Η ΚΟΝΤΕΣΑ ΤΗΣ ΣΑΝΓΚΑΗΣ

13.04.2007
Στη Σανγκάη του 30 ένας τυφλός Αμερικανός διπλωμάτης αναπτύσσει μια παράξενη σχέση με μια ξεπεσμένη Ρωσίδα κόμισσα, καταδικασμένη να δουλεύει σε καμπαρέ για να ζήσει την οικογένειά της.

Στη Σανγκάη του 30 ένας τυφλός Αμερικανός διπλωμάτης αναπτύσσει μια παράξενη σχέση με μια ξεπεσμένη Ρωσίδα κόμισσα, καταδικασμένη να δουλεύει σε καμπαρέ για να ζήσει την οικογένειά της.

H τελευταία συνεργασία του θρυλικού ντουέτου Μέρτσαντ - Αϊβορι τους βρίσκει για άλλη μια φορά μακριά από το παρόν. Ο Καζούο Ισιγκούρο (συγγραφέας του «Τα Απομεινάρια Μιας Μέρας») στήνει μια τελείως διαφορετική ιστορία πάνω στο γνώριμο μοτίβο- με χαρακτήρες παγιδευμένους στις κοινωνικές συμβάσεις, ανίκανους να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Η διστακτική σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στον Τζάκσον (Ρέιφ Φάινς) και τη Σοφία (Νατάσα Ρίτσαρντσον) μοιάζει να καθυστερεί εσκεμμένα προκειμένου να συνυφάνει τις πολιτικές εξελίξεις με τις παραλίγο ερωτικές περιπτύξεις του ζευγαριού, με αποτέλεσμα να χάσει τον ρυθμό της και το ενδιαφέρον του κοινού. Η κάμερα του Κρίστοφερ Ντόιλ περιγράφει γενναιόδωρα τις γοητευτικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών, που ακροβατούν μεταξύ αξιοπρέπειας και παραίτησης, δεν καταφέρνουν όμως ούτε λεπτό να συναγωνιστούν το σιωπηλό πάθος ανάμεσα στην Εμα Τόμσον και τον Αντονι Χόπκινς στα Απομεινάρια Μιας Μέρας του Αϊβορι, κι ας έχουν μεγαλύτερη φωτογένεια.

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΥΛΑΚΗ