Είναι απορίας άξιο πως το θορυβώδες σίκουελ μιας ήδη αδιάφορης ταινίας του 2008, που (καλώς) δεν προβλήθηκε ποτέ στην Ελλάδα, βρήκε το δρόμο για τις ελληνικές αίθουσες, απειλώντας να ταράξει τη θερινή μας ραστώνη. Ίσως οι υπεύθυνοι φαντάστηκαν ότι, ζαλισμένο από τον καύσωνα και την παρουσία της Σάρον Στόουν, το κοινό θα παρασυρθεί από τις φασαριόζικες σειρήνες αυτής της περιπέτειας του σωρού, που αποδεικνύει ότι ακόμα και οι Γάλλοι είναι ικανοί για τετριμμένες κλωτσοπανιτάδες που θα ταίριαζαν περισσότερο στη μεταμεσονύκτια τηλεοπτική ζώνη.
Αντλώντας, όπως και η προηγούμενη ταινία με πρωταγωνιστή τον ιδεαλιστή επιχειρηματία Λάργκο Γουίντς, το υλικό της από το ομώνυμο βελγικό κόμικ των Φιλίπ Φρανκ και Ζαν Βαν Χαμ, η «Διεθνής Συνομωσία» κατορθώνει όχι μόνο να βγάλει κακό όνομα στην 9 η τέχνη, μεταφράζοντας κυριολεκτικά τον όρο «χάρτινοι ήρωες», αλλά και να επιβεβαιώσει τραγικά τον τίτλο της. Γιατί πώς αλλιώς να περιγράψει κανείς αυτό το ξέφρενο αλλά τόσο κλισέ συνονθύλευμα κοσμοπολίτικων γυρισμάτων, πολύχρωμου καστ, Τζέιμς Μποντ του γλυκού νερού, πολυεθνικών κομπίνων και εξωτικών κοριτσιών, που χρειάζεται να επιστρατεύσει διεφθαρμένους στρατιωτικούς και εισαγγελείς-ξεπεσμένες σταρ για να ανάψει λίγο τα αίματα; Και ο Αλεξάντρ Ντεσπλά τι δουλεία έχει σε όλον αυτόν το συρφετό;
Ίσως δεν χρειάζεται να ειπωθεί τίποτα παραπάνω για τις διεθνείς αυτές αρπαχτές-αλλαξοκωλιές από το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης Ζερόμ Σαλ είχε γράψει και σκηνοθετήσει το «Anthony Zimmer», ριμέικ του οποίου αποτελεί ο νυσταλέος «Τουρίστας» με το βραδυφλεγές ζεύγος Τζόνι Ντεπ-Αντζελίνα Τζολί.
Θανάσης Πατσαβός