«Ναι» στην πασαρέλα

30.07.2009
Ο κανόνας στο χώρο της σοουμπίζ είναι ότι όλοι οι δρόμοι της οδηγούν στο κέρδος. Τραγούδι, τηλεόραση και μόντελινγκ αποτελούν σταθερά συγκοινωνούντα δοχεία και εύκολα κοσμικοί και celebrities μετακινούνται από τον ένα χώρο στον άλλο.

Του Γιάννη Πολέμη

Ο κανόνας στο χώρο της σοουμπίζ είναι ότι όλοι οι δρόμοι της οδηγούν στο κέρδος. Τραγούδι, τηλεόραση και μόντελινγκ αποτελούν σταθερά συγκοινωνούντα δοχεία και εύκολα κοσμικοί και celebrities μετακινούνται από τον ένα χώρο στον άλλο.

Χορεύουν, τραγουδούν, στήνονται μπροστά στην κάμερα και ποζάρουν με άνεση στο φωτογραφικό φακό σε ρόλο μοντέλου. Άλλωστε, ένας καλλιτέχνης πρέπει να κάνει ό,τι του ζητηθεί. Και ίσως κάποιες φορές το επιδιώκει από μόνος του προκειμένου με λίγες ώρες δουλειάς να ξεχρεώσει το καινούργιο loft στο Γκάζι ή το ταξίδι στις Μαλδίβες του προηγούμενου καλοκαιριού. Το ΛΟΙΠΟΝ θυμήθηκε Έλληνες και ξένους σταρ που τους είδαμε σε ρόλο μοντέλου.

Σε εξωτικό φόντο
Σε ρόλο μοντέλου εδώ και χρόνια και η Ζέτα Μακρυπούλια. Άλλωστε, αυτό ήταν το πρώτο επάγγελμα της πανέμορφης ηθοποιού που τα τελευταία χρόνια έχει διεισδύσει και στην τηλεπαρουσίαση. Η Ζέτα είναι σταθερά τα τελευταία τρία χρόνια το κεντρικό πρόσωπο γνωστής ελληνικής εταιρείας ρούχων. Τα προνόμιά της; Εκτός από τις υψηλές αμοιβές, εξωτικά ταξίδια στο εξωτερικό, που επιλέγονται με βάση το προφίλ της ηθοποιού αλλά και το στυλ που θέλει να λανσάρει τη συγκεκριμένη σεζόν στην εταιρεία. Στο παιχνίδι του μόντελινγκ μπήκε πριν από δύο χρόνια και η κολλητή της Ζουμπουλία, κατά κόσμον Ελισάβετ Κωνσταντινίδου. Μην εκπλήσσεστε. Η συμπαθής Ζούμπι διαφήμισε ρούχα για κυρίες που διαθέτουν κάποια περιττά κιλά.

Στην υπηρεσία της ομορφιάς
Αναγνωρίσιμα πρόσωπα που ομορφαίνουν ακόμη περισσότερο με τη χρήση ενός καλλυντικού: Το celebrity promotion εν πλήρη ισχύ. Τι καλύτερο για τις εταιρείες από ένα όμορφο πρόσωπο που προτείνει στο κοινό ένα συγκεκριμένο καλλυντικό. Έτσι, μέχρι τώρα έχουμε δει τη Βάνα Μπάρμπα κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας γνωστού αφρόλουτρου, την Ελεονώρα Μελέτη να χρησιμοποιεί καλλυντικά με βάση τη μαστίχα που την ομορφαίνουν, τα μακριά μαύρα μαλλιά της Μάρας Δεσύπρη να γίνονται πιο λαμπερά με τη χρήση συγκεκριμένου σαμπουάν και το γυμνασμένο σώμα του Κώστα Σόμμερ να γίνεται στόχος του ασθενούς φύλου μετά τη χρήση αποσμητικού.

