Το εργασιακό περιβάλλον χαρακτηρίζεται συχνά από παρεξηγήσεις, εκνευρισμό και εντάσεις και εκτός από λάθη που γίνονται ή λόγω έντονου στρες, πολύ συχνά ευθύνεται και η αναποτελεσματική επικοινωνία.
Δες και αυτό: Πώς να γίνεις καλύτερη συνάδελφος σε 5 μέρες
Η αποτελεσματική επικοινωνία όχι μόνο μας επιτρέπει να δώσουμε και να λάβουμε με σαφήνεια ένα μήνυμα, αλλά και να δημιουργηθεί μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και σεβασμός και να αναπτυχθεί το ομαδικό πνεύμα.
Δες παρακάτω τις συμβουλές για αποτελεσματική επικοινωνία, έτσι ώστε να αποφύγεις τις παρεξηγήσεις στη δουλειά:
Προσπάθησε να ακούς περισσότερο με το δεξί αυτί σου
Ακούγεται παράλογο, αλλά η αριστερή πλευρά του εγκεφάλου περιέχει τα κύρια κέντρα επεξεργασίας για την κατανόηση του λόγου αλλά και για τα συναισθήματα. Αν χρησιμοποιείς περισσότερο το δεξί σου αυτί, μπορεί να σου φανεί ευκολότερο να εντοπίσεις καλύτερα τα συναισθήματα που κρύβονται πίσω από αυτά που λέει κάποιος.
Γίνε καλύτερη ακροάτρια
Αντί να τσεκάρεις το κινητό σου ή να απασχολείσαι με άσχετες σκέψεις, προσπάθησε να παραμείνεις συγκεντρωμένη στη συζήτηση. Εάν δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς, δοκίμασε να επαναλάβεις όσα ακούς (χωρίς να διακόπτεις ή να ενοχλείς).
Αυτό το είδες; Μήπως κινδυνεύεις από επαγγελματική εξουθένωση;
Λάβε υπόψη σου το ιστορικό του κάθε ανθρώπου
Είναι χρήσιμο να θυμάσαι πως διαφορετικές χώρες και πολιτισμοί συνήθως χρησιμοποιούν διαφορετικές λεκτικά ή μη στοιχεία επικοινωνίας. Λάβε υπόψη σου την ηλικία, τον πολιτισμό και τη συναισθηματική κατάσταση όταν προσπαθείς να κατανοήσεις καλύτερα το συνομιλητή σου.
Διατήρησε τη ψυχραιμία σου
Το εργασιακό περιβάλλον μπορεί εύκολα να μας προκαλέσει εκνευρισμό. Εάν καταφέρεις να αποβάλλεις τον θυμό σου και να παραμείνεις ήρεμη κατάσταση, όχι μόνο θα αποφύγεις παρεξηγήσεις και διενέξεις, αλλά είναι επίσης πολύ πιθανό να μεταδώσεις την ηρεμία σου και στους υπόλοιπους.