«Η συνεργασία αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη στην προσέγγιση των εταιρειών σε ότι αφορά στο νερό. Η H&M αντιλαμβάνεται ότι η μακροχρόνια επιτυχία της εξαρτάται από την πρόσβαση σε επαρκή αποθέματα νερού. Κατανοεί, επίσης, ότι για να λειτουργεί με τη συναίνεση της κοινωνίας πρέπει να είναι ένας καλός γείτονας και να διαχειρίζεται όσο το δυνατόν καλύτερα τους κοινούς πόρους. Η στρατηγική της H&M για το νερό αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του επιχειρηματικού πλάνου της. Ευελπιστούμε ότι και άλλες εταιρείες θα ακολουθήσουν την ίδια προσέγγιση στο μέλλον», δήλωσε ο Jim Leape, Γενικός Διευθυντής της WWF International.
Κατά τη διάρκεια του 2012, η WWF και η H&M προχώρησαν σε μια συνολική αξιολόγηση των προσπαθειών που καταβάλλει η H&M και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει σε σχέση με το νερό, και με βάση αυτή την αξιολόγηση διαμορφώθηκε η νέα στρατηγική. Αρχής γενομένης από το 2013, η WWF και η H&M θα εφαρμόσουν αυτήν τη στρατηγική. Σύμφωνα με τη WWF, καμία άλλη εταιρεία μόδας δεν έχει μια τόσο ολοκληρωμένη παγκόσμια στρατηγική για το νερό.
Σχεδιαστές και αγοραστές της H&M θα λάβουν πρόσθετη εκπαίδευση σχετικά με τις επιπτώσεις που έχει στο νερό η παραγωγή πρώτων υλών, καθώς και για τις επεξεργασίες με νερό που απαιτούνται για την επίτευξη διαφορετικών στιλ, έτσι ώστε να προάγουν περισσότερο βιώσιμες επιλογές. Η WWF και η H&M θα συνεργαστούν με δημόσιους φορείς, ΜΚΟ, οργανισμούς για την προστασία των υδάτων και άλλες εταιρείες για να υποστηρίξουν την καλύτερη διαχείριση συγκεκριμένων υδάτινων πηγών στην Κίνα και το Μπαγκλαντές.
«Το νερό αποτελεί έναν κρίσιμο πόρο για την H&M και είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε ότι χρησιμοποιείται με υπευθυνότητα σε όλη την αλυσίδα της δραστηριότητάς μας. Με τον τρόπο αυτό θα ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους που απειλούν τις επιχειρηματικές δραστηριότητές μας, θα προστατεύσουμε το περιβάλλον και θα εξασφαλίσουμε τη διαθεσιμότητα νερού. Είμαστε υπερήφανοι για τη συνεργασία μας με την WWF, η οποία, ευελπιστούμε, ότι θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης και για άλλους», δήλωσε ο Karl-Johan Persson, CEO της H&M.
Η H&M θα βελτιώσει, επίσης, τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η κατανάλωση νερού εσωτερικά στην εταιρεία, θα ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές επιπτώσεις από τη δραστηριότητα των προμηθευτών της, θα παράσχει σε όλο το προσωπικό της κατάρτιση σε σχέση με ζητήματα που αφορούν το νερό και θα παροτρύνει τους πελάτες της να χρησιμοποιούν το νερό υπεύθυνα. Επιπλέον, η H&M θα στηρίξει τα περιβαλλοντικά έργα της WWF για τη προστασία του φυσικού υδάτινου πλούτου της κοίτης του ποταμού Yangtze στην Κίνα.
Σήμερα, 2,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι – σχεδόν ο μισός πληθυσμός του πλανήτη – ζουν σε κοίτες ποταμών που αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις νερού τουλάχιστον ένα μήνα το χρόνο, σύμφωνα με την έκθεση Living Planet Report της WWF για το 2012. Περίπου το 1/3 των εργοστασίων που παράγουν ρούχα για την H&M χρησιμοποιώντας διαδικασίες επεξεργασίας με νερό, βρίσκονται σε περιοχές που είτε ήδη αντιμετωπίζουν εξαιρετικά σοβαρές ελλείψεις νερού, είτε αναμένεται να αντιμετωπίσουν μέχρι το 2025. Η H&M προσπαθεί τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια να μειώσει τις αρνητικές συνέπειες για το νερό σε διάφορα τμήματα της αλυσίδας δραστηριοτήτων της.