Περίμενες ποτέ στην αρχή του παιχνιδιού ότι θα καταφέρεις να κερδίσεις και να γίνεις τελικά «The Voice of Greece»;
Δεν περίμενα ποτέ ότι θα κέρδιζα. Μάλιστα όταν πήρα το αεροπλάνο για να έρθω στην Αθήνα για την πρώτη οντισιόν, έλεγα στους δικούς μου ότι δεν θα περάσω. Oμως από μικρή ηλικία, μικρά ή μεγάλα όνειρα προσπαθούσα να τα πραγματοποιήσω. Eτσι πήγα για σπουδές, έτσι άνοιξα το δικό μου φροντιστήριο συγκεντρώνοντας τα χρήματα μόνη μου... Αυτό το στοιχείο του χαρακτήρα μου, της περιπέτειας, με οδήγησε στο να πάρω μέρος στο παιχνίδι...
Τι θα έλεγες σε έναν άνθρωπο που στη σημερινή εποχή θέλει να κυνηγήσει το όνειρό του;
Oσο χρονών και αν είναι, όπως και αν είναι η ζωή του είτε οικονομικά είτε σε προσωπικό επίπεδο, θα του έλεγα ότι δεν πρέπει ποτέ να τα παρατήσει γιατί ο Θεός έχει χαρίσει σε όλους μας από ένα ταλέντο, από ένα χάρισμα και είναι υποχρέωσή μας να το καλλιεργήσουμε και να προσπαθήσουμε να το βάλουμε μέσα στη ζωή μας. Αν το καταπιέσουμε, ίσως αυτό να μας κάνει δυστυχισμένους. Εγώ έκανα αυτό που ήθελα μεγαλώνοντας μόνη μου τρία μωρά. Οποιος μπει σε αυτό τον χώρο, να ξέρει όμως ότι θα αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες...
Πού ακριβώς αναφέρεσαι; Εσένα τι σε δυσκόλεψε περισσότερο;
Για παράδειγμα εγώ αυτό που θέλω είναι απλά να τραγουδάω και υπάρχουν κάποιοι τομείς σε αυτό τον χώρο που δεν με κάνουν ευτυχισμένη και δεν με ηρεμούν. Oμως έχω καταλάβει ότι πρέπει να κάνω και δημόσιες σχέσεις, κάτι που δεν με ευχαριστεί αλλά είναι αναγκαίο. Επειδή είμαι άνθρωπος που δεν μου αρέσει η δημοσιότητα, μου έχει έρθει λίγο ξαφνικό αυτό και το `χω πάρει κατάκαρδα! Προσπαθώ όμως με σταθερά βήματα να το κατακτήσω και αυτό.
Ποια είναι η σχέση σου με τη Δέσποινα Βανδή μετά το τέλος του παιχνιδιού; Για τι ζητήματα συζητάτε;
Εχουμε μια πάρα πολύ καλή σχέση. Δεν μιλάμε κάθε μέρα φυσικά, αλλά μέσα στο δεκαπενθήμερο είτε θα πάω εγώ να τη βρω είτε θα συναντηθούμε κάπου έξω σε μέρη όπου συχνάζουμε. Πάντα θα μου αφιερώσει λίγο χρόνο για να μιλήσουμε. Μιλάμε περισσότερο για τη μουσική και τη συμβουλεύομαι πάνω σε ζητήματα που αφορούν τον καλλιτεχνικό χώρο. Για τα ρίσκα που πρέπει να πάρω ή για το πώς να χειριστώ μια κατάσταση. Οχι δεν μιλάμε για τα προσωπικά μας, αν και είναι ανοιχτός άνθρωπος και μπορεί αυτό να γίνει στο μέλλον. Για τη Eurovision μου είπε ότι έχω τον διαγωνισμό στο... τσεπάκι μου!
Φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη φορά επιβεβαιώνεται το κλισέ καθώς είναι όντως... η χρονιά της μπαλάντας. Τι διαφορετικό θα κάνουμε πάνω στη σκηνή; Πώς θα εμφανιστούμε την Τρίτη στον ημιτελικό;
Τη διαφορά θα την κάνω εγώ. Θα προσπαθήσω να το κάνω αυτό ερμηνευτικά. Εχουμε μια μικρή έκπληξη πάνω στους στίχους σε σχέση και με την κίνηση... Θα δείτε. Δεν θέλω να επεκταθώ πολύ σε σχέση με το πώς θα εμφανιστώ στη σκηνή. Εμπιστεύτηκα τον Δημήτρη Πέτρου για το φόρεμα, πάνω στη σκηνή θα υπάρχει ένα πιάνο, θα έχουμε και κάποια ειδικά εφέ. Αυτά μπορώ να πω...
Ως τώρα σε έχουμε δει με «βαριά» φορέματα, που ταιριάζουν με το είδος τραγουδιού που υπηρετείς. Θεωρείς ότι αυτό το κάπως συντηρητικό λουκ ίσως να σε βοήθησε να κερδίσεις την εύνοια του κοινού και στις δύο περιπτώσεις από τις οποίες βγήκες νικήτρια; Θα μπορούσες να στηρίξεις άλλο λουκ πάνω στη σκηνή;
Καθόλου δεν το νομίζω αυτό. Στο Voice μας έντυναν στιλίστες. Βέβαια αν δεν μου άρεσε κάτι μπορούσα να το πω. Αλλά, ας πούμε, στη βραδιά του ελληνικού τελικού τα κορίτσια που βγήκαν κάπως πιο σέξι ήταν επειδή ταίριαζε με το κομμάτι τους. Είναι ζήτημα στυλ και γούστου. Το λουκ της Θωμαής Απέργη μου άρεσε πάρα πολύ, αλλά δεν θα μπορούσα να στηρίξω ένα ρούχο σαν αυτό της Σάγια ούτε για τη συμπάθεια ούτε για την αντιπάθεια του κοινού. Βασικά δεν πιστεύω καν ότι το ρούχο μπορεί να προκαλέσει συμπάθεια ή αντιπάθεια, μιλάμε για έναν μουσικό διαγωνισμό και όχι για πασαρέλα...
Η Eurovision δεν είναι απλά ένας μουσικός διαγωνισμός αλλά και σόου και το ρούχο σχετίζεται συχνά και με την περφόρμανς...
Ναι, για παράδειγμα αυτό που φόρεσε η Ελενα Παπαρίζου το 2004 μου άρεσε πολύ και ναι, αυτό θα το φορούσα. Δεν υπήρχε κάτι πρόστυχο σε αυτό. Απλά μέχρι τώρα, επειδή τραγουδάω μπαλάντες, ίσως το στυλ μου έχει καταγραφεί έτσι. Στην καθημερινότητά μου δεν κυκλοφορώ με... τουαλέτες. Φοράω τζιν, αθλητικά, φορέματα. Δεν θα έβγαινα όμως με πρόστυχα ρούχα πάνω σε μια σκηνή που μας βλέπουν και παιδιά.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε τα διαδικτυακά δημοψηφίσματα και τα στοιχήματα δείχνουν ότι περνάμε στο τσακ στον τελικό...
Υπάρχουν κάποια ζητήματα σχετικά με τα διαδικτυακά αυτά δημοψηφίσματα. Ας πούμε, σε συνομιλία που είχα σήμερα με κάποιον που γνωρίζει πολύ καλά τη Eurovision, μου είπε πως οι περισσότεροι που ψηφίζουν στο Ιντερνετ είτε είναι φανατικοί του θεσμού, είτε μικρότερης ηλικίας που είναι συνέχεια πάνω στον υπολογιστή. Δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτό. Να σημειώσουμε επίσης πως λόγω οικονομικής κρίσης η ελληνική συμμετοχή δεν έχει καν βιντεοκλίπ. Ακόμη υπάρχει ο ανταγωνισμός, επειδή συμμετέχουν πολλές μπαλάντες και από τις χώρες που μπαίνουν απευθείας στον τελικό όπως οι Big five. Ενα άλλο ζήτημα που προκαλεί δυσαρέσκεια είναι πως τα παιδιά του OGAE για παράδειγμα ίσως περίμεναν ένα έθνικ κομμάτι και έχουν απογοητευτεί λίγο με το είδος του τραγουδιού. Πέρυσι αυτά τα polls είχαν βάλει την Κοντσίτα στον πάτο και όταν έγινε η πρώτη πρόβα την έβαλαν στη δεύτερη θέση...
