Ελένη Αντωνιάδου: Η διάσημη Ελληνίδα της NASA έγινε η πρώτη κούκλα Barbie από τη χώρα μας!

07.03.2019
Ελένη Αντωνιάδου: Η διάσημη Ελληνίδα της NASA έγινε η πρώτη κούκλα Barbie από τη χώρα μας!
Η Ελένη Αντωνιάδου η οποία ως ερευνήτρια της NASA έχει διακριθεί διεθνώς στον τομέα της μεταμόσχευσης τεχνητών οργάνων, είναι η πρώτη Ελληνίδα που γίνεται κούκλα Barbie, ως γυναίκα-πρότυπο

Είκοσι διάσημες γυναίκες από όλο τον κόσμο θα είναι οι «Sheroes» της Barbies και τιμήθηκαν με τη δική τους εμβληματική κούκλα με αφορμή τον εορτασμό της 60ής επετείου της Barbie αλλά και της Παγκόσμιας Ημέρα της Γυναίκας, στις 8 Μαρτίου. Η Mattel ανακοίνωσε σε ένα δελτίο τύπου ότι τιμά τη μεγαλύτερη γκάμα των γυναικών που είναι παράδειγμα προς μίμηση σε όλο τον κόσμο.

Η Ελένη Αντωνιάδου δήλωσε σχετικά:

«Ήταν πολλές οι στιγμές που ένιωσα ότι είναι πολύ μεγάλα τα εμπόδια για να τα προσπεράσω. Όμως πίστεψα στον εαυτό μου και σκέφτηκα ότι κάθε όνειρο όταν του βάζεις μια ημερομηνία, γίνεται στόχος και κάθε στόχος όταν κάνεις μικρά, μικρά βήματα μπορεί να επιτευχθεί. Και κάθε βήμα μας φέρνει κάθε μέρα όλο και πιο κοντά στο να πετύχουμε το όνειρο μας… Μπορείς να γίνεις ό,τι ονειρεύεσαι!»

Όπως γράφει η Μattel για την Ελληνίδα επιστήμονα: «Η Ελένη Αντωνιάδου είναι Ελληνίδα επιστήμονας στους τομείς της αναγεννητικής ιατρικής και της βιοαστροναυτικής, με ειδικότητα τις θεραπείες των βλαστοκυττάρων, την αναγέννηση των τμημάτων του σώματος και την 3D-bioprinting, για διαστημικές εφαρμογές. Είναι υποστηρίκτρια της δωρεάς οργάνων, ακτιβίστρια κατά της παράνομης διακίνησης οργάνων και υποστηρίκτρια των κοριτσιών στο STEM.

Από μικρή ηλικία, η οικογένειά της καλλιέργησε την περιέργειά της για το Διάστημα και τις επιστήμες της ζωής, προκαλώντας το ενδιαφέρον της για τις δυσκολίες και τις χαρές της ανακάλυψης, που συνεπάγεται μια ζωή στην επιστήμη. Το 2012, πραγματοποίησε το όνειρο της παιδικής ηλικίας της να εργαστεί στη NASA και αντιμετώπισε με δέος το πώς η εξερεύνηση του διαστήματος συνεχίζει να ωθεί τα όρια της γνώσης μας πιο μακριά. Ως νεαρή ερευνήτρια, το έργο της διερεύνησε νέες θεραπευτικές αγωγές βλαστικών κυττάρων για μεταμοσχεύσεις, biobanking βλαστικών κυττάρων και τις επιπτώσεις της διαστημικής ακτινοβολίας και της μικροβαρύτητας.

Διάβασε επίσης: Barbie Feet: Το νέο επικίνδυνο trend στο Instagram που κάνει τις γυναίκες να μοιάζουν… μοντέλα

Έχει συνεργαστεί με εταιρείες βιοτεχνολογίας στην Ευρώπη, την Ασία και τις Η.Π.Α. Οι προσπάθειές της στην προσπάθεια σύνδεσης των κοινών σημείων μεταξύ της έρευνας, της τεχνολογικής πολιτικής και της επιχειρηματικότητας, έχουν αναγνωριστεί με αρκετές ακαδημαϊκές διακρίσεις και τιμητικά βραβεία.

Το κίνητρο της Ελένης προέρχεται από τους θαρραλέους ασθενείς που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια ιατρικών εθελοντικών αποστολών στη Λατινική Αμερική. Την κινητοποίησαν στο να ζει σε μια σταθερή φάση επανεκκίνησης, χωρίς να παραμένει αδρανής με επιτυχίες ή αποτυχίες, αλλά πάντα προσπαθώντας να αναπτύξει ένα πνεύμα αλτρουισμού».

