Οι μέρες που οι ηθοποιοί έπαιρναν αμοιβές πολλών πολλών εκατομμυρίων έχουν τελειώσει, δήλωσε ο Μπραντ Πιτ. Σε συνέντευξή του στο BBC, ο Αμερικανός σταρ παραδέχτηκε, όταν κλήθηκε να απαντήσει στο κατά πόσο μπορούν ακόμα οι σταρ να ζητούν αμοιβές άνω των 10 εκατομμυρίων δολαρίων ανά ταινία, πως αυτό το χρηματοοικονομικό καθεστώς ανήκει στο παρελθόν. «Ναι, αυτό το πράγμα πέθανε», είπε γελώντας και συμπλήρωσε: «Αυτή η αριθμητική δεν λειτουργεί πια... τέτοιες συμφωνίες δεν γίνονται αυτές τις μέρες».
Τι φταίει; Η οικονομική κρίση, που έχει αναγκάσει τα στούντιο να αλλάξουν στρατηγική, λειτουργεί απαγορευτικά στις νέες διαπραγματεύσεις μεταξύ παραγωγών και ηθοποιών. «Είναι μια ενδιαφέρουσα εποχή. Αναλαμβάνεις τους ρόλους γι' αυτό που είναι και πρέπει να κρατήσεις τις ισορροπίες με τα οικονομικά, όπως κάνουν όλοι», σχολίασε ο Πιτ, που στη φετινή λίστα του περιοδικού «Forbes» με τους πλούσιους του Χόλιγουντ βρίσκεται αρκετά χαμηλά στη λίστα με 25 εκατομμύρια δολάρια σε εισόδημα. Ο σύντροφος και μελλοντικός σύζυγος της Αντζελίνα Τζολί κερδίζει σαφώς λιγότερα από τον Τομ Κρουζ, που ως παραγωγός και πρωταγωνιστής της προσοδοφόρας σειράς «Επικίνδυνη αποστολή» είδε τις ετήσιες απολαβές του να εκτοξεύονται στα 75 εκατομμύρια δολάρια για τη σεζόν 2011-2012.
Η χρονική περίοδος δεν ευνοεί πλέον τη μισθολογική κλίμακα των ηθοποιών αλλά την πραγματική ποιότητα των κινηματογραφικών παραγωγών, επιμένει ο Μπραντ Πιτ. «Πολλά από τα στούντιο αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω της οικονομικής ύφεσης, γι' αυτό στοιχηματίζουν σε μεγάλες υπερπαραγωγές. Την ίδια στιγμή, αυτό αφήνει ένα κενό για να εισέλθουν πραγματικά ενδιαφέροντες νέοι σκηνοθέτες», προσθέτει, εννοώντας προφανώς ότι τα μπλοκμπάστερ έχουν μεγάλους προϋπολογισμούς, αλλά τα κέρδη τους παρέχουν τη δυνατότητα για να γυριστούν και μικρότερης εμβέλειας ταινίες.
Υπάρχουν, βέβαια, ακόμα τρόποι, σύμφωνα με τους οποίους ένας ηθοποιός μπορεί να βγάλει εκατομμύρια από μία ταινία. Αν, για παράδειγμα, συμφωνήσει για μικρότερη προκαταβολή, με αντάλλαγμα ένα μέρος από το τελικό κέρδος του φιλμ - ένα μοντέλο που λειτουργεί ικανοποιητικά μόνο όταν η ταινία γίνει εμπορικό σουξέ. Σ' αυτή την περίπτωση, ο ηθοποιός πρέπει να είναι και διορατικός επιχειρηματίας, όπως με επιτυχία είναι ο Τομ Κρουζ εδώ και χρόνια.