Σωτήρης Τσαγδής: "Οι δεσμοί αίματος με αίμα σπάνε"

26.03.2008
Το όνομά του είναι ταυτισμένο με την κομψότητα και το ρούχο υψηλής ραπτικής. Με μια λέξη: Σωτήρης Τσαγδής! Ο γνωστός στυλίστας μιλάει στο ΛΟΙΠΟΝ για τη ζωή του, τη δουλειά του, για εκείνους που αγάπησε και εκείνους που τον πίκραναν.

Από τον ΓΙΑΝΝΗ ΠΟΛΕΜΗ

Το όνομά του είναι ταυτισμένο με την κομψότητα και το ρούχο υψηλής ραπτικής. Με μια λέξη: Σωτήρης Τσαγδής! Ο γνωστός στυλίστας μιλάει στο ΛΟΙΠΟΝ για τη ζωή του, τη δουλειά του, για εκείνους που αγάπησε και εκείνους που τον πίκραναν.

Πώς προέκυψε ο τίτλος «γκουρού της πίστας»;

«Είμαι ο πρώτος που έντυσε καλλιτέχνες της νυχτερινής Αθήνας με επώνυμα ρούχα. Μέχρι εκείνη την περίοδο επικρατούσε στα νυχτερινά κέντρα η λογική της μοδίστρας. Επειδή ο κόσμος δαπανούσε από τότε ένα σεβαστό ποσό για τη διασκέδασή του, πίστευα και πιστεύω πως το θέαμα δεν πρέπει να περιορίζεται στα σκηνικά, στα μπαλέτα ή στις ερμηνείες του καλλιτέχνη, αλλά και στην εμφάνισή του».

Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μόδα;

«Από μικρό παιδί έχω αναμνήσεις πολύχρωμων υφασμάτων, μεταξωτών κλωστών, δαχτυλήθρων που γυάλιζαν Η γιαγιά μου και η θεία μου ήταν μοδίστρες, ενώ η άλλη θεία μου ασχολούνταν με την κομμωτική. Μου άρεσαν από παιδί οι μεταμορφώσεις ή οι μεταλλάξεις, αν θες, στις εικόνες και στα ερεθίσματα που εισέπραττα. Τελειώνοντας το σχολείο, αποφάσισα να πάω μόνος μου στο Παρίσι».

Επαναστατική κίνηση για την εποχή...

«Πράγματι. Μπορούσα να ασχοληθώ με την οικογενειακή μας επιχείρηση. Προτίμησα να πάρω το ρίσκο για κάτι άγνωστο τότε σ' εμένα. Στην πρωτεύουσα της μόδας γράφτηκα στη σχολή Ecol De Louvre και σπούδασα ενδυματολογία θεάτρου, ιστορία μόδας, μακιγιάζ και μαλλιά. Δεν σου κρύβω πως οι πόροι μου ήταν περιορισμένοι και πολλά βράδια έπλενα ποτήρια στο Cartier Laten για να πληρώσω τα δίδακτρα. Τελείωσα τρίτος και με επέλεξε ο Paco Rabanne να συμμετάσχω στα σόου του. Μετά από 4 χρόνια επέστρεψα στην Αθήνα».

Και;

«Δεν ήταν εύκολα τα πράγματα. Το styling τότε ήταν ακόμη σε πρωτόγονο στάδιο στην Ελλάδα και έκανα χίλια δυο άλλα πράγματα, όχι όμως το αντικείμενο που είχα σπουδάσει».

Τελικά, το styling πώς προέκυψε;

«Από αποτυχία γνωστού συναδέλφου. Με κάλεσαν να αναλάβω το styling της Γωγώς Μαστροκώστα για φωτογράφηση που είχε για μηνιαίο περιοδικό. Είναι ένας από τους ανθρώπους που με στήριξαν και συνεχίζουν μέχρι σήμερα να το κάνουν».

Θυμάσαι κάποιο πολύ άσχημο περιστατικό που σου έχει συμβεί με επώνυμο;

«Μια τηλεπαρουσιάστρια που σήμερα βρίσκεται στα αζήτητα με είχε προσβάλει. Δεν σου αναφέρω το όνομά της, γιατί δεν υπάρχει λόγος να τη βγάλω από την αφάνεια».

Κάποιο ευτράπελο;

«Ετοιμαζόμασταν με τη Ναταλία Δραγούμη για την παρουσίαση του προγράμματος του Alpha και χάλασαν όλα τα φερμουάρ στα ρούχα. Έτρεχα πανικόβλητος. Τελικά, έκατσα και τα έραψα ένα ένα στο χέρι».