Από τα πλατό στις πασαρέλες
Στα «Μαύρα Μεσάνυχτα» τη γνωρίσαμε ως τραγουδίστρια, στην πραγματικότητα είναι μία πάρα πολύ καλή ηθοποιός που δεν διστάζει να ποζάρει και σε ρόλο μοντέλου, κάτι άλλωστε με το οποίο ξεκίνησε την καριέρα της. Η Παναγιώτα Βλαντή ήταν για δύο σεζόν το κεντρικό πρόσωπο γνωστής ελληνικής εταιρείας μόδας. Μάλιστα, είναι παράδοση στην εν λόγω εταιρεία να μη χρησιμοποιεί μοντέλα αλλά γνωστές ηθοποιούς για το λανσάρισμα των προϊόντων της. Στα shootings της εταιρείας στο παρελθόν είχαν πρωταγωνιστήσει η Άννα Δημητρίεβιτς και η Μαρία Σολωμού. Η καμπάνια ήταν πολύωρη και η Παναγιώτα Βλαντή χρειάστηκε να αλλάξει πολλά ρούχα, χτενίσματα αλλά και στυλ μακιγιάζ προκειμένου να υποστηρίξει τα ρούχα της εταιρείας.

Τα γήπεδα και τα ακριβά ρολόγια
Και ο Έλληνας σταρ των γηπέδων Αντώνης Νικοπολίδης υπέκυψε στη γοητεία του φωτογραφικού φακού. Λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2007 δέχτηκε δελεαστική πρόταση από γνωστό ελληνικό οίκο κοσμημάτων προκειμένου να διαφημίσει τα ρολόγια του. Μάλιστα, το promotion ενδυναμώθηκε από το λανσάρισμα συλλεκτικού χρονογράφου που έφερε την υπογραφή του διεθνούς τερματοφύλακα. Ο Αντώνης μάς έδειξε ότι έχει και άλλα ταλέντα πλην του goalkeeper.

Σε ρόλο μοντέλου και η Τατιάνα
Ήταν πριν από περίπου δύο χρόνια όταν η βασίλισσα της απογευματινής ζώνης αποφάσισε να πρωταγωνιστήσει στη διαφημιστική καμπάνια γνωστού οίκου κοσμημάτων. Μάλιστα, το promotion της καμπάνιας βασίστηκε εξ ολοκλήρου στο πρόσωπο και το όνομα της Τατιάνας Στεφανίδου. Η Κηφισίας γέμισε με γιγαντοαφίσες από κοντινές λήψεις στο πανέμορφο πρόσωπο της τηλεπαρουσιάστριας, που από κάτω έφεραν το όνομά της και την επωνυμία των accessories. Ομολογουμένως της πήγαινε πολύ.

Μια σταρ για μια σταρ
Πλουσιότερη κατά 10 εκατομμύρια δολάρια έγινε η Μαντόνα μετά το «ναι» που είπε στη Louis Vuitton για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαφημιστική καμπάνια του οίκου. Η αρχή έγινε την προηγούμενη σεζόν και οι υπεύθυνοι ενθουσιάστηκαν τόσο με το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα αλλά και τις επιδόσεις της καμπάνιας, που αμέσως ανανέωσαν το συμβόλαιο στην ιέρεια της ποπ. Μάλιστα πρόσφατα προκλήθηκε σάλος, καθώς στο Διαδίκτυο διέρρευσαν φωτογραφίες που αφορούσαν τις διαφημιστικές καταχωρίσεις της εταιρείας για την επόμενη σεζόν. Αξίζει να σημειωθεί πως στο παρελθόν πρωταγωνιστές σε διαφημίσεις της διάσημης γαλλικής εταιρείας πολυτελών δερμάτινων ειδών ήταν ο τελευταίος κομουνιστής ηγέτης της Ρωσίας Μιχαήλ Γκορμπατσόφ αλλά και ο θρύλος Μικ Τζάγκερ.

Η συνεργασία της Μαντόνα με τη Louis Vuitton δεν είναι η μοναδική στο χώρο της διαφήμισης. Η διασημότερη ποπ σταρ έχει πρωταγωνιστήσει και σε καμπάνια βρετανικής αλυσίδας ρούχων, που μάλιστα έφεραν την προσωπική της υπογραφή.

