Από την Κατερίνα Χριστακοπούλου
Ο Ντίνος Καρύδης, ο συμπαθής ηθοποιός, μας εκμυστηρεύτηκε το πρόβλημά τους: «Τα νέα μας δεν είναι καλά. Η Τζούλια εντελώς ξαφνικά περνάει μια περιπέτεια με την υγεία της και το επίσημο πόρισμα των γιατρών λέει ότι πρέπει άμεσα να χειρουργηθεί». «Ήμασταν απεγνωσμένοι, καθώς η πρώτη ημερομηνία που μας έδιναν ήταν σε δύο μήνες και η επέμβαση έπρεπε να γίνει το συντομότερο. Δεν ξέραμε πού να στραφούμε, από ποιον να ζητήσουμε βοήθεια», συμπλήρωσε.
Τελικά, ο καλός άγγελος που ακούει στο όνομα Πέτρος Φιλιππίδης κίνησε τα νήματα χρησιμοποιώντας κάποιες δικές του προσωπικές γνωριμίες και η κ. Αργυροπούλου εισήχθη εσπευσμένα σε κρατικό νοσοκομείο και χειρουργείται από ώρα σε ώρα. «Ο Πέτρος είναι ο μόνος που ενδιαφέρθηκε. Είναι αδελφός. Η οικογένειά μου κι εγώ προσωπικά τον ευχαριστούμε με όλη μας την καρδιά. Θέλουμε να τον κάνουμε εικόνισμα, γιατί μας βοήθησε στην πιο δύσκολη περίοδο της ζωής μας», μας είπε συγκινημένος ο Ντίνος Καρύδης. Το ΛΟΙΠΟΝ εύχεται ολόψυχα στην Τζούλια «περαστικά» και δημοσιεύει μια αποκλειστική συνέντευξή της (σ.σ.: σπάνια μιλάει στα ΜΜΕ) που μας παραχώρησε λίγες μέρες πριν εκδηλωθεί το αναπάντεχο πρόβλημα της υγείας της.
Τζούλια Αργυροπούλου
Έχω μια πολύ τρυφερή κόρη
«Θα σου πω κάτι που λέω συχνά και στη κόρη μου. Η ζωή όπως και το θέατρο είναι ένα παιχνίδι, αρκεί να ξέρεις τους κανόνες και να μην κάνεις ζαβολιές Αλλιώς γίνεται πολύ επικίνδυνο και για σένα και για τους άλλους».
Με αυτά τα λόγια με υποδέχτηκε στο σπίτι τους στο Κιάτο, σερβίροντάς μου σε έναν όμορφο βενετσιάνικο δίσκο έναν ελληνικό πολλά βαρύ, μαζί με «υποβρύχιο» βανίλια. «Το δίσκο μου τον έφερε δώρο η Σμάρω μου από ένα ταξίδι της στην Ιταλία», μου είπε χαμογελώντας με περηφάνια για την κόρη της, που την αποκαλεί έτσι χαϊδευτικά.
«Η Σμαράγδα είναι η μεγαλύτερη χαρά της ζωής μου και την έφερα συνειδητά στη ζωή. Την ήθελα. Σκέφτηκα, αντί να κάνω μια μεγάλη καριέρα, ας κάνω καλύτερα ένα παιδί, τώρα που είμαι νέα και μπορώ. Τη δουλειά την βρίσκω και αργότερα».
«Όταν ήμουν έγκυος, ήμουν σίγουρη ότι θα κάνω κορίτσι, αλλά δεν ήθελα το παιδί να μου μοιάσει». «Γιατί;» απόρησα και αμέσως ήρθε η απάντηση: «Γιατί δεν είμαι όμορφη. Δεν μου άρεσε ποτέ η εμφάνισή μου. Ήθελα να μοιάσει του Ντίνου, γιατί είναι πιο όμορφος από μένα. Ευτυχώς, πήρε τα χαρακτηριστικά του και τις γωνίες του προσώπου του».
Την πρώτη φορά που κράτησε στα χέρια του τη Σμαράγδα ο ευτυχής μπαμπάς Ντίνος Καρύδης είχε αναφωνήσει στα αστεία αλλά προφητικά: «Σήμερα προστέθηκε στην οικογένεια μια μεγάλη ηθοποιός».
