Όταν οι περισσότερες μαμάδες προσπαθούν να ντύσουν τις κόρες τους με τα πιο χαριτωμένα φορεματάκια, η Δανονορβηγίδα καλλιτέχνις Νίνα Μαρία Κλέιβαν (Nina Maria Kleivan) είχε την αλλόκοτη σύλληψη να ντύσει τη δική της κόρη... δικτάτορα. Έτσι, ο Χίτλερ, ο Μουσολίνι, ο Σαντάμ Χουσεϊν, ο Στάλιν, ο Πινοσέτ, ο Μιλόσεβιτς, ο Χομεϊνί, ο Μάο και άλλες διάσημες μορφές τύραννων «ξαναζωντάνεψαν» μέσα από τη φατσούλα ενός μωρού. Η Κλέιβαν εξήγησε στα μέσα ενημέρωσης - που δεν είδαν με τόσο θετικό μάτι την καλλιτεχνική αυτή προσέγγιση - πως «γεννιόμαστε σε μια tabula rasa ποιος ξέρει τι μπορούμε να γίνουμε μεγαλώνοντας. Ηθελα να δουν οι θεατές από πού μπορεί να έρχεται το μεγάλο κακό...» Η εξήγηση δεν είναι τόσο... επιφανειακή, αλλά έχει και βαθύτερες ψυχολογικές προεκτάσεις, καθώς διαβάζουμε σε ξένα δημοσιεύματα πως η ιδέα της φωτογράφησης, της ήρθε πριν δέκα περίπου χρόνια, όταν προσπαθούσε να αναρρώσει από την εγκυμοσύνη της κόρης της. που την καθήλωσε για τέσσερις μήνες σε αναπηρικό καροτσάκι. Τότε, επειδή δεν μπορούσε να πάει στο στούντιό της να δουλέψει, άρχισε να ράβει τα κουστουμάκια των «συμπαθέστατων» αυτών ανθρώπων που στιγμάτισαν τον εικοστό αιώνα και εν συνεχεία απαθανάτισε την κόρη της σ΄αυτα (οι ερμηνείες δικές σας, εμείς θα σχολιάσουμε μόνο πως με την περίπτωση της Κλέιβαν, ο Ιρβιν Γιάλομ θα μπορούσε άνετα να γράψει άλλο ένα αριστούργημα με ...τίτλο «Οταν έκλαψε ο Χίτλερ»). Η αμφιλεγόμενες αυτές φωτογραφίες υπό τον τίτλο «Potency» έχουν ήδη εκτεθεί σε Δανία, Σουηδία, Ιταλία και Γερμανία. Γεωργία Οικονόμου
Όταν οι περισσότερες μαμάδες προσπαθούν να ντύσουν τις κόρες τους με τα πιο χαριτωμένα φορεματάκια, η Δανονορβηγίδα καλλιτέχνις Νίνα Μαρία Κλέιβαν (Nina Maria Kleivan) είχε την αλλόκοτη σύλληψη να ντύσει τη δική της κόρη... δικτάτορα.
Έτσι, ο Χίτλερ, ο Μουσολίνι, ο Σαντάμ Χουσεϊν, ο Στάλιν, ο Πινοσέτ, ο Μιλόσεβιτς, ο Χομεϊνί, ο Μάο και άλλες διάσημες μορφές τύραννων «ξαναζωντάνεψαν» μέσα από τη φατσούλα ενός μωρού.
Η Κλέιβαν εξήγησε στα μέσα ενημέρωσης - που δεν είδαν με τόσο θετικό μάτι την καλλιτεχνική αυτή προσέγγιση - πως «γεννιόμαστε σε μια tabula rasa ποιος ξέρει τι μπορούμε να γίνουμε μεγαλώνοντας. Ηθελα να δουν οι θεατές από πού μπορεί να έρχεται το μεγάλο κακό...»
Η εξήγηση δεν είναι τόσο... επιφανειακή, αλλά έχει και βαθύτερες ψυχολογικές προεκτάσεις, καθώς διαβάζουμε σε ξένα δημοσιεύματα πως η ιδέα της φωτογράφησης, της ήρθε πριν δέκα περίπου χρόνια, όταν προσπαθούσε να αναρρώσει από την εγκυμοσύνη της κόρης της. που την καθήλωσε για τέσσερις μήνες σε αναπηρικό καροτσάκι. Τότε, επειδή δεν μπορούσε να πάει στο στούντιό της να δουλέψει, άρχισε να ράβει τα κουστουμάκια των «συμπαθέστατων» αυτών ανθρώπων που στιγμάτισαν τον εικοστό αιώνα και εν συνεχεία απαθανάτισε την κόρη της σ΄αυτα (οι ερμηνείες δικές σας, εμείς θα σχολιάσουμε μόνο πως με την περίπτωση της Κλέιβαν, ο Ιρβιν Γιάλομ θα μπορούσε άνετα να γράψει άλλο ένα αριστούργημα με ...τίτλο «Οταν έκλαψε ο Χίτλερ»).
Η αμφιλεγόμενες αυτές φωτογραφίες υπό τον τίτλο «Potency» έχουν ήδη εκτεθεί σε Δανία, Σουηδία, Ιταλία και Γερμανία.
Γεωργία Οικονόμου
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