«Πώς να αισθάνεται τώρα η Ανιστον;». Μια ερώτηση που ακούγεται και συζητιέται συχνά τον τελευταίο καιρό, από τότε που έγινε γνωστό πως η Αντζελίνα Τζολί θα έφερνε στον κόσμο το παιδί του Μπραντ Πιτ. Υπάρχει πάντα, βλέπετε και η ανάμνηση εκείνης της τόσο μελαγχολικής συνέντευξης της πρώην κυρίας Πιτ στο VANITY FAIR τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ακόμα και όσοι δεν συμφώνησαν με το δημόσιο άνοιγμα ψυχής της συναισθηματικής Τζεν, τουλάχιστον τώρα μπορούν να της αναγνωρίσουν ότι αναθεώρησε, κράτησε τις αποστάσεις της και παρέμεινε λακωνική σε ό,τι αφορά το δεσμό της με τον Βινς Βον, συμπρωταγωνιστή της στο Τα Χαλάσαμε, την ρομαντική κομεντί του καλοκαιριού.
Ειρωνικός ο τίτλος καθώς άρχισε να γυρίζει την ταινία την περίοδο εξαγωγής του δικού της διαζυγίου. «Οταν μου είπαν στο τηλέφωνο ότι μια ταινία με τίτλο The Break-Up βρισκόταν στα σκαριά, γέλασα και σκέφτηκα: είναι αστείο. Το εξέλαβα σαν σημάδι ή κάτι που φάνταζε καθαρτήριο για εμένα και έπρεπε να κάνω. Αισθάνθηκα τυχερή, γιατί αν προέκυπτε σε κάποια άλλη στιγμή της ζωής μου δεν ξέρω αν θα ήμουν ικανή να αντιληφθώ τον ρόλο όπως τώρα», σχολιάζει η κόρη του ηθοποιού Τζον Αναστασάκις από την Κρήτη, γυναίκα της χρονιάς για το 2005 σύμφωνα με το περιοδικό GQ και νούμερο ένα το 2003 στη λίστα των 100 σπουδαιότερων διασημοτήτων του περιοδικού FORBES. Χωρίς τους τίτλους που κέρδισε ως αυθεντική career woman (διαθέτει ακόμα ένα μικρό μερίδιο στην εταιρεία παραγωγής Plan Β του Μπραντ Πιτ), αλλά και πέρα από τον αξιαγάπητα απειθάρχητο χαρακτήρα της Ρέιτσελ στα «Φιλαράκια», που της προσέδωσε το τετριμμένο πλέον προσωνύμιο «Αmericas sweetheart», έχει κάτι αυθεντικά προσιτό. Δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι μπορεί να μην είναι και στην πραγματικότητα το ίδιο ανοιχτή και πρόσχαρη. Η 37χρονη Αμερικανίδα ευνοήθηκε από τη ζωή (γάμος με τον πιο περιζήτητο σταρ και τα πλούτη που της απέφεραν τα υπερ-επιτυχημένα «Φιλαράκια»). Δεν έλειψαν όμως κι οι μεγάλες δυσκολίες: ο χωρισμός των γονιών της όταν εκείνη ήταν μόλις 9 ετών, η αποξένωση από τη μητέρα της εξαιτίας των αποκαλύψεων της δεύτερης στο αυτοβιογραφικό βιβλίο της και το διαζύγιο με τον Πιτ.
Το νιώθεις και στις συνεντεύξεις της ότι μιλά προσγειωμένα. Χωρίς περιστροφές και ποτέ αφ υψηλού. Και για όσους λένε πως υποδύεται πάντα τον εαυτό της και δεν πείθονται από το Εμι και τη Χρυσή Σφαίρα που κέρδισε για τα «Φιλαράκια», υπάρχει πάντα το αμερικανικό ανεξάρτητο δράμα The Good Girl και ο απογυμνωμένος από το γκλάμουρ της γυάλινης οθόνης χαρακτήρας της βαριεστημένης επαρχιώτισσας μοιχαλίδας συζύγου, που της έδωσε μια υποψηφιότητα για το Independent Spirit Award το 2002. «Είχα αρχίσει να αισθάνομαι πιο άνετα από ό,τι θα έπρεπε, έχοντας γίνει προϊόν σε ένα ράφι», είχε πει για την επιλογή της.
Αποχαιρετώντας έναν κύκλο ζωής και καριέρας -η δεκαετής τηλεοπτική σειρά που την έκανε διάσημη στάθηκε η πιο μακροχρόνια ως σήμερα δέσμευσή της- η Τζένιφερ Ανιστον εξακολουθεί να είναι το καλόψυχο κορίτσι της διπλανής πόρτας, που διασκεδάζει τη ρουτίνα, αγαπά τη ζωγραφική, χρησιμοποιεί το χιούμορ ως αντίδοτο στην κατάθλιψη και προσπαθεί: «Για οποιαδήποτε κρίση περνάει μια σχέση -ερωτική, φιλική, επαγγελματική- πρέπει να καταφύγεις στην περισυλλογή για να ξεκαθαρίσεις τι έγινε, ώστε να μπορείς να προχωρήσεις καθαρός στην επόμενη φάση».
Κρατώντας τα λόγια της, σβήνουμε από τη μνήμη την ατυχή μεταστροφή της σε femme fatale στο θρίλερ Εκτός Τροχιάς και ελπίζουμε οι ανάλαφρες κομεντί και οι κωμωδίες του μακρινού μα και του πρόσφατου παρελθόντος της να δώσουν τη θέση τους σε κάτι πιο ουσιαστικό.