Τσότσικας - Αυγουστίδης μιλούν στο WomenOnly

31.03.2011
Λίγο πριν την πρεμιέρα της ταινίας "Κόκκινος Ουρανός", οι δύο πρωταγωνιστές της, ο Απόστολος Τότσικας και ο Ορφέας Αυγουστίδης μιλούν στο WomenOnly για την ανδρική φιλία, την κρίση στην τηλεόραση και το μέλλον του κινηματογράφου.

Λίγο πριν την πρεμιέρα της ταινίας "Κόκκινος Ουρανός", οι δύο πρωταγωνιστές της, ο Αποστόλης Τότσικας και ο Ορφέας Αυγουστίδης μιλούν στο WomenOnly για την ανδρική φιλία, την κρίση στην τηλεόραση και το μέλλον του κινηματογράφου.

ΕΡ: Η σκηνοθέτης της ταινίας είναι η Λάγια Γιούργου! Αλήθεια, πιστεύετε ότι μπορεί μία γυναίκα να προσεγγίσει σκηνοθετικά την κρίση σε μία ανδρική φιλία;

Αποστόλης: Προφανώς δεν γνωρίζετε τη Λάγια! Είναι μια γυναίκα που έχει άποψη και θέση γενικότερα για τη ζωή και ειδικότερα για τον κινηματογράφο. Και εγώ φυσικά πιστεύω ότι ανεξαρτήτως φύλου η καλή σκηνοθεσία, είναι καλή σκηνοθεσία!

Ορφέας: Κατά την γνώμη μου σε όλες τις μορφές την τέχνης δεν είναι απαραίτητο να έχεις βιώσει ο ίδιος προσωπικά την κατάσταση που έχεις επιλέξει να προσεγγίσεις ή να κινηματογραφήσεις... Οι λόγοι που μπορεί να έχουν οδηγήσει τον κάθε καλλιτέχνη να ασχοληθεί με το εκάστοτε θέμα είναι καθαρά προσωπικοί και το αν τελικά τα μέσα του ήταν αποτελεσματικά θα το κρίνει το κοινό.

Η ταινία κατά κάποιο τρόπο καταρρίπτει την «ιερότητα» της ανδρικής φιλίας. Εσείς συμφωνείτε ότι η φιλία είναι πάνω απ’ όλα ή κλονίζεται μόλις κατέβει μία γυναίκα από το αυτοκίνητο;

Αποστόλης: Πιστεύω στη φιλία γενικότερα και νομίζω ότι 2 άντρες μπορεί να πλακωθούν για χίλια δυο πράγματα, αλλά όχι για μια γυναίκα. Θεωρώ ότι εκείνες είναι που επιλέγουν να μπερδεύουν κάπως τα πράγματα!

Ορφέας: Πιστεύω ότι ο όρος "φιλία" από μόνος του, χωρίς τους ανθρώπους που την αποτελούν, δεν σημαίνει τίποτα... Στην περίπτωση της ταινίας «Κόκκινος Ουρανός», λόγω της φύσης των 2 αντρικών χαρακτήρων, μια τέτοια σύγκρουση πιστεύω ήταν αναπόφευκτη. Στην προσωπική μου ζωή δεν νομίζω να μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο.

Ο ελληνικός κινηματογράφος γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση κάτι που φάνηκε και από τη διάκριση της ταινίας ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ! Αντίθετα, η τηλεόραση στρέφεται σε ριάλιτι σόου και ξένες παραγωγές. Τελικά, ένας ηθοποιός σήμερα πως μπορεί να τα βγάλει πέρα; Πρέπει κανείς να θυσιάσει την τέχνη του για να επιβιώσει;

Αποστόλης: Υπάρχουν πολλοί δρόμοι, πιστέψτε με ότι υπάρχουν μονοπάτια που αν τα περπατήσεις σωστά και επιλέξεις με σύνεση και σκέψη παραμένεις αξιοπρεπής και κοντά στους στόχους σου. Μπορείς να θυσιάσεις τα εύκολα, τα πρόχειρα και όχι την τέχνη σου.

Ορφέας: Κατά την γνώμη μου πάλι, πιστεύω ότι είναι θέμα καθαρά πρακτικό. Όταν ένας ηθοποιός δεν έχει δουλειά για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχει έξοδα να τρέχουν, φυσικά και πρέπει να επιλέξει μια δουλειά που να του προσφέρει τουλάχιστον τα βασικά. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει κάτι τελείως διαφορετικό. Από την άλλη δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην χώρα μας το τεράστιο ποσοστό ανεργίας των ηθοποιών είναι αναμενόμενο από την στιγμή που από τις δεκάδες ιδιωτικές σχολές αποφοιτούν κοντά στους 1000 ηθοποιούς τον χρόνο σε σύγκριση με τους περίπου 20 που αποφοιτούν στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες..

