Το πανταχού παρόν νέο αστέρι του Χόλιγουντ

24.10.2011
Aκόμα και να προσπαθήσετε να το αποφύγετε, είναι απλά βέβαιο ότι φέτος θα δείτε έστω μία ταινία στην οποία θα πρωταγωνιστεί η Τζέσικα Τσαστέιν. Όταν το 2011 έρθει στο τέλος του σε δυο μήνες και κάτι, η Αμερικανίδα ηθοποιός μέσα σε μόλις 12 μήνες θα έχει μιλήσει για τους ρόλους της σε επτά (!) διαφορετικές ταινίες - και οι περισσότερες από αυτές αποτελούν και τις πιο λαχταριστές προτάσεις της χρονιάς.

Ακόμα και να προσπαθήσετε να το αποφύγετε, είναι απλά βέβαιο ότι φέτος θα δείτε έστω μία ταινία στην οποία θα πρωταγωνιστεί η Τζέσικα Τσαστέιν. Όταν το 2011 έρθει στο τέλος του σε δυο μήνες και κάτι, η Αμερικανίδα ηθοποιός μέσα σε μόλις 12 μήνες θα έχει μιλήσει για τους ρόλους της σε επτά (!) διαφορετικές ταινίες - και οι περισσότερες από αυτές αποτελούν και τις πιο λαχταριστές προτάσεις της χρονιάς. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η Τσαστέιν απολαμβάνει μια καριέρα που απέκτησε τυχαία∙ επιβεβαιώνοντας το ρητό «δουλεύει μια ζωή για να γίνει επιτυχία μέσα σε ένα βράδυ», η Αμερικανίδα ηθοποιός μετρά τέσσερα χρόνια σπουδών στο περίβλεπτο, αυστηρό Τζούλιαρντ, εμπειρία στο σανίδι δίπλα στον Αλ Πατσίνο και τέσσερα χρόνια δουλειάς που η τύχη τα έφερε ώστε να βλέπει μόλις τώρα το φως.

Παρόλο που η παράδοξη άφιξή της στον κινηματογραφικό χώρο μπορεί να αποδειχθεί τελικά κακότυχη, εξαιτίας του συγκεκριμένου χώρου που κουράζεται εύκολα με τις επαναλήψεις και μονίμως αναζητά κάτι το φρέσκο για να απομυζήσει, αυτή η χρονιά μπορεί τελικά να είναι δώρο για την νεαρή Αμερικανίδα. Τα τέσσερα αυτά χρόνια μπορεί να παρέμενε άσημη αλλά, οπλισμένη με ενθουσιώδεις συστάσεις από διάσημους και σεβαστούς συναδέλφους της, κατάφερε να εργαστεί με πολλούς και ενδιαφέροντες καλλιτέχνες, αναλαμβάνοντας ρόλους σε πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες, βοηθούμενη και από το γεγονός ότι κανείς δεν είχε δει τη δουλειά της – ήταν ένας άδειος καμβάς και ξεκινούσε κάθε φορά από την αρχή. Τώρα το κοινό αλλά κυρίως οι άνθρωποι του χώρου μπορούν να την δουν σε ένα ευρύ φάσμα ρόλων με απόσταση λίγων μηνών ή – σε κάποιες περιπτώσεις – λίγων εβδομάδων. Αν η καριέρα της μπορέσει να αντέξει την υπερ-έκθεση, τότε η Τσαστέιν θα μπορεί να μιλά για μια σουρεαλιστική χρονιά που έβαλε ένα τέλος στην ζωή της στην αφάνεια, εκτοξεύοντας το αστέρι της ανάμεσα στους ηθοποιούς και σκηνοθέτες που την επαινούν τόσο.

Wilde Salome
Όλα ξεκινούν από το δεινό μάτι του Αλ Πατσίνο, ο οποίος εντοπίζει την απόφοιτο του Τζούλιαρντ και την επιλέγει για την άκρως αισθησιακή Σαλώμη του. Η Τσαστέιν αργότερα θα μιλήσει για τα σημαντικά μαθήματα υποκριτικής που πήρε στο πλάι του μεγάλου ηθοποιού, ο οποίος απαθανάτισε την απαιτητική της ερμηνεία ως Σαλώμης για το επερχόμενο «Wilde Salome», ένα μίγμα δραματουργίας και ντοκιμαντέρ. Είναι ο πρώτος της κινηματογραφικός της ρόλος, που μόλις φέτος, τέσσερα χρόνια μετά, θα μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε.

