Ο Παύλος είναι γύρω στα 45 κι έχει όλα όσα προβλέπει το κοινωνικό συμβόλαιο για έναν άντρα της ηλικίας του: γυναίκα, δύο παιδιά, δάνεια, μια ημι-αποτυχημένη επιχείρηση και μια πιεστική μάνα. Σε μία κρίση καλωσύνης αποφασίζει να βοηθήσει την τελευταία με τα προβλήματα αποχέτευσης που αντιμετωπίζει η πολυκατοικία της, στην οποία ήταν μέχρι πρότινος διαχειρίστρια. Αυτό που δε φαντάζεται ωστόσο, είναι ότι η απόφασή του αυτή, θα εκσαυτό μια σειρά γεγονότων που θα τον οδηγήσουν μέσα στα σκατά -μεταφορικά και κυριολεκτικά. Οι εργασίες απαιτούν χρήματα, οι ένοικοι αρνούνται να πληρώσουν, η μητέρα του έχει ύποπτο παρελθόν σε ότι αφορά την οικονομική διαχείριση και, μέσα σε όλα αυτά, γνωρίζει μια κοπέλα με τα μισά του χρόνια και ξεκινά μαζί της ένα ειδύλλιο με αβέβαιη κατάληξη.
Ο Περικλής Χούρσογλου («Μάτια από νύχτα», «Ο κύριος με τα γκρι») παρουσιάζει στη νέα του δουλειά την αντρική εκδοχή της κρίσης μέσης ηλικίας. Ήρωάς του είναι και πάλι ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας με σάρκα, οστά και πραγματικά προβλήματα. Τον ενσαρκώνει μάλιστα ο ίδιος ο σκηνοθέτης, πλάι στη σύζυγό του στην πραγματική ζωή, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, μαζί με τα παιδιά τους. Στο τολμηρό αυτό -καθώς είναι τόσο προσωπικό- εγχείρημα, ο Χούρσογλου στέκεται άνισα και βάζει τρικλοποδιές στον εαυτό του: με εξαιρετική φωτογραφία και κάμερα, μπαίνει στην πολυκατοικία και μας φέρνει αντιμέτωπους με τον μέσο Έλληνα. Την ίδια στιγμή ωστόσο, ο ρυθμός του μοντάζ φαίνεται να κάνει απότομες αλλαγές ταχυτήτων.
Το εύρημα ενός ανθρώπου που αναγκάζεται να ασχοληθεί με τη διαχείριση των προβλημάτων μιας πολυκατοικίας και της οικογένειάς του αλλά ο ίδιος είναι ανίκανος να διαχειριστεί τον εαυτό του παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Το σενάριο όμως μοιάζει κάποιες στιγμές να παίρνει εκβιαστικές τροπές ενώ οι διάλογοι δεν πείθουν. Οι βετεράνοι ηθοποιοί τέλος (ο Βουτσάς στο ρόλο του υδραυλικού, η Γιουλάκη στο ρόλο της μητέρας), δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό αλλά η ερμηνεία του Χούρσογλου -αν και πολύ αξιόλογη δεδομένης της υποκριτικής του απειρίας- πολλές φορές σε αναγκάζει να σκεφτείς πώς θα ήταν το αποτέλεσμα με έναν επαγγελματία ηθοποιό.
Ο "Διαχειριστής" είναι μια ταινία έντιμη, που μιλάει με ειλικρίνεια το γάμο, την οικογένεια, τη φθορά της καθημερινότητας. Μακριά από τον ακαδημαϊσμό για τον οποίο έχει πολλάκις κατηγορηθεί, ο Χούρσογλου δημιουργεί με ζεστασιά ένα σύμπαν για τους ήρωές του και δεν παύει να αγαπά με πάθος το μικροαστισμό και τις υπόλοιπες αδυναμίες τους.
Kατερίνα Εξερτζόγλου