Αναφέρθηκα στη θεατρική καταγωγή της Σμαράγδας Καρύδη. Οι γονείς της, που ήταν και οι πρώτοι της δάσκαλοι, είχαν κάποιο σύστημα υποκριτικής προσέγγισης που της εμφύσησαν;
«Δεν υπάρχει σύστημα υποκριτικής. Ή το έχεις ή δεν το έχεις. Ευτυχώς, εκείνη το είχε. Το μόνο που τη συμβουλέψαμε ήταν ότι η ερμηνεία της αλήθειας είναι το ζητούμενο, όπως και το να είναι εντός του όποιου ρόλου ερμηνεύει και αυτό το εκλαμβάνει ο θεατής σαν μάννα εξ ουρανού», μου απάντησε η κ. Αργυροπούλου.
Η επιτυχία, σχολίασα, της βγήκε εύκολα και σε ανύποπτο χρόνο.
«Η Σμαράγδα είναι τυχερή. Επίσης, της πάνε οι κόντρα ρόλοι σε σχέση με την εικόνα που μπορεί να έχει για εκείνη ο κόσμος. Έχει φαντασία και άποψη γενικά, όπως το μαλλί που λανσάρισε στο Παρά πέντε, που ήταν δική της ιδέα».
Συγκινήθηκαν μάλιστα οικογενειακώς όταν έμαθαν ότι στη βόρεια Ελλάδα το προφίλ ενός μασκέ πάρτι που δόθηκε ήταν μόνο «Ντάλιες»!
«Το ζαλιστικό αλισβερίσι με την επιτυχία και τη διασημότητα ελάχιστα επηρέασε τη Σμαράγδα», μου είπε καμαρώνοντας.
Ίσως αυτή η αντιμετώπισή της να αντικατοπτρίζει τη σεμνή αγωγή που της έδωσαν, τόλμησα να σχολιάσω.
«Ναι, έχει τα μυαλά στο κεφάλι της και είναι ένας κανονικός άνθρωπος», είπε. Γιατί από μικρή την προσγείωναν με συμβουλές ότι τη μια μέρα μπορεί κάποιος να βρεθεί στο απόγειο της δόξας και την άλλη μέρα να τον καταπιεί το χάος, αλλά εξακολουθούν να είναι μέντορες και σύμβουλοί της;
«Τώρα πια εκείνη μας συμβουλεύει τις περισσότερες φορές. Είναι ντόμπρα και δεν προσποιείται. Η Σμαράγδα, όπως κι εγώ, παίζουμε θέατρο μόνο στο θέατρο, όχι στη ζωή. Δεν έχει κάνει ποτέ στρατηγικές κινήσεις».
Δεν πρόδωσα
τα πιστεύω μου
Είχε τελειώσει τη Δραματική Σχολή του Πέλου Κατσέλη όταν πολύ νέα ακόμη η Τζούλια Αργυροπούλου «έσκασε» στο θίασο της Αλίκης Βουγιουκλάκη και, όπως μου εξήγησε, «ήθελα να γίνω ηθοποιός, γιατί η ζωή μου φαινόταν τόσο άσχημη, πολύ σκληρή και άδικη. Στο θέατρο ντυνόμουν τους ρόλους και ξεχνιόμουν».
Έπαιξε μαζί με την Αλίκη στο «Ζητείται νέα με προίκα» του Τσιφόρου και στο «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια», όπου και γνώρισε το σύζυγό της.
Πολύ καλές αναμνήσεις διατηρεί και από τη συνεργασία της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, τον Ντίνο Ηλιόπουλο, τον Γιώργο Κωνσταντίνου, τη Ρένα Βλαχοπούλου, τον Θύμιο Καρακατσάνη, τον Κώστα Χατζηχρήστο, τους Μυράτ - Ζουμπουλάκη, τους Φιλιππίδη - Παπαγιάννη, τους Βέμπο - Μίμη Τραϊφόρο και πολλούς άλλους.
Όσον αφορά στα σχέδιά της για την ερχόμενη σεζόν, πρόκειται να παίξει ένα μονόλογο από το έργο του Ντάριο Φο «Όλα σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία» και θα είναι η πρώτη φορά που θα... απιστήσει έπειτα από 20 χρόνια σταθερής συμβίωσης με την «Ελεύθερη Αυλαία», την οποία δημιούργησαν μαζί με τον Ντίνο Καρύδη, το 1983.
Παραδέχεται πως έχει την «αντί» φωνή του χώρου, αλλά επιμένει πως για εκείνη είναι καθαρά υπόθεση επιλογής και αυτή είναι ισχυρότερη από την ανάγκη της αυτοπροβολής.
Όπως είπε η ίδια, «κάνοντας τον απολογισμό τόσων χρόνων, είμαι περήφανη, γιατί, παρά τις αντιξοότητες, δεν πρόδωσα τα πιστεύω μου... Και συνεχίζω». κ.χ.