Από τη ΒΙΚΥ ΔΙΑΜΑΝΤΗ
Για το μητρικό ένστικτο έχει γίνει πολύς λόγος και οι επιστήμονες έχουν αποφανθεί για την ύπαρξή του και το ρόλο του στην ανατροφή ενός παιδιού. Τι γίνεται όμως από την πλευρά του πατέρα; Υπάρχει πατρικό ένστικτο και πώς εκδηλώνεται;
Ο ρόλος του πατέρα στη σύγχρονη οικογένεια έχει σαφώς διαφοροποιηθεί σε σχέση με παλιότερα. Στο παρελθόν ο πατέρας ασχολούνταν κυρίως με την ασφάλεια της οικογένειάς του και είχε τη θέση του κουβαλητή, ενώ η μητέρα είχε επιφορτιστεί με την ευθύνη της φροντίδας και της ανατροφής των παιδιών. Τα πράγματα στην πορεία άλλαξαν, ειδικά όταν η γυναίκα βγήκε στην αγορά εργασίας. Αυτή η κίνηση δημιούργησε νέες προϋποθέσεις και δεδομένα στη δομή της οικογένειας. Επειδή, λοιπόν, οι σύγχρονες απαιτήσεις περιορίζουν τον ελεύθερο χρόνο της γυναίκας, με αποτέλεσμα να μην ασχολείται όλη μέρα με τα παιδιά, προσαρμόστηκε ανάλογα και ο ρόλος του πατέρα, ο οποίος πλέον αναλαμβάνει και άλλα καθήκοντα, αφού συμβάλλει αισθητά στην ανατροφή του παιδιού, τόσο συναισθηματικά όσο και πρακτικά. Οι σύγχρονοι μπαμπάδες δεν ντρέπονται να κρατήσουν το παιδί τους αγκαλιά και να το νανουρίσουν, να το ταϊσουν ή να του αλλάξουν την πάνα, αν χρειαστεί. Η εικόνα του Σάκη Ρουβά την περασμένη εβδομάδα να βγαίνει από το μαιευτήριο κρατώντας στην αγκαλιά του με περηφάνια την κορούλα του είναι σίγουρα μια εικόνα που στο παρελθόν βλέπαμε πολύ σπάνια. Στη σημερινή εποχή, όμως, είναι μια συνηθισμένη συμπεριφορά των μπαμπάδων, οι οποίοι κυκλοφορούν με τα παιδιά τους αγκαλιά όχι μόνο έξω από το μαιευτήριο, αλλά και στα ψώνια ή στην παιδική χαρά. Πρόσφατα και ο κεφάτος Γιώργος Τσαλίκης έδειξε ένα διαφορετικό πρόσωπο, όταν ένιωσε ότι απειλείται η οικογενειακή του γαλήνη και ότι τα παιδιά του κινδυνεύουν να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης. Τα προστάτεψε από τα αδιάκριτα βλέμματα κάνοντας παρατήρηση στη Ναταλία Γερμανού με την οποία είναι και κουμπάροι και λίγο έλειψε να δημιουργηθεί σοβαρή παρεξήγηση ανάμεσά τους όταν προσπάθησε να τα προβάλει σε βίντεο της εκπομπής της «Μες στην καλή χαρά». Το μάτι του Γιώργου γυάλισε μόλις το αντιλήφθηκε και ποιος τον είδε και δεν τον φοβήθηκε!
Από την άλλη, οι σημερινοί μπαμπάδες εκδηλώνουν πιο εύκολα την επιθυμία και το κάνουν τελικά να παραβρίσκονται μέσα στο χειρουργείο την ώρα του τοκετού και να ζουν τη στιγμή που το παιδί τους αντικρίζει για πρώτη φορά τον κόσμο. Μια άποψη που ασπάζεται απόλυτα και ο Γιάννης Αϊβάζης, που από στιγμή σε στιγμή θα καλωσορίσει την κόρη του και θέλει να δώσει το «παρών» στον τοκετό. Και ο Θοδωρής Μαραντίνης, όμως, περίμενε πώς και πώς να αγκαλιάσει το νεογέννητο παιδί του, αφού οι γιατροί δεν του επέτρεψαν να μπει στο χειρουργείο. Οι μπαμπάδες του σήμερα, λοιπόν, δεν φοβούνται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, αποδεικνύοντας έτσι ότι ο ρόλος τους στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ισότιμος με εκείνον της μητέρας και η παρουσία τους εξίσου απαραίτητη.
Κάν το όπως ο Μπέκαμ
Οι πρώτοι βέβαια που χαλάρωσαν δεν ήταν οι Έλληνες μπαμπάδες, αλλά θα λέγαμε ότι αυτή η τάση του πιο συναισθηματικού αρσενικού ξεκίνησε από το εξωτερικό και μάλιστα από αγαπημένους σταρ διεθνώς. Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ σίγουρα είναι ένας άντρας που αποτελεί πειρασμό για κάθε θηλυκό. Παράλληλα, όμως, είναι και ένας στοργικός και τρυφερός πατέρας. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο φωτογραφικός φακός τον έχει πετύχει την ώρα που παίζει με τα παιδιά του ή όταν βολτάρει και ασχολείται μαζί τους. Το sex symbol, πάλι, Μπραντ Πιτ έχει πλέον μεταμορφωθεί σε υπόδειγμα πατέρα, καθώς φροντίζει να περνάει αρκετό χρόνο με τα παιδιά του, όχι μόνο τα βιολογικά, αλλά και τα υιοθετημένα, στέκεται δίπλα τους σε κάθε τους στιγμή και τους προσφέρει απλόχερα την πατρική στοργή.
Μy heart belongs to daddy!
Πολλοί όμως είναι και οι τηλεοπτικοί πατεράδες φέτος. Αρχής γενομένης από τον Γιάννη Μπέζο στο σίριαλ «Ευτυχισμένοι μαζί», που δείχνει ένα πιο παραδοσιακό, αλλά σαφώς πιο χαλαρό σε σχέση με το παρελθόν πρότυπο πατέρα. Από τον Δημήτρη Καλλιβωκά, που αντιπροσωπεύει τον κατεξοχήν μποέμ πατέρα. Τον «Λάκη τον γλυκούλη» Πέτρο Φιλιππίδη, προσωποποίηση της τρυφερότητας και της ανιδιοτελούς αγάπης. Στους «Λατρεμένους μου γείτονες», όπου βλέπουμε δύο διαφορετικές και συγκρουόμενες μεταξύ τους εικόνες πατέρα, το φιλαράκι, που υποδύεται ο Κώστας Κόκλας, και τον σνομπ, που υποδύεται πολύ πετυχημένα ο Χρήστος Σιμαρδάνης.