Τι γνώμη έχεις για τους συναδέλφους σου;

«Για κάποια άτομα, την καλύτερη, όπως για τον Γιώργο Σεγρεδάκη, τον Μιχάλη Πάντο και την Αλεξάνδρα Κατσαϊτη. Υπάρχουν και ατάλαντοι που επιβίωσαν με άλλες μεθόδους. Όπως πωλητές καταστημάτων που εν μια νυκτί και χωρίς γνώσεις έγιναν στυλίστες».

Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με τον Νίκο Βέρτη;

«Με είχαν πάρει από τη Universal να κάνω το εξώφυλλο ενός τότε νέου, ανερχόμενου και πολλά υποσχόμενου τραγουδιστή. Πρότεινα ακόμη και το concept της φωτογράφησης. Συνεργαζόμαστε μέχρι και σήμερα και δεν σου κρύβω πως είναι μία από τις αρμονικότερες συνεργασίες».

Σχολιάστηκε από κάποιους ότι στην αφίσα της Θεσσαλονίκης φωτογραφήθηκε πλάτη

«Είναι ένα από τα λίγα άτομα που είναι δεκτικό σε ό,τι και αν του προτείνεις. Γενικά του αρέσουν οι καινούργιες ιδέες».

Υπάρχουν άτομα που σε έχουν πληγώσει στο χώρο της showbiz;

«Πάρα πολλά. Ωστόσο, στο τέλος και το πιστεύω βαθιά αυτό που σου λέω ο καθένας παίρνει αυτό που του αξίζει. Το 2002 νοσηλεύτηκα για δύο μήνες σε νοσοκομείο με υπερκόπωση. Οι μόνοι άνθρωποι που ήρθαν να με δουν ήταν η Γωγώ Μαστροκώστα και ο Θέμος Αναστασιάδης».

Ισχύει ότι θα παντρέψεις τη Μαριάντα Πιερίδη με τον Δημήτρη Καμενίδη;

«Κάτσε να ρθει εκείνη η ώρα και βλέπουμε. (Γέλια.) Τη Μαριάντα την έχω σαν αδερφή μου και ας προσπάθησαν κάποιοι στο παρελθόν να δημιουργήσουν πρόβλημα στη σχέση μας. Ας ξέρει ο συγκεκριμένος κύριος πως οι δεσμοί αίματος σπάνε μόνο με αίμα Για μένα η Μαριάντα ήταν πρόκληση, γιατί τη μεταμόρφωσα πλήρως, στις γραμμές φυσικά που ήθελε η ίδια».

Με το θέατρο έχεις ασχοληθεί;

«Έχω κάνει το θεατρικό της Μιμής Ντενίση Καριέρα, έρωτας και σούσι, τον Νίκο Ψαρρά με την Πέγκυ Τρικαλιώτη, τη Ναταλία Δραγούμη με τον Γιώργο Καραμίχο, τη Λήδα Ματσάγγου και άλλους πολλούς. Μην ξεχνάς, άλλωστε, πως αυτό είναι το αντικείμενο των σπουδών μου».

Αυτή την περίοδο ποιοι επώνυμοι ακολουθούν τις συμβουλές σου;

«Εκτός από όσους προαναφέραμε, η Νίκη Κάρτσωνα, η Μαρία Σολωμού, η Σμαράγδα Καρύδη, ο Νότης Σφακιανάκης, ο Μάριος Αθανασίου, ο Κρατερός Κατσούλης, ο Γιάννης Αϊβάζης, η Αγγελική Ηλιάδη, ο Ανδρέας Στάμος, η Ναταλία Γερμανού, η Ναταλία Δραγούμη, ο Γιώργος Χρήστου και άλλοι».

Ποιες είναι οι συνεργασίες σου στο προσεχές διάστημα;

«Ανέλαβα πρόσφατα τη Μαρία Ιακώβου, τον Γιώργο Γιαννιά, ενώ θα ξανασυνεργαστώ με τη Μάρω Λύτρα».

Πολλά έχουν ακουστεί για τις σχέσεις σας

«Τα πάντα δοκιμάζονται και η μεγαλύτερη ικανοποίηση είναι για ένα στυλίστα να αναγνωρίζεται το ταλέντο του έστω και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα».

Πώς σου φάνηκαν οι εμφανίσεις των τριών καλλιτεχνών στον ελληνικό τελικό της Εurovision;

«Ήταν και οι τρεις πάρα πολύ καλές. Της Καλομοίρας ήταν η καλύτερη, γι αυτό και πήρε το εισιτήριο για το Βελιγράδι».