Η «παιχνιδιάρα» Ζιλί Γαβρά

21.02.2011
Πρεμιέρα για το φιλμ της κόρης του Κώστα Γαβρά «Late bloomers» με πρωταγωνίστρια την πρόεδρο της κριτικής επιτροπής Ιζαμπέλα Ροσελίνι

Μετά την «Αμνηστία» του Μπουγιάρ Αλιμάνι και τον «Ανθρωπο στη θάλασσα» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, προέκυψε και τρίτη ελληνική συμμετοχή στο 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, ή μάλλον... περίπου. Οχι, δεν είναι δική μας παραγωγή η χαριτωμένη κομεντί σχέσεων «Late bloomers», αλλά αγγλο-γαλλο-βελγική. Ούτε και Ελληνες φιλοξενεί στο πρωταγωνιστικό καστ, παρά τον Γουίλιαμ Χαρτ και την (πρόεδρο της φετινής κριτικής επιτροπής του διαγωνιστικού) Ιζαμπέλα Ροσελίνι, στους ρόλους ενός ανδρογύνου 60άρηδων που ύστερα από 30 χρόνια γάμου και αφοσίωσης και με τα τρία ενήλικα παιδιά τους να έχουν πια φτιάξει τις δικές τους ζωές, αρχίζουν να πανικοβάλλονται από τη συνειδητοποίηση του περάσματος του χρόνου και της έλευσης των γηρατειών και να επιδίδονται, ο καθένας με τον τρόπο του, σε έναν απεγνωσμένο αγώνα επιβεβαίωσης. Πού είναι, λοιπόν, η ελληνικότητα; Τρόπον τινά, στη σκηνοθετική καρέκλα. Το φιλμ γύρισε η Ζιλί Γαβρά, κόρη του Κώστα Γαβρά. Κι εκτός από τη σκηνοθεσία, υπογράφει και το παιχνιδιάρικο σενάριο, πλάι στον Ολιβιέ Νταζά.

Ξέραμε εδώ και καιρό για την κινηματογραφική πορεία του μικρότερου γιου, του Ρομέν Γαβρά, που έχοντας σκηνοθετήσει μια σειρά πολύκροτων βιντεοκλίπ, πέρασε στη μεγάλη οθόνη με το βίαιο «Θα έρθει η μέρα» με τον Βενσάν Κασέλ. Αγνοούσαμε, όμως, εκείνη της κόρης, κι ας έχει διατελέσει επί σειράν ετών βοηθός σκηνοθέτις σε πολλές ευρωπαϊκές ταινίες (μεταξύ άλλων, και στο «Αμήν» του πατέρα της), πρωτοεμφανιστεί στη σκηνοθεσία το 1998 με το μικρού μήκους «Oh les beaux dimanches», γυρίσει δύο ντοκιμαντέρ και κάνει το ντεμπούτο της στη μεγάλου μήκους το 2006 με το «La faute a Fidel», επίσης ρομαντική κομεντί.

Της αρέσει αυτό το είδος, ομολογεί, και με το «Late bloomers» της δόθηκε η ευκαιρία να το χρωματίσει με βιωματικές πινελιές (την ιδέα την εμπνεύστηκε από τη ζωή του πατέρα της), όπως και να το απεγκλωβίσει από τους περιορισμούς ενός τυπικού φιλμ για 25άρηδες. Επέλεξε τη Ροσελίνι γιατί είναι μια ηθοποιός που δεν προσπαθεί να κρύψει τα χρόνια της, προσθέτει.

Μητρική γλώσσα τα γαλλικά, φαρσί τα αγγλικά και τα ιταλικά, αλλά λίγα τα ελληνικά της, όπως άλλωστε και των αδελφών της (σημειωτέον, ο μεγαλύτερος είναι επίσης σκηνοθέτης και ειδικεύεται στην κινηματογράφηση θεατρικών παραστάσεων). Ξέρει λιγάκι να διαβάζει, αλλά στον προφορικό λόγο η ευχέρειά του φτάνει -το πολύ- μέχρι να παραγγείλει κάτι σε εστιατόριο.

ΡΟΜΠΥ ΕΚΣΙΕΛ