Οι συζητήσεις στα πηγαδάκια είχαν «ανάψει» αρκετές μέρες πριν, καθώς η απεργία των σεναριογράφων λίγο έλειψε να τινάξει στον αέρα το πιο λαμπερό Vanity Fair Party των celebrities, ενώ όταν το πρόβλημα λύθηκε, όλοι μιλούσαν για το αν θα τους κάνει τη χάρη ο καιρός να «χαμογελάσει», για να στρωθεί με κάθε μεγαλοπρέπεια το κόκκινο χαλί. Τελικά, ο καιρός δεν χάλασε το λαμπερό όνειρο των σταρ, που προσήλθαν με νάζι και ταμπεραμέντο, με ακριβές τουαλέτες από τους πιο διάσημους οίκους μόδας και με κοσμήματα που άξιζαν εκατομμύρια δολάρια.
Όλη η αφρόκρεμα του Χόλιγουντ έδωσε, όπως κάθε φορά, το «παρών» και τα κους κους έδωσαν και πήραν όχι μόνο για τα βραβεία, αλλά και για το πόσο καλοντυμένες ήταν οι σταρ και πόσο αποκλειστικά ήταν τα μοντελάκια τους. Ευτυχώς, δεν παρουσιάστηκαν κυρίες της showbiz με τα ίδια μοντελάκια, κάτι που έχει συμβεί στο παρελθόν, αφού πλέον οι κυρίες του Χόλιγουντ φροντίζουν να ράβουν κατ αποκλειστικότητα τις τουαλέτες για τη συγκεκριμένη βραδιά και να τις επιδεικνύουν την τελευταία στιγμή, σίγουρες ότι δεν θα διαρρεύσει το σχέδιο. Όπως και να έχει όμως, αυτή τη φορά η τελετή κύλησε ομαλά, μέσα σε δρακόντεια μέτρα ασφαλείας.
Οι λαμπερές λιμουζίνες κατέκλυσαν το χώρο και οι πιο όμορφες παρουσίες έκαναν το γύρο του κόσμου μέσα από τις δορυφορικές συνδέσεις. Απόλυτη ήταν η επιτυχία για τους αδερφούς Κοέν, το φοβερό δίδυμο του αμερικανικού σινεμά, που, όπως άλλωστε αναμενόταν, ανακηρύχθηκαν τα πρόσωπα της λαμπερής βραδιάς. Η ταινία τους «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» απέσπασε τέσσερα βραβεία: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου και Β Ανδρικού Ρόλου.
Ποιοι κράτησαν το αγαλματάκι
Καλύτερη ανδρική ερμηνεία αναδείχθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, αυτή του Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο οποίος κατέκτησε για δεύτερη φορά τον πολυπόθητο τίτλο (σ.σ.: η πρώτη ήταν το 1990 για το «Μy Left Foot: The Story of Christy Brown). Η ταινία «Θα χυθεί αίμα» απέσπασε ακόμη το Όσκαρ Φωτογραφίας, ενώ αναμένεται να σαρώσει στο box office. Όσοι και όσες στοιχημάτισαν στη Μαριόν Κοτιγιάρ για το Όσκαρ Α Γυναικείου Ρόλου έπραξαν σωστά, καθώς η 32άχρονη ηθοποιός κατάφερε να κερδίσει τελικά την Τζούλι Κρίστι, που ήταν το επίσημο φαβορί. Η Μαριόν κατάφερε να εντυπωσιάσει και με την παρουσία της, καθώς έφτασε ντυμένη με μια άσπρη τουαλέτα του Jean Paul Gaultier και πανάκριβα κοσμήματα Chopard, που έλαμπαν δίνοντάς της μια αριστοκρατική εικόνα. Το βραβείο της το παρέλαβε από τον περσινό νικητή στην ανδρική κατηγορία Φόρεστ Γουιτάκερ, ενώ δήλωσε συγκινημένη: «Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν άγγελοι σε αυτή την πόλη».
