Maestro: Ο Παπακαλιάτης σα να μην πέρασε μια μέρα, η αποθέωση, οι αντιδράσεις και το... Ozark

14.10.2022
Maestro: Ο Παπακαλιάτης σα να μην πέρασε μια μέρα, η αποθέωση, οι αντιδράσεις και το... Ozark
Η πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης σειράς του Χριστόφορου Παπακαλιάτη που σήμανε ταυτόχρονα και την επιστροφή του στη μικρή οθόνη (και στο Mega) ύστερα από 11 χρόνια έγινε και παρότι τα σχόλια (και τα συναισθήματα) ανάμεικτα, ο Χριστόφορος σάρωσε τα πάντα ακόμη μια φορά -και δικαίως!

Maestro, λοιπόν, στο Mega, κάθε Πέμπτη στις 22:40, με 9 επεισόδια (και για του χρόνου βλέπουμε). Το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε χθες βράδυ (13/10/2022) και, όπως ήταν αναμενόμενο... έσπασε τα κοντέρ. 34,8% τηλεθέαση στο δυναμικό κοινό και 31,2% στο σύνολο. Τα 12.000 (και ακόμη έρχονται) tweets για το #maestro είναι, επίσης, ενδεικτικά.

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επέστρεψε στην ΤιΒι λοιπόν, και πίσω και μπροστά από τις κάμερες, με μια μίνι σειρά την οποία έχει γράψει και σκηνοθετήσει και στην οποία, κατά το σύνηθες, κρατά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Είδα το πρώτο επεισόδιο, λοιπόν, και μία μόνο φράση μου έρχεται στο μυαλό: "Σα να μην πέρασε μια μέρα" -με την καλή και την κακή έννοια!

Σα να μην πέρασε μια μέρα

Από την πρώτη στιγμή το "δυνατό" χαρτί σε όλες τις δουλειές του Χριστόφορου -τον οποίο παρακολουθώ ανελλιπώς από τους "Δέκα Μικρούς Μήτσους" και μετά (ομολογώ ότι στους "Απαράδεκτους" δεν τον θυμάμαι και τους "Φρουρούς της Αχαΐας", που προηγήθηκαν επισης, δεν τους έβλεπα) -η μουσική και η φωτογραφία, ήταν και πάλι για "Άριστα 10"!

Με απίθανα πλάνα των Παξών και συγκλονιστική μουσική ξεκίνησε το επεισόδιο και κάποια στιγμή, εμφανίστηκε και ο ίδιος! "Μα τι διάολο; Αίμα πίνει;",σκέφτηκα και είμαι σίγουρη ότι δεν ήμουν η μόνη. Αν εξαιρέσεις το μαλλί, που ήταν "κάπως", στα 47 του χρόνια, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης παραμένει σκανδαλιστικά... ίδιος. Σα να μην έχει περάσει μέρα από πάνω του τα τελευταία 20 χρόνια, τουλάχιστον, όμως αυτό δεν ισχύει μόνο για την εξωτερική του εμφάνιση.

Η ερμηνεία του είναι επίσης ένα στοιχείο που παραμένει "ίδιο και απαράλαχτο" μέσα στα χρόνια και αυτό δεν το κατατάσσεις στα θετικά της υπόθεσης, η αλήθεια είναι. "Και τι πειράζει;", θα μου πεις. "Έλα μου ντε", θα απαντήσω. Αυτός είναι ο Χριστόφορος και έτσι ήταν από την πρώτη στιγμή. Έτσι τον γνωρίσαμε έτσι τον αγαπήσαμε. "Μα καλά, καμία εξέλιξη;" θα ξαναρωτήσεις. "Καμία", θα απαντήσω. Ο Παπακαλιάτης κάνει αυτό που ξέρει και το κάνει καλά. Χωρίς εκπλήξεις! Ίσως μία και μοναδική: ένω μέχρι πρότινος ήταν εκείνος ο πιτσιρικάς που ερωτευόταν ώριμες γυναίκες, τώρα είναι ο 45άρης που ερωτεύεται μια 18χρονη. Ο κόσμος, πάντως, τον αποθεώνει ξανά και ξανά..

