Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γάλλοι

16.06.2013
Κωμωδία που ιδανικά θα ήθελε να είναι το γαλλικό «Borat» αλλά που τελικά παραμένει ανέμπνευστη, άνευρη και αμήχανη καθ’ όλη τη διάρκειά της.

Ήταν μόλις την προηγούμενη εβδομάδα όταν με αφορμή το καινούριο φιλμ του Πασκάλ Σομέλ, «Γάμος σε Δόσεις», είχαμε κάνει κάποια δυσμενή σχόλια για την κατάσταση που επικρατεί τελευταία στο γαλλικό εμπορικό κινηματογράφο. Λίγες μέρες μετά, η κυκλοφορία του «Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γάλλοι» στις ελληνικές αίθουσες έρχεται για να επιβεβαιώσει την καχυποψία μας απέναντι στην μαζική παραγωγή καλογυαλισμένων αλλά άψυχων ταινιών που ξεπηδούν με γεωμετρική πρόοδο απ’ την Γαλλία.

Σε περίπτωση που θα θέλατε να διαπιστώσετε τα παραπάνω ιδίοις όμμασι, στο «Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γάλλοι» προετοιμαστείτε να βρεθείτε αντιμέτωποι με τον Μουζαφάρ και τον Φερούζ, δύο ξαδέλφια από το Ταμπουλιστάν που δεν φημίζονται για την αυξημένη ευφυία τους.

Αν θεωρείτε πως οι γνώσεις σας στην γεωγραφία μόλις σας πρόδωσαν, δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας. Μάθημα πρώτο: Ταμπουλιστάν, μικροσκοπικό κρατίδιο της Ασίας που πήρε το όνομά του απ’ το ανατολίτικο έδεσμα ταμπουλέ, με την χώρα να υποστηρίζει πως η δικιά τους μυστική συνταγή εκλάπη από τους Λιβανέζους.

Μάθημα δεύτερο: ο γιος του δικτάτορα του Ταμπουλιστάν αποφασίζει πως για να ανέβει η χώρα τα σκαλιά της τρομοκρατίας θα πρέπει να οργανώσει ένα μεγαλειώδες χτύπημα που θα κάνει τον γύρο του κόσμου. Ετσι, ο Μουζαφάρ και ο Φερούζ μετατρέπονται εν μια νυκτί από βοσκοί των ασιατικών στεπών σε κομάντο που πρέπει να καταστρέψουν τον Πύργο του Άιφελ.

Μάθημα τρίτο και τελευταίο: το αεροπλάνο τους παθαίνει βλάβη και οι δύο άνδρες προσγειώνονται στην Κορσική όπου με τα ψεύτικα ονόματα Μισέλ Πλατινί (το όνομα του προέδρου της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου) και Γιανίκ Νοά (διάσημος πρώην αθλητής του τένις και τραγουδιστής) προσπαθούν να προσεγγίσουν την γαλλική πρωτεύουσα για να εκπληρώσουν την αποστολή τους.

Ακόμη και αν η παραπάνω περιγραφή γεννάει την προσδοκία για μια ανηλεή και ξεκαρδιστική σάτιρα, το «Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γάλλοι» δεν καταφέρνει παρά να προκαλέσει ελάχιστα χαμόγελα, αποτυγχάνει παταγωδώς να σαρκάσει και να αυτοσαρκαστεί, και συνιστά τελικά μια κακή αντιγραφή του «Borat» και της τουλάχιστον διασκεδαστικής κινηματογραφικής περσόνας του Σάσα Μπάρον Κοέν.