Επιστρέφει ως εταίρα στο Παρίσι

02.02.2011
Η πάντα εκθαμβωτική Μισέλ Φάιφερ επιστρέφει δυναμικά με το δράμα εποχής «Cheri» του Στίβεν Φρίαρς, όπου υποδύεται μία μεσήλικη εταίρα στο Παρίσι των αρχών του 20ού αιώνα, ερωτευμένη με τον γιο μίας παλιάς της αντίζηλου.

Την είδαμε σε αρκετούς β’ ρόλους τα τελευταία χρόνια («Αστερόσκονη», «Hairspray»), αλλά σε κανέναν πρωταγωνιστικό. Τώρα, όμως, επιστρέφει δυναμικά με το δράμα εποχής «Cheri» του Στίβεν Φρίαρς (στις αίθουσες την Πέμπτη), όπου υποδύεται, κατ’ εικόνα του μυθιστορήματος της Κολέτ, μία μεσήλικη εταίρα στο Παρίσι των αρχών του 20ού αιώνα, ερωτευμένη με τον γιο (Ρούπερς Φρεντ) μίας παλιάς της αντίζηλου.

«Τι να κάνεις, οι καλοί ρόλοι όλο και λιγοστεύουν για τις γυναίκες μετά τα 50», μας λέει παραπονιάρικα η πάντα εκθαμβωτική Μισέλ Φάιφερ, κουβεντιάζοντας για την επανασυνεργασία της με τον Φρίαρς, την οικογενειακή της καθημερινότητα και για το μακρύ της διάλειμμα από τα πλατό στα μέσα της περασμένης δεκαετίας.

Πώς ήταν η εκ νέου συνεργασία σας με τον Στίβεν Φρίαρς 20 χρόνια μετά τις «Επικίνδυνες σχέσεις»;
Την πρώτη φορά που δούλεψα με τον Στίβεν δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να τον παρατηρήσω, να τον μάθω. Ισως επειδή δεν μου ‘δινε και πολλή σημασία, ασχολούνταν κυρίως με τον Τζον (Μάλκοβιτς) που είχε πρωταγωνιστικό ρόλο και περισσότερη δουλειά. Με το «Cheri» διαπίστωσα πόσο μεγάλος... θεατρίνος είναι. Ποτέ δεν απαντάει επακριβώς στις ερωτήσεις που του κάνεις, κυκλοφορεί στα πλατό μουρμουρίζοντας σαν τον επιθεωρητή Κολόμπο... Το παίζει άσχετος για να σε δοκιμάζει συνεχώς. Στην πραγματικότητα, ξέρει πολύ καλά τι του γίνεται, είναι πανέξυπνος.

Εσάς, τι σας έλκυσε περισσότερο στον χαρακτήρα της εταίρας Λία όταν διαβάσατε το σενάριο;
Το ότι δεν ήταν το στερεότυπο που θα φανταζόσουν για μια κοκότα. Ηταν κομψή, πολύ χαρούμενη, έξυπνη, ανεξάρτητη, κυρίαρχη του εαυτού της. Τελικά, βέβαια, και μοναχική, κάτι που της δίνει κι έναν ιδιαίτερο δραματικό τόνο.

Το μυθιστόρημα το γνωρίζατε πριν διαβάσετε το σενάριο;
Οχι, το ανακάλυψα διαβάζοντάς το παράλληλα με τη διασκευή, κι έκανα τις συγκρίσεις μου. Δεν του φαίνεται στην αρχή, αλλά είναι ένα άκρως προκλητικό αφήγημα, μ’ έναν τρόπο αποπλανητικό. Στην επιφάνεια υπάρχει μια ποιητική ελαφρότητα. Αλλά όσο πιο καλά το «κοιτάς» τόσο πιο σύνθετο και αιχμηρό γίνεται. Νομίζω ότι κάπως έτσι λειτουργεί και η ταινία. Ο Στίβεν και ο Κρίστοφερ (Χάμπτον, ο σεναριογράφος) έμειναν απόλυτα πιστοί σ’ αυτό το πνεύμα και το μόνο που προσέθεσαν στη διασκευή ήταν μία ή δύο ερωτικές σκηνές, τη στιγμή που στο βιβλίο δεν υπάρχει καμία.

Εχετε συμμετάσχει σε αρκετά φιλμ εποχής στην καριέρα σας, ενώ με τα χρόνια διαπιστώνουμε πως έχετε μεγαλύτερη κλίση στο δράμα παρά στην κωμωδία...
Νιώθω πολύ πιο άνετη με το δράμα. Βρίσκω την κωμωδία πολύ δυσκολότερη, γιατί υπάρχει μόνιμα η πίεση να προσπαθείς να είσαι αστείος. Πάντως και στις δύο περιπτώσεις, και στα δύο είδη, το ζητούμενο για μένα είναι να είσαι αληθινός. Γι’ αυτό και οι αγαπημένες μου κωμικές ερμηνείες είναι εκείνες που πηγάζουν από καταστάσεις της ζωής.

Στο φιλμ η Λία δίνει την εντύπωση μιας άκρως οργανωμένης πρακτικά γυναίκας. Το ίδιο είστε κι εσείς;
Δεν θα το ‘λεγα. Δεν είμαι ιδιαίτερα οργανωμένη. Κυρίως δεν έχω πολλά πράγματα να «τρέχουν» ταυτόχρονα. Τελευταία, πάντως, κάτι πάει προς το καλύτερο.

Ισως επειδή είχατε να δουλέψετε σε ταινία μία τετραετία σχεδόν...
Ισως. Ξέρετε, στην αρχή έλεγα θα καθίσω κάνα χρόνο να ξεκουραστώ, να ασχοληθώ με την οικογένεια, όπως σκέφτεται κάθε ηθοποιός μετά από μακρύ φόρτο. Το έκανα, αλλά μετά προέκυψε μία μεγάλη μετακόμιση, πηγαινέλα, αλλαγή σχολείων για τα παιδιά κ.ο.κ. Οταν πια εγκατασταθήκαμε για τα καλά, συνειδητοποίησα απλά ότι είχα να δουλέψω τέσσερα χρόνια. Τότε με έπιασε η «φαγούρα».

Ντεμπούτο με το «Γκριζ 2»

Γεννημένη το 1958 στην πόλη Σάντα Ανα της Καλιφόρνιας, η Μισέλ Μαρί Φάιφερ «πέρασε» από σπουδές δημοσιογραφίας, αλλά και πολλές δουλειές του ποδαριού πριν αποφασίσει να ασχοληθεί με την ηθοποιία. Μετά από εκτεταμένη τηλεοπτική δουλειά στα τέλη της δεκαετίας του ‘70, έκανε το πρωταγωνιστικό της ντεμπούτο στο σινεμά με το μιούζικαλ «Γκριζ 2», αν και η ταινία που την καθιέρωσε έναν χρόνο μετά ήταν ο «Σημαδεμένος». Εχει προταθεί τρεις φορές για Οσκαρ με τις ερμηνείες της στις ταινίες «Επικίνδυνες σχέσεις», «Σχέσεις πάθους» και «Ο τόπος του έρωτα». Είναι εδώ και 17 χρόνια παντρεμένη με τον τηλεοπτικό παραγωγό Ντέιβιντ Ι. Κέλι και έχουν δύο παιδιά.

ΡΟΜΠΥ ΕΚΣΙΕΛ