«Θέλω πρώτα από όλα να πω ότι είμαι πολύ ευτυχισμένος που βρίσκεται εδώ ένας μεγάλος σκηνοθέτης, που ήταν δάσκαλος για μένα, ο Κωνσταντίνος Γαβράς». Έτσι ξεκίνησε το Q&A μετά την προβολή της ταινίας «Η Άκρη Του Ουρανού» ο πάντα ταπεινός, Φατίχ Ακίν.
Ο Τουρκο-Γερμανός σκηνοθέτης αποθεώθηκε από το κοινό του Φεστιβάλ μετά το τέλος του φιλμ. «Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι ότι η Τουρκία αλλάζει πάρα πολύ γρήγορα και δεν ξέρω αν στο στην "Άκρη Του Ουρανού" που γυρίστηκε το 2006 έχω αποδώσει σωστά την εικόνα της. Νομίζω ότι η ταινία είναι ακόμα επίκαιρη, αλλά αν την γύριζα σήμερα θα άλλαζα πολλά πράγματα» δήλωσε ο Φατίχ Ακίν.
Τo Q&A διακόπηκε σε μια στιγμή από παιδικές φωνές και ο σκηνοθέτης γύρισε χαμογελώντας στο κοινό λέγοντας «Αυτός είναι ο γιος μου...» Ο Φατίχ Ακίν συνέχισε λέγοντας ότι «είμαι auteur δηλαδή γράφω τα σενάρια μόνος μου. Μου είχαν πει οι δάσκαλοι μου ότι για να κάνεις μια καλή ταινία θα πρέπει να αφηγείσαι κάτι που ξέρεις καλά. Οι εικόνες στην "Άκρη Του Ουρανού" είναι το προσωπικό μου περιβάλλον».
* Η πόλη της Θεσσαλονίκης έχει ήδη αρχίσει να ζει στους ρυθμούς του Φεστιβάλ. Αρκετές ταινίες είναι sold out, μεγάλες ουρές έχουν δημιουργηθεί στα ταμεία και ο κόσμος γεμίζει εκτός από τις αίθουσες όλους τους χώρους των Αποθηκών που βρίσκονται στο λιμάνι. Τα καφέ, οι χώροι εκδηλώσεων, το εστιατόριο στο χώρο του Φεστιβάλ είναι γεμάτα από σινεφίλ που έχουν έρθει από κάθε περιοχή της Ελλάδας. Η ταλαιπωρία για να φτάσεις στην σκοτεινή αίθουσα είναι μερικές φορές μεγάλη, όπως στην προβολή της ταινίας του Φατίχ Ακίν, όπου αρκετός κόσμος με εισιτήρια κάθισε σκόμη και στα σκαλοπάτια. Μάλλον ήρθε ο καιρός να εκδίδονται (επιτέλους) αριθμημένες θέσεις στο Φεστιβάλ...
Αν ήταν δύσκολο να μπεις στην προβολή του «Στην Άκρη Του Ουρανού», τότε το να περάσεις την είσοδο του μπαρ «It’s Only» που έκανε dj set ο Φατίχ Ακίν ήταν ακατόρθωτο... Η ουρά έφτανε τα πενήντα μέτρα και πολύς κόσμος δεν κατάφερε να παρακολουθήσει ένα από τα γνωστά ξέφρενα πάρτι του γνωστού δημιουργού. Οι τυχεροί που κατάφεραν να μπουν στην «Άκρη Του Μουσικού Παραδείσου» απόλαυσαν τους groovy ρυθμούς του Φατίχ μέχρι το πρωί.
* Μετά το τέλος του οικολογικού ντοκιμαντέρ «Η 11η Ώρα» ακολούθησε ανοικτή εκδήλωση από το ECO WEEK για τα περιβαλλοντολογικά προβλήματα του πλανήτη. Το οικολογικό ζήτημα τέθηκε επί τάπητος από τον πρόεδρος της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Αιολικής Ενέργειας κ.Ιωάννης Τσιπουρίδης. «Το θέμα είναι παγκόσμιο και καθαρά πολιτικό. Εντάξει, εμείς μπορούμε να αλλάξουμε την λάμπα του σπιτιού μας και να βοηθήσουμε όπως μπορούμε αλλά όταν μια από τις πιο ρυπογόνες εταιρίες στην Αμερική είναι ο κύριος χορηγός του Τζόρτζ Μπους δεν μπορούν να αλλάξουν και πολλά πράγματα».
* Ο λιλιπούτειος σκηνοθέτης του ισπανικού θρίλερ «Ορφανοτροφείο» είναι σίγουρα μια από τις πιο συμπαθείς φιγούρες που θα περάσουν από το φετινό Φεστιβάλ. Σαρκαστικός και με συνεχή διάθεση για χιούμορ έκανε την αίθουσα να χαμογελάσει ουκ ολίγες φορές. «Το πιο τρομακτικό πράγμα σε μια ταινία θρίλερ είναι να την γυρίσεις» είπε χαρακτηριστικά ο Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα. Ερωτηθείς για την σχέση του με τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο είπε ότι γνωρίζονται σχεδόν 15 χρόνια και μόλις ο Μεξικάνος σκηνοθέτης διάβασε το σενάριο της ταινίας αμέσως ενδιαφέρθηκε να μπει στην παραγωγή του πρότζεκτ. «Η New Line έχει ήδη αγοράσει τα δικαιώματα του "Ορφανοτροφείου" για να κάνει ένα remake στο Χόλιγουντ» αποκάλυψε ο Ισπανός σκηνοθέτης. «Το πιο αστείο από όλα είναι ότι καμία Ισπανική εταιρία δεν ήθελε το φιλμ πριν γυριστεί και τώρα την αγόρασαν στην Αμερική!».
Γιάγκος Αντίοχος