Ορφέα, στην ταινία "Λούφα και Παραλλαγή" ήσουν ο Κρητικός φαντάρος με τη βαριά προφορά. Το «Νησί» είναι γυρισμένο στην Κρήτη, όπως και ο «Κόκκινος Ουρανός». Όλοι οι δρόμοι οδηγούν τελικά στην Κρήτη, απ’ όπου και κατάγεσαι;

Είναι αλήθεια ότι κατά το ήμισυ κατάγομαι από την Κρήτη. Από εκεί και ύστερα όμως για μένα ένας ρόλος δεν έχει ενδιαφέρον λόγω της καταγωγής του, το αν προέρχεται από την Κρήτη, την Πελοπόννησο η την Θεσσαλονίκη δεν θα είναι το κριτήριο επιλογής...Το κριτήριο είναι ο χαρακτήρας και η φύση του...

Ορφέα, κινηματογράφος ή τηλεόραση; Και στα δύο έχεις πάρει μέρος σε επιτυχημένα πρότζεκτ άλλωστε.

Σίγουρα θα απαντήσω ότι προτιμώ την αισθητική του κινηματογράφου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και η τηλεόραση δεν μπορεί να φτάσει σε τέτοια επίπεδα. Τρανό παράδειγμα κατά την γνώμη μου το φετινό "Νησί" που παρόλο έχει γυριστεί για την τηλεόραση, έχει απόλυτα κινηματογραφικό ρυθμό, ματιά και αισθητική.

Ορφέα, θα παρατούσες τη ζωή στην Αθήνα για να ζήσεις στην επαρχία, για παράδειγμα στην Κρήτη;

Δεν ξέρω ακόμα.. δυστυχώς με την δουλειά που κάνω είναι δύσκολο να πάρεις μια τέτοια απόφαση. Οι ευκαιρίες που μπορεί να σου δίνονται σε αυτόν τον τομέα είναι σίγουρα περιορισμένες. Αν επέλεγα όμως να αφήσω αυτή την δουλειά και να ασχοληθώ με κάτι άλλο, νομίζω ότι οι ρυθμοί της ζωής στην επαρχία είναι κατά πολύ πιο υγιείς. Καμιά φορά όταν τα πάντα κινούνται τόσο γρήγορα γύρω σου σε μια πόλη όπως η Αθήνα, δεν προλαβαίνεις να απολαύσεις τις στιγμές. Είναι σαν μια βόλτα με ένα γρήγορο αμάξι σε σύγκριση με μια βόλτα στην ίδια διαδρομή με ένα ποδήλατο.. σε ποιά περίπτωση από τις 2 θα έχεις "δει" πραγματικά τα σημεία από τα οποία πέρασες;

Αποστόλη, μετά την επιτυχία του «μαζί σου», αλλά και «το κλειδί του Παραδείσου» και τη δημοσιότητα που πήρες, ενώ θα μπορούσες να την εξαργυρώσεις με περισσότερες τηλεοπτικές εμφανίσεις, σε βλέπουμε κάπως αποστασιοποιημένο από τα τηλεοπτικά πράγματα. Δεν σε θέλει η τηλεόραση ή εσύ προτιμάς να απέχεις;

Την τηλεόραση την αγαπώ, θα ήμουν αχάριστος αν έλεγα ότι δεν πήρα την ώθηση που χρειαζόμουν από την πρώτη μου κιόλας δουλειά. Όμως για εμένα είναι μια γλυκιά σειρήνα, που κάπου κάπου θέλω να κλείνω τα αφτιά μου και να την αγνοώ. Πάντως ακόμα θέλουμε ο ένας τον άλλον!

Αποστόλη, θεωρείσαι ένας από τους ζεν πρεμιέ ηθοποιούς της νέας γενιάς. Σε ενοχλεί που μερικοί ουσιαστικά «κολλάνε» στην εξωτερική σου εμφάνιση και δεν βλέπουν παραπέρα;

Θέλω να πιστεύω ότι αυτό το άλλαξα και επίσης θέλω να ξέρετε ότι ποτέ κανένας ηθοποιός δεν ρωτάει το σκηνοθέτη του αν είναι όμορφος στο φακό. Πάντα ρωτάω και πάντα τρώγομαι για το αν ήμουν καλός υποκριτικά.

Η ταινία "Κόκκινος Ουρανός" κάνει πρεμιέρα στις κινηματογηραφικές αίθουσες την Πέμπτη 7 Απριλίου και διανέμεται από την Audiovisual. Εσύ μπορείς να είσαι μια από τις 40 τυχερές που θα κερδίσουν μια διπλή πρόσκληση για την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας, τη Δευτέρα Απριλίου στις 8.30 μμ στα Village στο The Mall Athens.

Στείλε e-mail στο [email protected] μέχρι την Παρασκευή 1 Απριλίου (και δεν είναι ψέμα)!

Από την Δ. Ζ, Επιμέλεια Κ.Π