Ομάδα που δεν χάνει

Ακόμη ένα σημείο που προσέχει πάντα ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης στις δουλειές του είναι το καστ. Σε αυτό το project, η επιλογή της Χαρούλας Αλεξίου και της Μαρίας Καβογιάννη ήταν ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά που "έπαιξε". Οι δύο κυρίες ήταν, πραγματικά εξαίσιες και κέρδισαν μερίδα του λέοντος στα αποθεωτικά τιτιβίσματα, ενώ η πρώτη συνεργασία του δημιουργού με τη Μαρία Καβογιάννη στο Dolce Vita δεν έμεινε επίσης ασχολίαστη.

Ο Φάνης Μουρατίδης και ο Αντίνοος Αλμπάνης (με τη σκυλίτσα του, την Μπλου να κερδίζει δικαιωματικά μια θέση στην καρδιά μας) ήταν, επίσης, εξαίσιοι ενώ το γκέι διδυμο της σειράς, Ορέστης Χαλκιάς και Γιώργος Μπένος εμφανίστηκε πολλά υποσχόμενο

Η Κλέλια Ανδριολάτου με την εξωπραγματική ομορφιά της και την ομολογουμένως άνετη μετάβασή της από το κορίτσι στη γυναίκα (γεγονός που είχε υπογραμμίσει και ο ίδιος ο Παπακαλιά της όταν την επέλεξε) δεν έδειξε να πείθει ερμηνευτικά, αλλά ακόμη είναι νωρίς. Θα δώσουμε λίγο χρόνο να εξελιχθεί η ιστορία η οποία, βέβαια, σχολιάστηκε αρκετά ως προς το πώς ξεκίνησε.

Δηλαδή αυτοί οι δυο, πριν συναντηθούν εκείνη την πρώτη στιγμή στο λιμάνι είχαν γνωριστεί μέσω app γνωριμιών (και εν μέσω κορονοϊού) και το ότι δεν υπέκυψαν στις ορμές τους ήταν απλά και μόνο γιατί ο Ορέστης (Παπακαλιάτης) σεβάστηκε το γεγονός ότι η νεαρά -που τον είχε προσεγγίσει μέσω app γνωριμιών, ξαναθυμίζουμε- ήταν πολύ μικρή και αυτή θα ήταν η πρώτη της φορά. Και η Κλέλια (έτσι είναι το όνομά της και στη σειρά) που, στην ουσία αφηγείται όλη την ιστορία μέσα από τα όσα έχει γράψει στο ημερολόγιό της, δεν το έχει αναφέρει καν! Χμ... Μάλλον ένα μικρό "φάουλ" Χριστόφορε, ντίαρ!

Για την ιστορία, βέβαια, αναφέρουμε ότι κάθε επεισόδιο (ή η κάθε ξεχωριστή ωριαία ταινία κάθε φορά) έχει διαφορετικό αφηγητή, οπότε βλέπουμε κι εμείς την οπτική γωνία διαφορετικών πρωταγωνιστών.

"Ξέρουμε τι είδε ο Παπακαλιάτης στην καραντίνα"

Και, last but not least, όπως λένε και οι φίλοι μας οι Άγγλοι, το επίμαχο σημείο του "από πού αντλεί την έμπνευσή του ο Παπακαλιάτης κάθε φορά" και πάλι στο προσκήνιο. Σε κάθε δουλειά του ο Χριστόφορος "πατάει" επάνω σε στοιχεία ξένων σειρών που του αρέσουν και τα κάνει δικά του. Άλλα πιο παραλλαγμένα, άλλα (πρέπει να το παραδεχτούμε αυτό) ίδια κι απαράλλαχτα! Ε, καλά. Παρθενογένεση δεν υπάρχει, το ξέρουμε αυτό. Και οι φανς του Παπακαλιάτη του συγχωρούν αυτή την εμμονή ξανά και ξανά, επιβραβεύοντας το τελικό αποτέλεσμα γιατί, παρά την γκρίνια, η αλήθεια είναι πως η κινηματογραφική αισθητική που έχουν οι σειρές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη ξεχωρίζει πάντα -και εκεί κερδίζει.

Στο προκείμενο πάντως, εμείς στοιχεία από "Ozark", "Emily In Paris" και "Call Me By Your Name" αναγνωρίσαμε με το "καλημέρα". Έτσι, για την ιστορία! Και, ναι, φυσικά θα δούμε και τα επόμενα επεισόδια του Maestro... Μέχρι το τέλος.

Ζωή Κίττα