Το μεγαλείο μπορεί να κρύβεται πίσω από την πιο απλή σκέψη, και η κοσμοθεωρία του φίλτατου Γούντι είναι ένας τέτοιος μικρός θρίαμβος, όπως ξεδιπλώνεται στο νέο του φιλμ, από σενάριο που ανασύρθηκε από κάποιο συρτάρι του.
Κάτι μάλλον εμφανές καθώς δομικά ή στυλιστικά η ταινία δεν αποτελεί φυσική συνέχεια των αναζητήσεων του εξαιρετικού "Vicky Cristina Barcelona" (το καλύτερό του φιλμ εδώ κι τουλάχιστον 11 χρόνια), αλλά καταφέρνει να πει αυτό που θέλει όπως και να 'χει.
Ο Γούντι Άλεν δίνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο αυτή τη φορά σε ένα αληθινό του alter ego, καθώς ο σπουδαίος κωμικός Λάρι Ντέιβιντ (θρυλικός στην Αμερική ως δημιουργός των σειρών "Seinfeld" και "Curb Your Enthusiasm") αποτυπώνει με φυσικότητα όλο τον φιλοσοφημένο κυνισμό του Γούντι δίχως να ξεπέφτει σε κανένα βεβιασμένο ερμηνευτικό τρικ, στηρίζοντας μια ιστορία όσο απλή πρέπει ώστε να έχει τη μαγική ικανότητα να σε καθαρίζει συναισθηματικά τη στιγμή ακριβώς που το χρειάζεσαι.
Τόσο προφανές κι όμως τόσο αληθινό, το "Whatever Works" (δηλαδή ό,τι λειτουργεί για τον καθένα, και δηλαδή καμία σχέση με τον ατυχή ελληνικό τίτλο που θυμίζει διαφήμιση του Τζόκερ) μιλάει με αμεσότητα και χιούμορ για όλες τις τυφλές τιμονιές της ζωής που όσο κι αν χαράξεις στρατηγικές εκείνη θα σε οδηγήσει αλλού, και μοναδική σου αποστολή παραμένει το να αποδεχτείς και να εκτιμήσεις τα καλά λιμάνια όταν έχεις αράξει σε αυτά, έστω και προσωρινά. Μιλώντας για την αστρονομική απιθανότητα του να βρεθείς σε μια κατάσταση που αληθινά λειτουργεί, ο Γούντι Άλεν έφτιαξε ένα ακομα μικρό διαμάντι που σίγουρα τα καταφέρνει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Μπόρις (Λάρι Ντέιβιντ), ένας πανέξυπνος αλλά γκρινιάρης και μισάνθρωπος πρώην καθηγητής Πανεπιστημίου, γνωρίζει τυχαία τη νεαρή Μέλοντι (Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ), που το έχει σκάσει από το Μισισιπί και τον παρακαλάει να τη φιλοξενήσει προσωρινά στη Νέα Υόρκη.