Πόσο συναίσθημα μπορούν να κρύβουν αυτοκίνητα ή γερανοί; Όσο η ψυχοσύνθεση του σύγχρονου ανθρώπου που απεικονίζεται εύγλωττα στις «Μεταλλικές Αντανακλάσεις» της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη. Έργα τα οποία δημιούργησε με πολύ μεράκι η ζωγράφος, μελετώντας τα τελευταία χρόνια τους μηχανικούς βραχίονες των βιομηχανικών «Γερανών», τα αυτοκίνητα αγώνων «F1 Race» και το κυκλοφοριακό πρόβλημα «Traffic» των μεγαλουπόλεων, παρουσιάζονται στην αίθουσα τέχνης «Εικαστικός Κύκλος», στην οδό Χαριλάου Τρικούπη 121, στο κέντρο της Αθήνας. Στην έκθεση που εγκαινίασε ο υπουργός Πολιτισμού Αντώνης Σαμαράς ο επισκέπτης βλέπει μεγάλα έργα, όπου οι σκελετωμένες «σιλουέτες» των γερανών έχουν χαραχτεί και σκιτσαριστεί πάνω σε φόντο κίτρινο και ασημί, ενώ και τα αυτοκίνητα αγώνων συμπληρώνουν την εικονικότητα της κίνησης. «Σαν να διευρύνεται σε ένα είδος οπτικής έκρηξης, όπου αποκαλύπτονται όλη η ένταση και το νεύρο», επισήμανε, μεταξύ άλλων, κρίνοντας εγκωμιαστικά τα έργα της κ. Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη ο γνωστός Ιταλός τεχνοκριτικός Guiliano Serafini, μελετητής σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών, ο οποίος προλογίζει και τον κατάλογο της έκθεσης.
Επίσης, ο συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός στο κείμενο του καταλόγου με τίτλο «Χειρονομιακά», τονίζει: «Η δύναμη μαζί με την άριστη τεχνική της, η χρωματική πανδαισία των έργων της και συνάμα το πώς συντονίζει την κίνηση μέσα στην εγκάθετη ακινησία ενός πίνακα με έκαναν πάντα να διαπορώ για την ?έκρηξη του ροδιού? που εμπεριέχεται στο DNA της ζωγράφου. Τέλος, αυτό που μετράει σε κάθε καλλιτέχνη είναι η αναγνωρισιμότητά του πριν διαβάσεις την υπογραφή. Τα έργα της Μίνας, όπου και αν τα δω, μαζί με άλλα ή μόνα τους, τα αναγνωρίζω από μακριά και αυτή η ?αυθεντικότητα? σε μια εποχή προσομοίωσης μετράει πολύ».
Με τα έργα αυτά η ζωγράφος κατορθώνει να κάνει το θεατή να αισθανθεί τη δύναμη και το δέος της αλματώδους παγκόσμιας ανάπτυξης της τελευταίας εικοσαετίας. Στα χρώματά της είναι ευδιάκριτη η δυναμική και ο αυθεντικός τρόπος έκφρασης, καθώς απεικονίζει αντικείμενα από το βιομηχανικό και το αστικό φυσικό περιβάλλον (γερανοί στα λιμάνια και αυτοκίνητα), δίνοντάς τους «ψυχή» με τη δική της εικαστική ματιά.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Giuliano Serafini, η ζωγράφος έχει καταφέρει να δώσει το δικό της στυλ χρησιμοποιώντας τη διακεκομμένη πινελιά, την απόλυτη ελευθερία του συμβόλου (σημάδι) που απελευθερώνεται στη σχεδόν τυχαία ενστάλλαξη χρώματος ή dripping, μέχρι και τις βίαιες εκρήξεις του καθαρού χρώματος?
Άλλωστε, η δουλειά της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη έχει αποσπάσει εγκωμιαστικά σχόλια και στο εξωτερικό, όπου έκανε μεγάλες εκθέσεις και προγραμματίζει κι άλλες, ενώ η επόμενη καινούργια δουλειά της «Μυστικός Δείπνος - Αφιέρωμα στον Andrea Del Sarto» έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί από τις 11 Απριλίου, πάλι στον «Εικαστικό Κύκλο».