Wanted

30.06.2008
Ο εφετζής Ρώσος που πριν από λίγα χρόνια έκανε τα σαγόνια του multiplex (και όχι μόνο) κοινού να χάσκουν με το διπλό χτύπημα «Οι Φύλακες Της Νύχτας»/«Οι Φύλακες Της Ημέρας» επανέρχεται για να μας υπενθυμίσει ότι η Αντζελίνα Τζολί οφείλει τη φήμη της στη Λάρα Κροφτ

Ο εφετζής Ρώσος που πριν από λίγα χρόνια έκανε τα σαγόνια του multiplex (και όχι μόνο) κοινού να χάσκουν με το διπλό χτύπημα «Οι Φύλακες Της Νύχτας»/«Οι Φύλακες Της Ημέρας» επανέρχεται για να μας υπενθυμίσει ότι η Αντζελίνα Τζολί οφείλει τη φήμη της στη Λάρα Κροφτ και ότι μια καλή δόση δράσης είναι πάντα καλοδεχούμενη. Οπως η Ούμα Θέρμαν θα έχει για πάντα ενθύμιο τις σέξι δολοφονίες του «Κill Βill», έτσι και η Τζολί θα έχει να θυμάται, μετά από χρόνια, την οπλολάγνα περσόνα της στο «Wanted». Αλλωστε κάθε γυναίκα δικαιούται να υποδυθεί για λίγο την ακαταμάχητη φόνισσα, έστω και στο πανί!

Πέραν αυτού, το «Wanted» είναι ένα άνευ προηγουμένου guilty pleasure γεμάτο φαλλικά σύμβολα (βλέπε μπαρουτοκαπνισμένες υπερμεγέθεις κάννες), αχρείαστο πιστολίδι και ανυπόστατους χαρακτήρες που δεν αντέχει εξονυχιστικές αναλύσεις: αν κάποιος προσπαθήσει να σε πείσει ότι η διάρκεια ζωής μιας συγκεκριμένης ομάδας ανθρώπων κρέμεται απ τον Αργαλειό της Μοίρας, το πιθανότερο είναι ότι θα του γελάσεις κατάμουτρα - έκτος κι αν πρόκειται για τρομακτικό Ρώσο με ανίερες προθέσεις, δηλαδή για τον Μπεκμαμπέτοφ.

Σπιρουνίζοντας το σενάριο ώστε να μην διακρίνονται αγεφύρωτα κενά λόγω αυξημένης ταχύτητας, το «Wanted» προσγειώνεται σε μεσαιωνικό κάστρο και η απολαυστική εκπαίδευση του Γουέσλι αρχίζει μ ένα χέρι ξύλο! Παραδίδοντας μαθήματα σκληρής αγάπης, ο επικεφαλής Σλόουν (Μόργκαν Φρίμαν) προετοιμάζει το νεότερο μέλος της οργάνωσης πριν του αποκαλύψει την οδυνηρή πραγματικότητα: Οτι δηλαδή είμαστε όλοι ίνες στο υφαντό της ζωής, μόνο που μερικές φορές ο αργαλειός αποφασίζει να μας ξηλώσει.

Εκεί ακριβώς μπαίνει στο παιχνίδι η αδελφότητα που διευθετεί κάθε ελαττωματική πλέξη, εκτελώντας δολοφονίες σε κενό αέρος, μηδενική βαρύτητα ή και σε ελεύθερη πτώση. Κι ο Μπεκμαμπέτοφ φροντίζει να μην αφήσει καμιά αφορμή για δράση ανεκμετάλλευτη, μετατρέποντας την ταινία του σε ένα κινητικό και υπερβίαιο overdose που τρώει τους Μάικλ Μπέι του κόσμου τούτου για πρωινό. Και πολύ καλά κάνει!

Δέσποινα Παυλάκη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