Από τη ΡΕΝΕ ΣΑΡΑΝΤΙΝΟΥ
Μια ηθοποιός με ουσία και μια γυναίκα με περιεχόμενο... Όλα αυτά συνδυασμένα με ξεχωριστή ομορφιά της χαρίζουν μοναδική φινέτσα. Τσαλακώνεται αλλά και φωτίζεται το ίδιο στους ρόλους της και στη ζωή της. Αυτό όμως που τη διακρίνει είναι η τόλμη. Ο φετινός χειμώνας τη βρίσκει στο Θέατρο «Ορφέας», να υποδύεται τη λαίδη Τσάτερλι. Ρόλος τολμηρός, αφού για τις ανάγκες του χρειάζεται να παρουσιάζεται ολόγυμνη στη σκηνή, αλλά και να παίζει σε ερωτικές σκηνές.Ανανεωμένη, αδυνατισμένη, για χάρη του «Εραστή της λαίδης Τσάτερλι»;
«Ακριβώς, πρέπει να της φερθούμε ανάλογα. Είναι ένα κλασικό μυθιστόρημα, εξαιρετικό, το οποίο έτυχε μιας πολύ ωραίας διασκευής από τον Χάρη Βορκά. Δεν είναι εύκολο να διασκευαστεί ένα μυθιστόρημα 550 σελίδων και να κρατηθούν όλα τα στοιχεία. Αυτό το μυθιστόρημα έχει περάσει στην ιστορία. Ο Χάρης πέτυχε να δώσει όλες τις εκφάνσεις της ηρωίδας και μου παρέδωσε έναν εξαιρετικά πολύπλοκο ρόλο. Η λαίδη Τσάτερλι είναι "περπατημένη", έχει ήδη εραστή, από την αρχή του μυθιστορήματος. Μέσα από ένα μεγάλο έρωτα κάνει την υπέρβαση».
Ο ηθοποιός δεν σταματάει να κάνει θυσίες για τους ρόλους του. Ποια θυσία έχεις κάνει εσύ γι' αυτόν το ρόλο;
«Έχασα 3 κιλά, για να "στεγνώσω" και να μπορώ να είμαι άνετη στις γυμνές σκηνές. Δεν ήθελα να περισσεύει τίποτα! (Γέλια.)».
Θέλει θάρρος ή λόγω των εξαιρετικών αναλογιών σου δεν σκέφτηκες καθόλου το γυμνό;
«Θέλει πολύ θάρρος το γυμνό. Δεν είναι καθόλου απλό... Δεν είναι μόνο η σωματική έκθεση, που είναι τεράστια, αλλά και η ψυχική έκθεση που απαιτείται μέσα από τις ερωτικές σκηνές και τα γυμνά. Αυτή είναι πολύ δύσκολη».
Έχεις κάνει και παλιότερα γυμνό στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση... Γιατί δεν έχεις κάνει γυμνή φωτογράφηση;
«Ναι, έχω κάνει. Στο θέατρο είναι κάτι διαφορετικό. Δεν έχω κάνει ποτέ γυμνό σε συνδυασμό με ερωτική σκηνή στο θέατρο. Ούτε γυμνή φωτογράφηση έχω κάνει ποτέ. Είπα "όχι", γιατί δεν ήταν η ώρα. Όλα έρχονται με την ώρα τους».
Αν σου γινόταν κάποια πρόταση τώρα, θα το έκανες;
«Ανάλογα με τις συνθήκες».
Σκέφτηκες ότι ίσως αποσπάσεις την προσοχή του κοινού με το σώμα σου και βλέπουν πρώτα αυτό και μετά το έργο;
«Έχει δοθεί βάρος στο πλάσιμο του ρόλου. Πιστεύω ότι κάνοντας ειλικρινά ερωτικές σκηνές, τις εξαγνίζεις. Δεν είναι απλώς ένας άνθρωπος που δείχνει το σώμα του. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Είναι ένας άνθρωπος που ερωτεύεται, εκτίθεται. Αυτός είναι ο έρωτας άλλωστε, έτσι δεν είναι;
Αποτελεί δέλεαρ για μια μερίδα κοινού το γεγονός ότι εμφανίζεσαι γυμνή;
«Δεν ξέρω, αυτό το γνωρίζει το κοινό. Του έχω δώσει δείγματα μόνο υποκριτικής και έχει ανταποκριθεί ανάλογα. Δεν είχα ποτέ πρόβλημα, όταν έκανα πολύ... ντυμένους ρόλους».
Το έργο αυτό είναι μια υπερπαραγωγή. Ακριβά σκηνικά, κοστούμια, τεχνητή βροχή στη σκηνή... Όλα αυτά σε περίοδο οικονομικής κρίσης.
