High definition: Ο Θάνος Αναστόπουλος σε νέες ψηφιακές περιπέτειες

21.05.2007
Εχει πάρει διαζύγιο απ τα 35mm απ το 1989. Ορκίζεται ότι... «οι λόγοι δεν ήταν οικονομικοί.

Από τη Δέσποινα Παυλάκη

Εχει πάρει διαζύγιο απ τα 35mm απ το 1989. Ορκίζεται ότι... «οι λόγοι δεν ήταν οικονομικοί. Μετά το 89 έκανα μια σειρά από ντοκιμαντέρ και με διευκόλυνε πολύ η χρήση του βίντεο. Εχεις τη δυνατότητα μεγαλύτερης ευελιξίας στα γυρίσματα και μπορείς να τραβήξεις περισσότερο υλικό. Στα ντοκιμαντέρ αυτό είναι πολύτιμο».

Ξέρει ακριβώς τι θέλει και με το High Definition μπορεί να το πετύχει. Τονίζει ότι... «αν κάποιος θέλει να κάνει μια ταινία που να δίνει την αίσθηση ότι βγαίνει από κινητό τηλέφωνο, ακόμα κι αν του χαρίζανε φιλμ ή την καλύτερη κάμερα High Definition, αυτή την αίσθηση δεν θα την είχε».

Το δικό του High Definition δεν μοιάζει με τα άλλα. Αναρωτιέται αν... «είναι η πρώτη φορά που γίνεται στην Ελλάδα, αλλά εγώ γυρίζω χωρίς κασέτα. Γράφω κατευθείαν σε σκληρούς δίσκους».

Μοναδικό κατάλοιπο του παρελθόντος, οι φωτογραφικοί και κινηματογραφικοί φακοί που «κουμπώνει» στην κάμερά του. Παραδέχεται ότι... «στο High Definition η εικόνα έχει πολύ μεγάλο βάθος πεδίου. Τόσο σε πρώτο όσο και σε δεύτερο επίπεδο, όλα είναι net. Ας πούμε ότι αυτό που κάνω εγώ είναι ένα είδος πατέντας, αλλά στο μέλλον θα γίνεται κι αυτό δια της κανονικής οδού».

Δεν ανησυχεί για τη μετέπειτα πορεία της ταινίας όσον αφορά το φορμά. Είναι αισιόδοξος ότι... «το τοπίο αλλάζει. Ολα τα μεγάλα φεστιβάλ στον κόσμο κάνουν ψηφιακές προβολές, και όσον αφορά το δίκτυο διανομής, υπάρχουν κάποιος αίθουσες, όπως ο «Μικρόκοσμος», που έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν ψηφιακά master. Πέρα από την προβολή που θα γίνει σε ένα κινηματογράφο, όμως, η πορεία μιας ταινίας είναι το DVD, το ίντερνετ, το Video on Demand, εκεί πια δεν χρειάζεσαι φιλμ. Πιστεύω πολύ έντονα στην ελευθερία που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία και προβλέπω σύντομα ένα είδος ελληνικού νέου κύματος. Μπορεί να πέσω κι έξω, αλλά δε βαριέσαι!».

hd facts

> > > Η πρώτη φεστιβαλική προβολή High Definition στην Ελλάδα έγινε τον Μάιο του 2006 κατά τη διάρκεια της Berlinale in Athens, με την «Esperanza» του Zsolt Bacs να χτυπάει νέα επίπεδα ευκρίνειας στον «Μικρόκοσμο», ενώ τον Σεπτέμβριο ακολούθησαν δυο επεισοδιακές προβολές από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, με κάποια «μικρά» απρόοπτα! Μπορεί το κοινό να έφυγε άπρακτο στην πρώτη απόπειρα (η προβολή του «Ηuldufokl 102» ματαιώθηκε για την επόμενη μέρα) και να υπέστη μια ελαφρά καθυστέρηση στη δεύτερη (το «Wild Tigers Ι Have Κnown» προβλήθηκε 30 λεπτά αργότερα απ ό,τι έπρεπε), αλλά κανείς δεν είπε ότι ο ρόλος του πρωτοπόρου θα ήταν εύκολος! Η μοναδική ποιότητα της εικόνας όμως αντάμειψε κοινό και διοργανωτές και άνοιξε το δρόμο για τους υπόλοιπους.

> > > Αν και το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης δεν έχει μπει ακόμα στο παιχνίδι των προβολών υψηλής ευκρίνειας, το 9ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ (16-25 Μαρτίου) φιλοξένησε ένα μοναδικό εργαστήριο με τίτλο «Η Απομυθοποίηση Του High Definition» πάνω στις βασικές αρχές της εν λόγω τεχνολογίας με εισηγητή το Γιώργο Παπανικολάου, καθηγητή του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου και αυθεντία στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Οσοι ενδιαφέρονται για το αντικείμενο αλλά δεν κατάφεραν να βρεθούν στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Μάρτιο, θα μπορούν να κατεβάσουν το πλήρες κείμενο του εργαστηρίου από το site του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ www.filmfestival.gr/docfestival/index.htm μέσα στον επόμενο μήνα.

> > > Τα δύο πρώτα συστήματα ψηφιακής προβολής High Definition εγκαταστάθηκαν πρόσφατα στα Village Cinemas του Ρέντη και του Φαλήρου, αλλάζοντας το τοπίο της ελληνικής κινηματογραφικής διανομής δια παντός. Η πρώτη ταινία που θα προβληθεί ψηφιακά είναι η νέα παραγωγή της Village Productions «Αlter Εgo» του Νικόλα Δημητρόπουλου με πρωταγωνιστή το Σάκη Ρουβά.

> > > Οι 2 πρώτες ελληνικές ταινίες που γυρίστηκαν σε High Definition είναι «Η Ψυχή Στο Στόμα» του Γιάννη Οικονομίδη και η «Αγρύπνια» του Νίκου Γραμματικού, η οποία και βγήκε πρώτη στις ελληνικές αίθουσες.

Ο Θάνος Αναστόπουλος γυρίζει τη νέα του ταινία «Διόρθωση» με μια Panasonic HVX200, βίντεο υψηλής ευκρίνειας DVCPRO HD, φωτογραφικούς φακούς της Nikon, και γράφει σε κάρτες Ρ2.