REDACTED

21.02.2008
Στις «Απώλειες Πολέμου» που σκηνοθέτησε ο Ντε Πάλμα το 1989, μια ομάδα Αμερικανών στρατιωτών που περιπολούν τα μέτωπα του Βιετνάμ εμπλέκονται στον βιασμό και τον φόνο μιας νεαρής επαρχιώτισσας.

TOY ΜΠΡΑΪΑΝ ΝΤΕ ΠΑΛΜΑ

ΣΕΝΑΡΙΟ Μπράιαν Ντε Πάλμα ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ Πάτρικ Κάρολ, Ιζι Ντίαζ, Ρομπ ΝτιβέινιΔΙΑΡΚΕΙΑ 90 ΔΙΑΝΟΜΗ HOLLYWOOD ΕΝΤΕRΤΑΙΝΜΕΝΤ

Στις «Απώλειες Πολέμου» που σκηνοθέτησε ο Ντε Πάλμα το 1989, μια ομάδα Αμερικανών στρατιωτών που περιπολούν τα μέτωπα του Βιετνάμ εμπλέκονται στον βιασμό και τον φόνο μιας νεαρής επαρχιώτισσας. Δεκαεννιά χρόνια μετά, ο σκηνοθέτης παρακολουθεί μια ομάδα Αμερικανών στρατιωτών να αναπαράγουν, σε κάποια γωνιά του Ιράκ, ένα παρόμοια κτηνώδες συμβάν. Ανακινώντας την ίδια κριτική επάνω στην ψυχοπαθολογία ενός πολέμου, ο Ντε Πάλμα προσπαθεί τώρα να την αντιμετωπίσει μέσα από μια γραφή που πασχίζει να φανεί αντισυμβατική. Μπερδεύοντας τα όρια ανάμεσα στο ντοκουμέντο και την καθαρή μυθοπλασία, το «Redacted» αποτυπώνει στην οθόνη την αντίληψη ενός πολέμου μέσα από πολλαπλές οπτικές πηγές, παρουσιάζοντάς τον ως τηλεοπτικό επίκαιρο, ως διαδικτυακό κλιπάκι ή ως προσωπική καταγραφή. Οτιδήποτε βλέπουμε φιλμάρεται ή προέρχεται από το μάτι μιας κάμερας, στυλιστική επιλογή την οποία ο σκηνοθέτης μπορεί να ευχόταν ότι θα λειτουργούσε στην ταινία διαλεκτικά και δίνοντας μια επιπλέον ψευδαίσθηση ρεαλισμού στα δρώμενα, στην ουσία όμως αποστασιοποιεί τον θεατή ολοένα και περισσότερο από το τι βλέπει. Και δεν θα υπήρχε ενδεχομένως πρόβλημα με την απόσταση αυτή, αν ολόκληρη η σύλληψη και η εκτέλεση της ταινίας δεν έμοιαζε τόσο αναληθοφανής, θυμίζοντας παράσταση συνοικιακού θεάτρου για ένα θέμα που έχει πολλάκις ανακινηθεί.

ΛΟΥΚΑΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