Επιβεβαιώνοντας για πολλοστή φορά την κλίση του στο μελόδραμα, με στοιχεία κοινωνικής κριτικής, ο πολυγραφότατος και βραβευμένος με Οσκαρ Πολ Χάγκις του «Crash» και του «Million dollar baby», όπως και ένα σωρό άλλων χολιγουντιανών επιτυχιών («Οι σημαίες των προγόνων μας», «Στην κοιλάδα του Ιλά», «Casino Royale», «Quantum of Solace» κ.τ.λ.), καταφέρνει να κάνει ένα εκ πρώτης όψεως απίστευτο στόρι πιστευτό: Καθηγητής κολεγίου βλέπει τη ζωή του να γκρεμίζεται όταν η γυναίκα του καταδικάζεται για έναν φόνο που δεν διέπραξε, και με κίνδυνο της ζωής του όσο και του μικρού γιου του αποφασίζει να σχεδιάσει τη δραπέτευσή της τρία χρόνια μετά τις αποτυχημένες εφέσεις.
Κρατώντας ως το φινάλε ανοιχτό το ενδεχόμενο ενοχής της συζύγου, τοποθετεί τον πάντοτε στιβαρό και εδώ πειστικά μπαϊλντισμένο Ράσελ Κρόου σε μια διαδικασία προπαρασκευής της δραπέτευσης που και σασπένς έχει, και πείθει ως αληθοφανής.
Κι αυτό λόγω της επιλογής του Χάγκις να ισορροπήσει το δράμα με τη δράση, όχι ενός «οικογενειάρχη Τζέιμς Μποντ», αλλά ενός πρωτάρη στον κόσμο του εγκλήματος και απεγνωσμένου «άντρα της διπλανής πόρτας».
Ψυχαγωγικό το αποτέλεσμα, με τον Κρόου να παίρνει τον νόμο στα χέρια του, συνδυάζει το εμπορικό κλισέ με την ποιότητα της επιδέξιας ματιάς του εμπνευστή του.
Cameo: Ο Λίαμ Νίσον εμφανίζεται για λίγα λεπτά στην ταινία ως εξπέρ στις αποδράσεις πρώην κατάδικος.
Α.Δ.