Η Barbie τίμησε περισσότερες από 20 «sheroes» σε πολλές χώρες και ηπείρους οι οποίες μιλάνε 13 γλώσσες, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, και οι ηλικίες αυτών των επιδραστικών γυναικών κυμαίνονται από τα 19 έως τα 85. Εκτός από την ηθοποιό, μοντέλο και ακτιβίστρια Yara Shahidi και την σούπερσταρ τενίστρια Naomi Osaka, η Barbie κυκλοφόρησε κούκλες του μοντέλου και ακτιβίστριας Ashley Graham, της σκηνοθέτιδας Ava Duvernay και του supermodel και ακτιβίστριας Adwoa Aboah, ανάμεσα σε πολλές άλλες σημαντικές γυναίκες.

Όπως δήλωσε η Lisa McKnight, Senior Vice President και General Manager της Barbie: «Εδώ και 60 χρόνια, η Barbie εμπνέει τα κορίτσια να πιστέψουν στον εαυτό τους και να δουν πως έχουν επιλογές. Με πάνω από 200 καριέρες, 6 υποψηφιότητες για προέδρους και ένα ταξίδι στο φεγγάρι, πριν τον Neil Armstrong, η Barbie συνεχίζει να εξελίσσεται ως ένα σύγχρονο πρότυπο για όλες τις ηλικίες. Η Barbie πιστεύει πως τα κορίτσια δεν πρέπει να γνωρίσουν έναν κόσμο, μια δουλειά ή ένα όνειρο που να μην έχουν κατακτήσει οι γυναίκες. Μέσω των παγκόσμιων στρατηγικών μας, ξεκινάει ένα κίνημα για να γίνει η Barbie ως το απόλυτο brand ενδυνάμωσης των κοριτσιών».

Διάβασε και αυτό: Ημέρα της Γυναίκας: 5 τρόποι για να τη γιορτάσεις με ουσία

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι θα κάνει τα επόμενα βήματα για να κλείσει το «Dream Gap», προσφέροντας κεφάλαια σε οργανισμούς που στοχεύουν στο «να ανεβάσουν επίπεδο στα παιχνίδια για τα κορίτσια».

Σύμφωνα με τη Barbie, ξεκινώντας από την ηλικία των 5 ετών, πολλά κορίτσια σταματούν να πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν κάτι ή να γίνουν, κάτι μόνο και μόνο επειδή είναι κορίτσια και αυτό είναι το Dream Gap. Και υπάρχει αρκετή έρευνα για να υποστηρίξει αυτή την αντίληψη. Μια μελέτη του 2017 που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Science βρήκε ότι τα κορίτσια αρχίζουν να πιστεύουν ότι τα αγόρια είναι πιο έξυπνα από αυτά, σε ηλικία μόλις 6 ετών. Για να βοηθήσει στην καταπολέμηση αυτού του φαινομένου, η Barbie δωρίζει 1 δολάριο από κάθε κούκλα που πωληθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες έως τις 11 Μαρτίου (εκτός από επιλεγμένες πολιτείες) μέχρι το ποσόν των 250.000 δολαρίων, σε οργανώσεις που επιτελούν έργο στο κλείσιμο του Dream Gap.

Όπως γράφει στο site της η Mattel «Ξεκινώντας από την ηλικία των 5 ετών, πολλά κορίτσια αρχίζουν να αναπτύσσουν περιορισμούς στην αυτοπεποίθηση τους. Σταματούν να πιστεύουν ότι το φύλο τους μπορεί να κάνει ή να γίνει οτιδήποτε. Αυτό είναι το Dream Gap, και αυτή είναι η χρονιά που η Barbie θα αρχίζει να εργάζεται για να το κλείσει. Ως πρωτοποριακή μάρκα χειραφέτησης κοριτσιών, είμαστε περήφανοι που ανακοινώνουμε το Project Dream Gap, μια συνεχή παγκόσμια πρωτοβουλία που στοχεύει να δώσει στα κορίτσια τα μέσα και την υποστήριξη που χρειάζονται για να συνεχίσουν να πιστεύουν ότι μπορούν να γίνουν οτιδήποτε».

Ένας εκπρόσωπος της Mattel επιβεβαίωσε στο Bustle ότι οι κούκλες των 20 προσωπικοτήτων είναι one-of-a-kind και δεν είναι διαθέσιμες προς αγορά αυτή τη στιγμή. Τα κορίτσια και οι άνθρωποι όλων των ηλικιών μπορούν να διαδραματίσουν διαφορετικούς ρόλους με περισσότερες από 50 επιλογές κούκλες καριέρας που διατίθενται για αγορά, μαζί με τη σειρά Inspiring Women της Barbie που τιμά ιστορικές γυναίκες, όπως η Amelia Earhart, η Katherine Johnson και η Frida Kahlo.

Αν και αυτές οι κούκλες δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμες για αγορά, είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε τη Mattel να τιμά αυτές τις γυναίκες με τις δικές τους κούκλες. Ο κόσμος πρέπει να δει περισσότερες γυναίκες να δέχονται διακρίσεις για την καθημερινή συνεισφορά τους και αυτός είναι ένας τόσο μοναδικός τρόπος για να γίνει αυτό.