πρόσθετο ζήτημα που προκύπτει και όχι περισσότερα. Με τον τρόπο αυτό, δείχνεις ότι ενδιαφέρεσαι, χωρίς να αφήνεις δουλειές ημιτελείς.

2. Κάνε προγραμματισμό ακόμα και στα επείγοντα: όποια δουλειά κι αν κάνεις, θα χρειαστεί να έρθεις αντιμέτωπη με διάφορες απρόσμενες καταστάσεις. Μα ένα επείγον τηλεφώνημα, μια απρογραμμάτιστη σύσκεψη και όλο το πρόγραμμά σου πηγαίνει στράφι. Όμως, μην σκας μπορείς να ανταπεξέλθεις ακόμα και στις πιο απροσδόκητες συνθήκες με το σωστό προγραμματισμό. Καθημερινά, φρόντισε να καταγράφεις τις δουλειές που έχεις να κάνεις μέσα στη μέρα. Μην παραγεμίζεις την ημερήσια ατζέντα, για να υπάρχει χώρος να ανταπεξέρχεσαι σε μια ξαφνική δουλειά που θα προκύψει.

3. Χρησιμοποίησε τις ξεκούραστες ημέρες προς όφελός σου: εκτός κι αν εργάζεσαι ως απεσταλμένη στον πόλεμο, σε κάθε άλλη δουλειά θα υπάρχουν μέρες που είναι πιο χαλαρές και ξεκούραστες από άλλες. Εκμεταλλεύσου σωστά αυτές τις μέρες και δεν θα χάσεις. Δεν είπαμε να ξεκινήσεις να βοηθάς και τους συναδέλφους, αλλά μπορείς να κάνεις μερικές απλές κινήσεις π ου σε μια φορτωμένη ημέρα σου τρώνε πολύτιμα λεπτά. Οργάνωσε τη γραφική σου ύλη, τακτοποίησε τα αδιάβαστα ή σημαντικά μηνύματα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τακτοποίησε τις στοίβες με έγγραφα και χαρτάκια σημειώσεων που κοσμούν κάθε σημείο του γραφείου σου και γενικά καθάρισε το περιβάλλον που εργάζεσαι.

4. Διαχώρισε τα σημαντικά από τα λιγότερο σημαντικά: αν η ατζέντα σου μοιάζει με μια ατελείωτη λίστα υποχρεώσεων (επαγγελματικών, ημιεπαγγελματικών και προσωπικών), καλό είναι να κάνεις μια γενική εκκαθάριση. Το να υπάρχουν ατελείωτες υποχρεώσεις που καμία ημέρα δεν θα προλάβεις να πραγματοποιήσεις δεν σε βοηθάει πουθενά. Το ημερολόγιο υπάρχει για να σου θυμίζει τα σημαντικά ζητήματα μέσα στην ημέρα κι όχι να σε σκλαβώνει να υπακούσεις σε αυτά. Αποφάσισε ποιές είναι οι υποχρεώσεις εκείνες που θεωρείς εσύ η ίδια σημαντικές και όχι κάποιο έτυχε να έρθει με την ένδειξη επείγον.

5. Μην "κρεμάς" τους συναδέλφους για να μην σε "κρεμάσουν": κανείς δεν θέλεις να κάνει τις δύσκολες βάρδιες ή να δουλεύει Κυριακές και αργίες. Για να τα βγάλεις πέρα στο γραφείο, πρέπει να χτίσεις μια σχέση αλληλεγγύης με τους συναδέλφους. Φρόντισε να μην χώνεις διαρκώς κάποιον άλλο, γιατί στο πρώτο λάθος που θα κάνεις, δεν θα υπάρχει κανείς εκεί για να σε στηρίξει. Στη δουλειά είναι σημαντική η έννοια της ομάδας, χωρίς να χάνεις τα ατομικά σου ταλέντα και δεξιότητες.

6. Αξίζει να φορτσάρεις την ώρα που είσαι στα καλύτερά σου: κάποιες δεν μπορούν να ανοίξουν το μάτι τους το πρωί και κάποιες άλλες συγκαταλέγονται στους πρωινούς τύπους. Αν αποφασίσεις σε ποιό είδος γυναίκας ανήκεις, μπορείς να εκμεταλλευθείς τη γνώση σου αυτή και στη δουλειά. Για παράδειγμα, αν προτιμάς το πρωί, κάνε τις δουλειές που έχεις εκείνη την ώρα και χαλάρωσε αργότερα. Το αντίθετο συμβαίνει για σένα που ανοίγεις ρολά μετά τις 12 το μεσημέρι.

7. Ξέχνα τη μιζέρια: αν θες να τα βγάζεις πέρα στη δουλειά και όχι να βγάζεις με το ζόρι πέρα ακόμα μια ημέρα, βγάλε από το μέτωπό σου την ταμπέλα της μίζερης. Φυσικά, αν λες όλη την ώρα : "δεν θα προλάβω, μα τι ώρα πήγε πάλι, δεν θα τα καταφέρω, δεν είμαι έτοιμη, δεν, δεν", θα επιβεβαιώσεις τους φόβους σου. Σταμάτα να κοιτάς το ρολόι και να σκέφτεσαι πόσα πράγματα δεν θα προλάβεις σήμερα. Επικεντρώσου σε όσα θα καταφέρεις και δες θετικά ακόμα και τα λάθη σου. Με θετική διάθεση και όρεξη, θα φέρεις τα επιθυμητά αποτελέσματα.