Τα ποσά και ένα μεγάλο «όχι»
Το ποσό που θα εισπράξει ένας επώνυμος για το ρόλο του μοντέλου ποικίλλει ανάλογα με την αναγνωρισιμότητά του, την κύρια επαγγελματική του δραστηριότητα αλλά και το κατά πόσο τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο βρίσκεται στα «πάνω» του. Οι αμοιβές προ κρίσεως ξεκινούσαν από τις 3.000 ευρώ και ξεπερνούσαν τις 100.000 σε περιπτώσεις των κλειστών συμβολαίων των μεγάλων σταρ. Λέγεται πως το μεγαλύτερο ποσό που έχει προταθεί ever είναι από ελληνική εταιρεία καλλυντικών στην Ελένη Μενεγάκη, η οποία μέχρι σήμερα έχει αντισταθεί στις σειρήνες της διαφήμισης αν και όλοι γνωρίζουν πως η βασίλισσα της πρωινής ζώνης ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο.

Τα «χρυσά» συμβόλαια του ζεύγους Μπέκαμ
Είναι το πιο διάσημο και το πιο ακριβοπληρωμένο ζευγάρι στον πλανήτη. Λογικό, λοιπόν, οι μεγάλοι οίκοι μόδας να πέφτουν στα πόδια τους για ένα τους ενσταντανέ. Ο λόγος για τον Ντέιβιντ και τη Βικτόρια Μπέκαμ, που πολλάκις τους έχουμε δει να είναι τα κεντρικά πρόσωπα σε μεγάλες καμπάνιες ρούχων, εσωρούχων και καλλυντικών. Αγαπημένα παιδιά του Giorgio Armani, έπειτα από αλλεπάλληλες συνεργασίες φέτος πρωταγωνιστούν στην καμπάνια εσωρούχων του οίκου. Προκλητικές στάσεις και βλέμματα με υπονοούμενα που μόνο στόχο έχουν μέσα σε μια δύσκολη χρονιά να ανεβάσουν τις πωλήσεις της διάσημης ιταλικής φίρμας. Λέγεται πως το ζεύγος Μπέκαμ έχει υπογράψει κλειστό συμβόλαιο εκατομμυρίων ευρώ και θα συνεχίσει και τα επόμενα δύο χρόνια να απασχολεί τους φωτογράφους του Giorgio Armani.

Στα χνάρια της Μαντόνα
Και μια που αναφερθήκαμε στη Μαντόνα, δεν θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε την Μπρίτνεϊ, η οποία την ακολουθεί καταπόδας όχι μόνο στο τραγούδι και στο χορό, αλλά προσφάτως και στο μόντελινγκ. Η νεαρή ποπ σταρ, μετά το δυναμικό come back της στην παγκόσμια μουσική βιομηχανία, πρόσφατα είπε το «ναι» και στην προκλητική καμπάνια διάσημης εταιρείας εσωρούχων. Λέγεται, μάλιστα, πως ο λόγος δεν ήταν το αστρονομικό ποσό που της προσφέρθηκε, αλλά η επιθυμία της να αποδείξει στο κοινό της πως είναι απολύτως καλά στην υγεία της και να διαψεύσει τις φήμες ότι έπασχε από νευρική ανορεξία.

Το κορίτσι με το «χρυσό» πρόσωπο
Μιλάμε, φυσικά, για τη Μόνικα Μπελούτσι, της οποίας τα εκφραστικά μάτια με το σαγηνευτικό βλέμμα, τα πλούσια μαύρα μαλλιά και τα σαρκώδη χείλη έγιναν μήλο της έριδος ανάμεσα σε πολλές εταιρείες καλλυντικών. Τη μάχη κέρδισε ο οίκος Dior, που την επιλέγει σταθερά τα τελευταία χρόνια για να διαφημίσει τα νέα του καλλυντικά. Η μεγαλύτερη έμφαση δίνεται, βέβαια, στα προϊόντα μάσκαρα της εταιρείας και στα κραγιόν. Αγαπημένο παιδί του διάσημου γαλλικού οίκου και η Σαρλίζ Θερόν, που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα προϊόντα κοσμετολογίας αλλά και στις executive γραμμές ρούχων του creative director της Dior John Galliano.