«Ο Χάρης Βορκάς έχει κάνει τη διασκευή, την παραγωγή και τη σκηνοθεσία. Είναι ένα γενναίο παιδί. Αποφάσισε να κολυμπήσει σε βαθιά νερά, είπε ότι θα το κάνει και το έφτασε ως το τέρμα! Αυτό σημαίνει καλή παραγωγή. Δεν πετάμε λεφτά. Έδωσε τα χρήματα που απαιτούνται, γιατί σέβεται το κοινό, στα σπέσιαλ εφέ, στο φωτισμό. Ήταν απαραίτητα για να αναπαραχθεί η αγγλική εξοχή, με την ομίχλη, τη βροχή... Δεν προσπαθεί να κοροϊδέψει με φτηνά τερτίπια. Όλα αυτά με πολύ χαμηλό εισιτήριο για ένα τέτοιο θέαμα. Από 15 έως 22 ευρώ».
Συντελεστές, σκηνοθέτης, ηθοποιοί. Πώς σε αντιμετωπίζουν όλοι αυτοί οι άντρες βλέποντάς σε γυμνή;
«Σ' αυτό θα πρέπει να σου απαντήσει ο Ιωσήφ Πολυζωίδης, ο παρτενέρ μου στο έργο».
Είσαι κι εσύ ερωτευμένη με τον Ιωσήφ, όπως μας είπε εκείνος, επάνω στη σκηνή;
«Εννοείται. Μόνο έτσι βγαίνει. Η ενοχοποίηση πάνω σ' αυτά είναι γελοία. Είμαστε ηθοποιοί και πρέπει να εκτιθέμεθα. Χωρίς αυτό δεν γίνεται ρόλος. Όταν κάναμε τη φωτογράφηση, ο Ιωσήφ έλεγε: "Έχω αρκετό έρωτα στα μάτια μου για την Κατερίνα;"».
Οι κόρες σου τι σου είπαν για την παράσταση;
«Δεν είναι και το πιο απλό πράγμα να βλέπουν τη μητέρα τους γυμνή σε ερωτική σκηνή. Η πρώτη αντίδραση όταν τους το ανακοίνωσα ήταν: "Ωχ!". Θα το αντέξουν κι αυτό, τι θα κάνουν; Έχουν μεγαλώσει πια μ' αυτό, μέσα σ' αυτό».
Φοβάσαι την κριτική τους;
«Την επιζητώ, δεν τη φοβάμαι. Ξέρω ότι είναι αγαπησιάρικη και καλοπροαίρετη».
Θα επιτρέψεις στο γιο σου να έρθει να σε δει;
«Όχι βέβαια».
Έχεις έρθει κοντά σε κάποια σημεία με τη λαίδη Τσάτερλι;
«Έχω αρχίσει και ντύνομαι και στην προσωπική μου ζωή σαν λαίδη! Ακούγεται διαστροφικό, αλλά έτσι πρέπει. Να κοιμάμαι με το ρόλο. Κάνω τον εαυτό μου να έχει στοιχεία από τη λαίδη Τσάτερλι, για να μπορέσει να βγει στη σκηνή. Είναι πράγματα αλληλένδετα. Να το συνηθίζω, γιατί χρειάζεσαι μια διαδικασία».
Θα πρωταγωνιστήσεις σε μια ταινία υποδυόμενη μια λαϊκή τραγουδίστρια. Αυτόν το ρόλο πώς θα τον προσεγγίσεις;
«Θα δείξει. Όταν "καθίσει" μέσα μου η λαίδη, θα αρχίσω να προετοιμάζω την... άλλη. (Γέλια.) Δεν λέω καν το όνομα, γιατί δεν πρέπει να τη σκέφτομαι τώρα καθόλου».
Θα πάρεις τρόπους και από αυτόν το χαρακτήρα, όταν έρθει η ώρα του ρόλου;
«Φυσικά. Θα αρχίσω να πηγαίνω σε μπουζούκια, που δεν έχω πάει ποτέ μου! Δεν πρέπει να το κάνω αυτό; Θα το κάνω!».
Ποια ήταν η αντίδραση των δικών σου προσώπων γι' αυτή την τολμηρή εικόνα σου επάνω στη σκηνή;
«Μου έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη. Η μητέρα μου, τα αδέρφια μου, τα παιδιά μου... Ξέρουν ότι αυτό γίνεται για συγκεκριμένες ανάγκες. Γνωρίζουν ότι θα γίνει με τον καλύτερο τρόπο».
Ιωσήφ Πολυζωίδης:
«Όλοι οι άντρες την αντιμετωπίζουν ως την Κατερίνα Διδασκάλου. Οι ισορροπίες δεν ξέρω πώς κρατιούνται. Είμαστε καλά και στη σκηνή κάνουμε ό,τι πρέπει. Στη ζωή είμαστε φίλοι και πολύ αγαπημένοι. Είμαι ερωτευμένος μαζί της επάνω στη σκηνή!».