"Εάν θέλουμε να δούμε κάποιον διεθνούς φήμης καλλιτέχνη θα πρέπει να έρθουμε στην Ελλάδα. . .". Με αυτά τα λόγια κλείνει το εισαγωγικό σημείωμα του τετρασέλιδου αφιερώματός του στο έγκυρο ιταλικό περιοδικό τέχνης "Sipario", ο Διευθυντής του Μάριο Ματία Τζορτζέτι, που ήταν -μαζί με άλλους δημοσιογράφους και κριτικούς- καλεσμένος του Ελληνικού Φεστιβάλ το καλοκαίρι του 2001.
Τέτοιου είδους εκτενείς αναφορές και θετικά σχόλια για το Ελληνικό Φεστιβάλ έγιναν πολλές αυτό το καλοκαίρι. Τόσο ο Ευρωπαϊκός όσο και ο Αμερικάνικος τύπος πρόβαλαν το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Στο "Sipario" του Οκτωβρίου 2001 ο δημοσιογράφος Μ. Μ. Τζορτζέτι προσθέτει ανάμεσα σε άλλα: "Τόσο η ομορφιά των αρχαίων θεάτρων, όσο και η γοητεία αιώνων που ασκεί η Ελλάδα στον κόσμο, καθιστούν το Ελληνικό Φεστιβάλ ακαταμάχητο. Εχει δίκιο ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Περικλής Κούκος, όταν υποστηρίζει ότι το Φεστιβάλ γίνεται γέφυρα, που συνδέει τον Ελληνικό με τον Παγκόσμιο Πολιτισμό. . . Ο στόχος είναι σαφής: η Ελλάδα μπορεί να γίνει η μεγάλη σκηνή για την φιλοξενία των πιο σημαντικών πολιτιστικών γεγονότων της Ευρώπης".
Για πρώτη φορά επίσης εκδηλώσεις του Ελληνικού Φεστιβάλ γίνονται αντικείμενο κριτικής διεθνών περιοδικών και εφημερίδων.
Στο έγκυρο γαλλικό περιοδικό όπερας "Opera International" ο κριτικός Umberto Fornasier, καταγράφει τις εντυπώσεις του για την όπερα "Κωνσταντίνος Παλαιολόγος" του Μανώλη Καλομοίρη που παρακολούθησε στο Ηρώδειο: "Ο Σπύρος Ευαγγελάτος μπόρεσε να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τη σκηνή του Ηρωδείου ενώ, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τη μουσική διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή προσέφερε μια καταπληκτική εκτέλεση".
Ενας από τους πιο καταξιωμένους κριτικούς χορού της Γερμανίας, ο Jochen Schmidt, δημοσιεύει στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung τις εντυπώσεις του από το Ελληνικό Φεστιβάλ, καθώς και κριτική για την παράσταση του New York City Ballet στο Ηρώδειο: "Κάθε χρόνο, το Ηρώδειο αξιοποιείται από το Ελληνικό Φεστιβάλ, το οποίο προσπαθεί να φέρει πιο κοντά στους Ελληνες και τους τουρίστες, τις μουσικές και θεατρικές τέχνες της Ελλάδας και του κόσμου. Και είναι γεγονός ότι ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο σε ένα τέτοιο, μεγάλο, ιστορικό θέατρο".
Με μεγάλα επίσης αφιερώματα πρόβαλε το τουρκικό κανάλι CNBC-E τις παραστάσεις στο Ηρώδειο, την Επίδαυρο και τον Λυκαβηττό. Τέλος, το περιοδικό Fortune σε αναλυτικό αφιέρωμα που κάνει για την Ελλάδα με τίτλο "Η Γιορτή των Τεχνών", υπογραμμίζει τη σημασία του Φεστιβάλ Αθηνών: "Η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις σε μερικούς από τους πιο εκπληκτικούς χώρους του κόσμου. Οι επισκέπτες πρέπει να αντιληφθούν ότι εκτός από υποδομή και φυσική ομορφιά η Ελλάδα διαθέτει και πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα".
"Εάν θέλουμε να δούμε κάποιον διεθνούς φήμης καλλιτέχνη θα πρέπει να έρθουμε στην Ελλάδα. . .". Με αυτά τα λόγια κλείνει το εισαγωγικό σημείωμα του τετρασέλιδου αφιερώματός του στο έγκυρο ιταλικό περιοδικό τέχνης "Sipario", ο Διευθυντής του Μάριο Ματία Τζορτζέτι, που ήταν -μαζί με άλλους δημοσιογράφους και κριτικούς- καλεσμένος του Ελληνικού Φεστιβάλ το καλοκαίρι του 2001.