Κορώνα Γράμματα

06.08.2013
Ενδιαφέρουσα ιδεά με τη φλεγματική ματιά του Στίβεν Φρίαρς να επικεντρώνεται στον κόσμο του αμερικανικού τζόγου. Άτυχο το ρίσκο του Βρετανού, στέκεται έρμαιο κακών υπολογισμών σε όλα τα επίπεδα - σενάριο, σκηνοθεσία, ερμηνείες.

Χορεύτρια-στριπτιζέζ σε κατ' οίκον επισκέψεις, η νεαρή Μπεθ στο «Κορώνα-γράμματα» αποφασίζει να τα παρατήσει και ν' αφήσει τη μικρή της πόλη στην πολιτεία της Νεβάδα σε αναζήτηση μιας καλύτερης τύχης στο Λας Βέγκας. Εν προκειμένω, «καλύτερη τύχη» σημαίνει σερβιτόρα σε κάποιο από τα πολυτελή καζίνα της αστραφτερής μητρόπολης του τζόγου - όπως εξάλλου συμφωνεί και ο πατέρας της.

Παρέα με τον σκύλο της και τον ενθουσιασμό της, η φιλόδοξη καλλονή ρίχνεται με αθωότητα πρωτάρας στα άγνωστα λημέρια του αμερικανικού τζόγου όπου η τύχη της και η φυσική της ευκολία με τους αριθμούς την καθιστούν δεξί χέρι του Ντινκ, επαγγελματία τζογαδόρου, που διοικεί ένα καθ' όλα νόμιμο γραφείο στοιχημάτων.

Τα χρήματα πέφτουν βροχή, όμως, κάτι το εν εξελίξει πλατωνικό ρομάντζο των δύο και η ζήλια της συζύγου του μπουκμέικερ, κάτι η κακοτυχία που κάνει την εμφάνισή της, όλα στέλνουν την Μπεθ εκτός πλάνου, στην αγκαλιά ενός νεαρού δημοσιογράφου και κατόπιν στον κόσμο του παράνομου τζόγου...

Βασισμένη σε αληθινή ιστορία (τα απομνημονεύματα της στριπτιζέζ, μποξέρ και δημοσιογράφου Μπεθ Ρέιμερ) κομεντί με τον Βρετανό Στίβεν Φρίαρς («Επικίνδυνες σχέσεις», «High fidelity», «Η βασίλισσα») πίσω από την κάμερα να σκηνοθετεί ένα καστ γεμάτο από γνωστά ονόματα: από την Αγγλίδα Ρεμπέκα Χολ και τους Αμερικανούς σταρ Μπρους Γουίλις και Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς ως τον τυποποιημένο σε ρόλους άκακων απατεωνίσκων Βινς Βον.

Φανερή η προσπάθεια για μια ταινία που βουτά με ειρωνική ματιά στο σύμπαν του ρίσκου και του τζόγου με έμφαση στους χαρακτήρες και τις σχέσεις, αλλά είναι τόσο ανιαρό και άνισο το αποτέλεσμα που απορεί κανείς τι πήγε στραβά. Φταίει εν μέρει το ψαλίδι στο σενάριο; Το μοντάζ; Ή η αδυναμία του σκηνοθέτη να ταιριάξει κατάλληλα το γνώριμο φλεγματικό του στυλ με το υλικό του;

Ακόμα και από ερμηνευτικής πλευράς, τόσο η Ρεμπέκα Χολ όσο και ο Μπρους Γουίλις, που αποτελούν το βασικό δίδυμο της ταινίας, δείχνουν αταίριαστοι και φάλτσοι - η μεν πρώτη με την ψεύτικη κοριτσίστικη φωνή της και το λουκ σεξοβόμβας, ο δε δεύτερος με τα κατά περίσταση οξύθυμα ξεσπάσματά του και το λουκ συνταξιούχου μεσήλικα.

Πολύ δύσκολα ο αμύητος στον χώρο των στοιχημάτων θεατής θα καταλάβει τι συμβαίνει έτσι όπως οι ήρωες βομβαρδίζουν στεγνά ο ένας τον άλλον με νούμερα και πιθανότητες, πόσω μάλλον να διασκεδάσει με ένα στόρι που δεν κρύβει ούτε μια ανατροπή.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