Αν θέλουμε να είμαστε απολύτως σωστοί, βέβαια, θα έπρεπε να σημειώσουμε ότι ο Μπρεχτ συνεργάστηκε μεν στο σενάριο, παρ’ όλα αυτά ζήτησε το όνομά του να αφαιρεθεί κάποια στιγμή από τους τίτλους της ταινίας, κατόπιν επεμβάσεων στην δουλειά του με τις οποίες δεν υπήρξε σύμφωνος. Αρκετές φορές στην διάρκεια της καριέρας του, ωστόσο, όταν τύχαινε να ερωτηθεί για την συγκεκριμένη ταινία, ο Λανγκ επισήμαινε τόσο την καταλυτική συμμετοχή του στην συγγραφή, όσο και συγκεκριμένα σημεία της πλοκής που αποτελούν εξ ολοκλήρου δική του επινόηση.
Γυρισμένη στην Τσεχοσλοβακία, την περίοδο που η χώρα τελούσε υπό γερμανική κατοχή, και βασισμένη στο αληθινό περιστατικό της δολοφονίας ενός διαβόητου και σαδιστή πρωτοπαλλήκαρου του Αδόλφου Χίτλερ, η όγδοη Αμερικανική δημιουργία του Φριτς Λανγκ γίνεται εν ολίγοις η εξιστόρηση του ανθρωποκυνηγητού που εξαπολύουν οι ομάδες των Ναζί προκειμένου να ανακαλύψουν την ταυτότητα του ανθρώπου που κρύβεται πίσω από τον φόνο.
Καθαρά προπαγανδιστικού χαρακτήρα, με αρκετά στερεότυπες σκιαγραφήσεις, τόσο στα πρόσωπα όσο και στις καταστάσεις, και χωρίς την αλάνθαστη οικονομία που έχει σφραγίσει προγενέστερες ή μετέπειτα δουλειές του σκηνοθέτη, η ταινία διατηρεί την αξία ενός ρεαλιστικού χρονικού μιας πόλης, μιας χώρας, μιας ολόκληρης εποχής σε πόλεμο και συλλαμβάνει με εφιαλτικό τρόπο τις καθημερινές δοκιμασίες και φόβους ενός κόσμου τοποθετημένου μονίμως κάτω από τη ναζιστική σκιά.