Μήπως ψάχνεις τρόπους να βρεις περισσότερο ενδιαφέρον και νόημα στη δουλειά σου, χωρίς απαραίτητα να την αλλάξεις; Μια έρευνά της Dr. Amy Wrzesniewski, καθηγήτρια Οργανωτικής συμπεριφοράς στη Σχολή Management του Yale, αποκαλύπτει το πώς μπορούμε να το πετύχουμε.
Σύμφωνα με την Wrzesniewski, τα καθημερινά καθήκοντα και οι κοινωνικές σχέσεις της δουλειά μας αποτελούν τις πρώτες ύλες από τις οποίες κάθε εργαζόμενος μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπει και κάνει τη δουλειά του, με σκοπό να ταιριάζει περισσότερο στις δεξιότητες και στα ενδιαφέροντά του, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τη συνολική ικανοποίηση από την εργασία του. Με λίγα λόγια, η λύση βρίσκεται στο job crafting το οποίο έχει τόσο ψυχολογικά όσο και επαγγελματικά οφέλη.
Δες και αυτό: Πώς να πάρεις προαγωγή σε 3 βήματα
Τι είναι το job crafting;
Το Job crafting συμβαίνει όταν ένας εργαζόμενος δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο για τη δουλειά του σε πρακτικό, κοινωνικό και διανοητικό επίπεδο. Ουσιαστικά, πρόκειται για τη διαδικασία κατά την οποία σχεδιάζεις εξαρχής τη δουλειά σου με τρόπους που θα σου κεντρίζουν περισσότερο το ενδιαφέρον και θα αυξήσουν μακροπρόθεσμα την ικανοποίηση και την επιτυχία σου σ’ αυτήν.
Αυτό το είδες; Μήπως κινδυνεύεις από επαγγελματική εξουθένωση;
Πώς να το πετύχεις
- Ένα καλό πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίσεις τα συναισθήματα σου κατά τη διάρκεια της ημέρας.
- Σημείωσε τις υποχρεώσεις σου και όσα ολοκληρώνεις για τη δουλειά σου και πώς νιώθεις γι’ αυτές. Σκέψου πώς περνάει η μέρα σου, πόση αλληλεπίδραση έχεις με τους συνεργάτες σου, τους πελάτες και τους προϊσταμένους σου και σκέψου αν όλα αυτά σου φαίνονται πολλά ή λίγα.
- Στη συνέχεια, σκέψου τι είναι αυτό που σε παθιάζει και ποια πιστεύεις ότι είναι τα δυνατά σου σημεία.
- Σκέψου με ποιους τρόπους θα μπορούσες να βελτιώσεις τους τομείς οι οποίο προς το παρόν σε αφήνουν ανικανοποίητη. Αν, για παράδειγμα, αισθάνεσαι συχνά απομονωμένη επειδή περνάς αρκετό χρόνο συμπληρώνοντας έγγραφα, αναρωτήσουν εάν υπάρχει κάποιος τρόπος να κάνεις τη δουλειά σου σε κάποιο άλλο χώρο, ενδεχομένως με άλλους ανθρώπους.
- Προσπάθησε να εστιάσεις σε δύο τομείς της δουλειάς σου, να ανακαλύψεις ποια στοιχεία σε ενεργοποιούν περισσότερο και ποια σε "ρίχνουν". Στόχος σου θα είναι να ενισχύσεις τα πρώτα και να κάνεις μικρές αλλαγές που θα διορθώσουν τα δεύτερα.