Το Τελευταίο Μετρό

13.06.2007
Στη διάρκεια της κατοχής, μια διάσημη ηθοποιός διευθύνει το θέατρο του συζύγου της (με τον ίδιο να κρύβεται στα παρασκήνια) και ερωτεύεται ένα νέο ηθοποιό. Μετά την Αμερικάνικη Νύχτα, ο Τριφό μεταφέρει το πεδίο δράσης από τα κινηματογραφικά πλατό στα καμαρίνια του θεάτρου.

Στη διάρκεια της κατοχής, μια διάσημη ηθοποιός διευθύνει το θέατρο του συζύγου της (με τον ίδιο να κρύβεται στα παρασκήνια) και ερωτεύεται ένα νέο ηθοποιό. Μετά την Αμερικάνικη Νύχτα, ο Τριφό μεταφέρει το πεδίο δράσης από τα κινηματογραφικά πλατό στα καμαρίνια του θεάτρου. Οπως ο ήρωάς του, παρατηρεί από τη θέση του σκηνοθέτη τις συναισθηματικές ανατροπές στις ζωές των ηθοποιών. Οι δημιουργοί και στις δυο περιπτώσεις δεν έχουν τη θέληση ή είναι ανήμποροι να αντιδράσουν. Η δημιουργία και η δημιουργική έκφραση παραμένουν τα ύψιστα πάθη στη ζωή του καλλιτέχνη και ο μόνος τρόπος για να δηλώσει ο ίδιος συναισθηματικά «παρών» είναι να σκηνοθετήσει την έκβαση της πλοκής του έργου, κι όχι να συμμετάσχει ενεργά στην «αληθινή» δράση. Στις κινηματογραφικές εικόνες ή στη σκηνή του θεάτρου υπάρχει περισσότερη αλήθεια από τη ζωή... κι αν πάλι όχι, όση υπάρχει είναι για πολλούς αρκετή.

Α.Κ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