Η μεγάλη έκπληξη και απογοήτευση για πολλούς που είχαν στοιχηματίσει ήρθε από το Όσκαρ Β Γυναικείου Ρόλου, το οποίο δεν πήρε ούτε η Κέιτ Μπλάνσετ ούτε η Ρούμπι Ντι, αλλά η Τίλντα Σουίντον, για την ερμηνεία της στην ταινία «Μichael Clayton».
Πάντως, η Κέιτ Μπλάνσετ μπορεί να μην κέρδισε Όσκαρ, αλλά συγκέντρωσε τα βλέμματα όλων, καθώς εμφανίστηκε με μια ακριβή μοβ τουαλέτα του οίκου Dries Van Noten, από την οποία φαινόταν η φουσκωμένη της κοιλίτσα, με το σύνολο να δένει υπέροχα με τα πανάκριβα κοσμήματα της Lorraine Schwartz. Όλοι συμφώνησαν ότι φαίνεται πως διανύει την καλύτερη περίοδο της ζωής της.
Το χρυσό αγαλματάκι για το Β Ανδρικό Ρόλο παρέλαβε ο Χαβιέ Μπαρδέμ για την ερμηνεία του στην ταινία «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους».
Αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι ο πρώτος Ισπανός ηθοποιός που κατακτά το χρυσό αγαλματίδιο, ο οποίος προσπάθησε να κρύψει τη συγκίνησή του γυρίζοντάς το στο χιούμορ. «Ήταν ένα από τα χειρότερά μου κουρέματα», δήλωσε, πριν ευχαριστήσει τους αδερφούς Κοέν, «που ήταν αρκετά τρελοί για να πιστέψουν σε μένα», την ηθοποιό μητέρα του και την πατρίδα του στα ισπανικά.
Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου κέρδισαν οι αδερφοί Κοέν, ενώ το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου απονεμήθηκε στην Ντιάμπλο Κόντι για την κωμωδία «Juno». Τo Όσκαρ Κοστουμιών κέρδισε η ταινία «Ελισάβετ - Η χρυσή εποχή».
Ο Ντέιβιντ Έλσγουιτ κέρδισε το Όσκαρ Φωτογραφίας για την ταινία «Θα χυθεί αίμα», ενώ ο απίθανος αρουραίος της Pixar «Ρατατούης» αναδείχτηκε ως η καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων.
Καλύτερη ξένη ταινία αναδείχθηκε το «Die Faelser» από την Αυστρία, ενώ στα καλύτερα οπτικά εφέ είχαμε την ταινία «Το αστέρι του Βορρά».
Αν και η «Μαγεμένη» είχε τρεις υποψηφιότητες στην κατηγορία του τραγουδιού, τελικά το πρώτο βραβείο κέρδισε το «Falling Slowly» από την ταινία «Οnce», ενώ στην κατηγορία του καλύτερου soundtrack νικητής αναδείχθηκε ο συνθέτης Ντάριο Μαριανέλι για την ταινία «Εξιλέωση».
Το Όσκαρ Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης απονεμήθηκε στην ταινία του Τιμ Μπάρτον «Sweeny Todd: Ο φονικός κουρέας της οδού Φλιτ», που, αν και ήταν φαβορί για αρκετά βραβεία, δεν κατάφερε πολλά. Τα Όσκαρ Ηχητικού Μοντάζ, Ήχου και Καλύτερου Μοντάζ κέρδισε η ταινία «Το τελεσίγραφο του Μπορν». Πάντως, ως πιο εκρηκτικές παρουσίες της βραδιάς «ψηφίστηκαν» από τους παρευρισκόμενους η ηθοποιός Νικόλ Κίντμαν, με μαύρη μακριά τουαλέτα του οίκου Balenciaga και κοσμήματα L Wren Scott, αλλά και το μοντέλο Χάιντι Κλουμ. Η κατακόκκινη τουαλέτα του Galliano που φορούσε έκανε αρκετούς σταρ να μείνουν με ανοιχτό στόμα!