Εσύ τι πιστεύεις για το «One last breath»; Θα περάσουμε στον τελικό;
Επειδή έχω δει όλα τα κομμάτια, όλες τις μπαλάντες θέλω να πιστεύω ότι το κομμάτι μου θα περάσει στον τελικό και από κει και πέρα θα σκεφτόμαστε για μια καλή θέση. Η διαίσθησή μου λέει ότι θα περάσουμε στον τελικό. Τώρα αν δεν περάσουμε, θα στενοχωρηθώ πάρα πολύ, δεν το κρύβω. Η θέση μου έχει μεγάλη ευθύνη, εκπροσωπώ την Ελλάδα, ο κόσμος περιμένει από μένα ότι θα τον κάνω περήφανο και δυστυχώς ξέρω ότι οι ευθύνες θα πέσουν πάνω μου. Αυτό συμβαίνει πάντα, το βάρος της ευθύνης πέφτει στον καλλιτέχνη. Ομως ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και άλλα πράγματα πίσω από αυτό. Υπάρχουν σκοπιμότητες, κοινωνική δικτύωση που αν δεν την έχεις στο άριστο όπως άλλες χώρες, χάνεις σημαντικές ψήφους. Ολα θα παίξουν ρόλο. Δεν το λέω για να δικαιολογηθώ, Εγώ θα προσπαθήσω να έχω μια αξιοπρεπέστατη εμφάνιση.
Οι καλλιτέχνες που πάνε στη Eurovision «καίγονται» ή προωθούνται;
Νομίζω ότι δίνει μια ώθηση στην καριέρα τους, το θέμα είναι τι κάνουν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες μετά. Αν θέλουν να ακολουθήσουν καριέρα στην Ελλάδα ή να φύγουν έξω όπως η Ελενα. Ο Σάκης ας πούμε που είναι μοναδικός το χρησιμοποίησε και αυτό υπέρ του. Αλλο ένα θέμα είναι και η ομάδα που έχεις πίσω. Δεν πρέπει να επαναπαυτεί αν πάρει μια καλή θέση, αντιθέτως πρέπει να δουλέψει περισσότερο μετά....
Οι συγγενείς μου κλαίνε από χαρά
Εως σήμερα σε έχουν ενοχλήσει κάποια δημοσιεύματα;
Η αλήθεια είναι ότι με ενοχλεί το γεγονός ότι ασχολούνται με την προσωπική μου ζωή. Δεν έχω κάνει κάτι για να το προκαλέσω αυτό. Ούτε φωτογραφίες έβγαλα ούτε φιλήθηκα με κάποιον δημόσια. Δεν έχω δώσει έναυσμα για να μιλήσει κάποιος για τα προσωπικά μου. Είμαι μια μητέρα με τρία παιδιά και θέλω να κρατάω χαμηλό προφίλ για να προστατέψω πρώτα απ' όλα τα παιδιά μου και μετά τον ίδιο μου τον εαυτό. Προσπαθώ να αλλάζω θέμα όταν με ρωτάνε τέτοια πράγματα. Εξαρτάται βέβαια και ποιος με ρωτάει. Υπάρχουν δημοσιογράφοι που είναι λίγο αναιδείς, υπάρχουν όμως και άλλοι που είναι πολύ ευγενικοί...
Ο δικοί σου πώς έχουν αντιδράσει με τις επιτυχίες σου;
Πάρα πολύ καλά, είναι ενθουσιασμένοι. Κάποιοι από το σόι μου μέχρι που κλαίνε και μου λένε ότι τους κάνω περήφανους. Αν και για μένα τα βραβεία έρχονται και παρέρχονται, το θέμα είναι τι κάνεις δισκογραφικά. Εμένα αυτός είναι ο στόχος μου τώρα..
- Στον ημιτελικό χωρίς την Κύπρο
Στην έκτη θέση, μετά το φαβορί , τη Φινλανδία, θα εμφανιστεί η Μαρία Ελενα Κυριάκου με το «Οne last breath», στον α' ημιτελικό της Τρίτης 19 Μαΐου. Στην πρώτη αυτή φάση η Ελλάδα διαγωνίζεται χωρίς το δωδεκάρι της Κύπρου, που κληρώθηκε να εμφανιστεί στον β' ημιτελικό της Πέμπτης.
ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