Το Τελεσίγραφο Tου Μπορν

09.07.2007
Αποθέωση ενός στυλ - αυτού που θέλει την κάμερα να κινείται χωρίς να σταματά δευτερόλεπτο μεταφέροντας αυτούσια την αίσθηση του ανθρωποκυνηγητού και των φυσικών τοποθεσιών στις οποίες έχει γυριστεί η ταινία λες και τελικά πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ;

Αποθέωση ενός στυλ - αυτού που θέλει την κάμερα να κινείται χωρίς να σταματά δευτερόλεπτο μεταφέροντας αυτούσια την αίσθηση του ανθρωποκυνηγητού και των φυσικών τοποθεσιών στις οποίες έχει γυριστεί η ταινία λες και τελικά πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ;

Αποθέωση ενός ήρωα, του Τζέισον Μπορν - αυτού που ως άλλος Τζέιμς Μποντ μεταφέρεται με ταχύτητα φωτός από τη μία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα στην άλλη, εξοντώνοντας με στυλ κάθε πιθανό αντίπαλο, σκορπίζοντας γοητεία, σιγουριά και πραγματική ουσία στην έννοια του μυστικού πράκτορα;

Αποθέωση μίας σειράς ταινιών - αυτών με ήρωα τον Τζέισον Μπορν («Χωρίς Ταυτότητα», «Στη Σκιά των Κατασκόπων») που υπέγραψαν από νωρίς συμβόλαιο με την καθαρόαιμη, σκεπτόμενη περιπέτεια, χαρίζοντας στον Ματ Ντέιμον έναν ήρωα να του βρίσκεται και στο Χόλιγουντ ακόμη μία τριλογία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων;

Ο,τι και να είναι το «Τελεσίγραφο Του Μπορν», ένα είναι σίγουρο: πως δεν μπορείς να το σκεφτείς όση ώρα το παρακολουθείς. Δίνοντας νέες διαστάσεις σε ό, τι στην καθομιλουμένη ονομάζουμε καταιγιστικό, «Το Τελεσίγραφο Του Μπορν», που βρίσκει τον Γκρίνγκρας με μία υποψηφιότητα για Οσκαρ σκηνοθεσίας για την «Πτήση 93», διανύει 111 λεπτά από αυτά που κάθε στούντιο δημιουργεί όταν πιέζει για «θεατές σε εκρήγορση». Προσπαθώντας να καταλάβεις την ομολογουμένως μπερδεμένη αλλά τελικά απλή υπόθεση (ακόμη και αν δεν έχεις παρακολουθήσει ποτέ ολόκληρη την ιστορία του Μπορν) και με την αγωνία ήδη ανεβασμένη από την αρχή για την ενδεχόμενη σύλληψη του ήρωα, δεν στέκεσαι απλά στην άκρη του καθίσματος σου αλλά σχεδόν βρίσκεσαι στο κατόπι του Μπορν διασχίζοντας traffic jams στη Μαδρίτη και τη Νέα Υόρκη και προλαβαίνοντας αεροπλάνα για το Μαρόκο και το Παρίσι...

Απόλυτα συγχρονισμένη, περίτεχνα δομημένη και υπέρ του δέοντος καλοκουρδισμένη, η τελευταία περιπέτεια του Τζέισον Μπορν (μέχρι την επόμενη) είναι τελικά η αποθέωση ενός ολόκληρου κινηματογραφικού είδους. Που δεν προφασίζεται αναγωγές σε κοινωνικοπολιτικά ζητήματα (ή τουλάχιστον δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο) και κυρίως υπηρετεί με κάθε πιθανό μέσο έναν και μόνο σκοπό: την καθαρή διασκέδαση, έτσι όπως θα όφειλε να διαθέτει κάθε χολιγουντιανό προϊόν. Ειδικά όταν έχει την τύχη να διαθέτει έναν πρωταγωνιστή του βεληνεκούς του Ματ Ντέιμον και ένα καστ προγραμματισμένο να φέρει εις πέρας ακόμη και τη δυσκολότερη αποστολή.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΡΑΝΑΚΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