The Tree of Life
Ο Πατσίνο μιλά ενθουσιωδώς στον Τέρενς Μάλικ για την συνεργάτιδά του και ο τελευταίος, αφού την περνά από πολλές δοκιμές, της δίνει τον ζωτικής σημασίας ρόλο της κυρίας Ο’Μπράιεν, της προσωποποίησης της χάρης και της μητρικής στοργής και αγάπης, που ζωντανεύει ιδανικά χάρη στο αιθέριο παρουσιαστικό της, την αναγεννησιακή, διαχρονική της ομορφιά αλλά και την ντελικάτη ερμηνεία της.

The Debt
Αφήνοντας πίσω τον ιδιόμορφο τρόπο γυρίσματος του Μάλικ και τον χαμηλών τόνων ρόλο της, η Τσαστέιν προπονείται στις πολεμικές τέχνες, μαθαίνει να χειρίζεται όπλα και να μιλά με Ισραηλίτικη προφορά, και απορροφάται στην έρευνα για το Ολοκαύτωμα για να καταλάβει καλύτερα την Ρέιτσελ, ηρωίδα που ενσαρκώνει στην ταινία του Τζον Μάντεν. Στέκεται επάξια στους πιο γνωστούς συμπρωταγωνιστές της και τελικά κλέβει την παράσταση, ακόμα και από αυτούς με τους οποίους δεν μοιράζεται σκηνές – όπως την πάντα εντυπωσιακή Έλεν Μίρεν.

Coriolanus
Έχοντας και πάλι την ευκαιρία να σταθεί δίπλα σε μεγάλα ονόματα της υποκριτικής, η Τσαστέιν αναλαμβάνει τον ρόλο της εύθραυστης Βιργίλιας δίπλα στον Κοριολανό του Ρέιφ Φάινς (επίσης σκηνοθετεί) και την Βολούμνια της Βανέσα Ρεντγκρέιβ – η Τσαστέιν έχει δηλώσει ότι δέχθηκε τον ρόλο για να έχει το προνόμιο να είναι στο ίδιο δωμάτιο με την τελευταία και να την παρακολουθεί να ερμηνεύει Σαίξπηρ.

Take Shelter
Αρχίζοντας σιγά σιγά να δέχεται προτάσεις για περισσότερους ρόλους, η Τσαστέιν λέει ναι στην πρόταση του Τζεφ Νίκολς για να σταθεί δίπλα στον εκπληκτικό Μάικλ Σάνον για το δυνατό δράμα «Take Shelter». Ο προϋπολογισμός μικρός και το πρόγραμμα των γυρισμάτων εξουθενωτικό αλλά το κινηματογραφικό διαμάντι που προέκυψε από την συνεργασία τους, τους ταξίδεψε από το Sundance μέχρι και τις Κάννες.

Texas Killing Fields
Επιλέγοντας και πάλι έναν κόντρα ρόλο για το εύθραυστο παρουσιαστικό της (ρόλο που κερδίζει και χάρη στην σύσταση του συμπρωταγωνιστή της στο «The Debt» Σαμ Γουόρθνγκτον) , η Τσαστέιν υποδύεται την σκληρή αστυνομικό Παμ Στολ, που, μαζί με τους συναδέλφους της, έρχεται αντιμέτωπη με φρικτά εγκλήματα που κρύβουν τα μυστικά τους στους βάλτους του Τέξας, σε μια ταινία που ο Ντάνι Μπόιλ χαρακτήρισε «τόσο σκοτεινή που δεν θα γυριστεί ποτέ».

The Help
Αλλάζοντας εντελώς ταχύτητες, η Τσαστέιν εξασκεί τελείως διαφορετικούς υποκριτικούς μύες χάρη στην αξιαγάπητη χαζοβιόλα Σίλια, χαρακτήρας που είναι χιλιόμετρα μακριά από ό,τι είχε αναλάβει μέχρι τώρα. Εμφανώς μιμούμενη την Μέριλιν Μονρόε αλλά αποφεύγοντας την παγίδα της καρικατούρας, η Τσαστέιν αποδεικνύεται ικανή και στην κωμωδία, βάζοντας με άνεση υποψηφιότητα και για τέτοιου ύφους ρόλους.

Χριστίνα Λιάπη