Αρκετές οι αλλαγές, αλλά και οι διαπιστώσεις στις θεατρικές επιχορηγήσεις, που ανακοινώθηκαν από τα μέλη της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Θεάτρου. Συνολικά επιχορηγούνται 50 θίασοι (οι 22 είναι στην Αττική). Σημειώνεται ότι αιτήσεις κατέβαλλαν 96 θίασοι.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, η λήξη της δεύτερης τριετίας επιχορηγήσεων βρίσκει το ελληνικό θέατρο σε μια περίοδο στασιμότητας. Πρώτον γιατί και στις δύο τριετίες οι θίασοι κατέβαλαν ιδιαίτερη προσπάθεια για να οργανωθούν. Αυτό, ήταν φυσικό να δώσει στοιχεία κόπωσης στους θιάσους.
Ωστόσο, η επιτροπή τονίζει ότι όλη η Ευρώπη περνά μια περίοδο ανακατατάξεων στο χώρο του θεάτρου. Επιπλέον σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες παρατηρείται περικοπή των θεατρικών επιχορηγήσεων, κάτι που δε συμβαίνει στη χώρα μας.
Ιδιαίτερα θετικό χαρακτηρίζει η επιτροπή το γεγονός ότι η "μονοκρατία" που κυριαρχούσε στους θιάσους, έχει σπάσει. Οι ίδιοι οι ιδρυτές θιάσων παραχωρούν το θέατρο τους σε άλλους σκηνοθέτες, σε άλλες αισθητικές αναζητήσεις και σε έναν εμπλουτισμό τόσο των συντελεστών, όσο και του ρεπερτορίου. Αυτό το άνοιγμα είναι πολύ θετικό, γιατί μακροπρόθεσμα η επιτροπή πιστεύει ότι θα οδηγήσει σε μια συσπείρωση των δυνάμεων. Μάλιστα η λογική των συμπαραγωγών δεν περιορίζεται στον ελληνικό χώρο μόνο, αλλά επεκτείνεται και προς το εξωτερικό.
Η εμπειρία των επιχορηγήσεων απέδειξε ότι ήταν πάρα πολύ δύσκολο στους θιάσους του τριετούς προγραμματισμού, να καταστρώσουν ένα πρόγραμμα δράσης τριετούς διαρκείας και να το τηρήσουν. Για αυτό η επιτροπή προτείνει την κατάργηση της τριετίας. Από φέτος εφαρμόζεται ο διετής προγραμματισμός. Οι θίασοι οι οποίοι δεν επιχορηγούνται για ένα χρόνο, επιχορηγούνται για δύο μάξιμουμ. Δηλαδή το 2001 - 2002 και 2002 - 2003. Από εκεί και πέρα το 2004 θα αξιολογηθούν ξανά.
Οι θίασοι που επιχορηγούνται για κύκλο παραστάσεων διαρκείας δύο ετών, για τις περιόδους 2001 - 2002 και 2002 - 2003, είναι:
Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν 88 και 96 εκατ.
Θέατρο του Νότου (Γιάννης Χουβαρδάς, Θωμάς Μοσχόπουλος) 90 και 90 εκατ.
Πειραματική Σκηνή Τέχνης 65 και 75 εκατ.
Ανοιχτό Θέατρο (Γιώργος Μιχαηλίδης) 60 και 65 εκατ.
Αμφι-θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου 60 και 60 εκατ.
Πράξη (Μπέτυ Αρβανίτη) 45 και 50 εκατ.
Μικρή Πόρτα (Ξένια Καλογεροπούλου) 45 και 45 εκατ.
Στοά (Θανάσης Παπαγεωργίου, Λήδα Πρωτοψάλτη) 35 και 50 εκατ.
Καλλιτεχνικός Οργανισμός Φάσμα (Αντώνης Αντύπας) 35 και 48 εκατ.
Νέα Σκηνή (Λευτέρης Βογιατζής) 40 και 75 εκατ.
Εμπρός (Τάσος Μπαντής) 40 και 40 εκατ.
Νέα Σκηνή Τέχνης 30 και 35 εκατ.
Οι επιχορηγητέοι θίασοι για μια παράσταση ή για μία ολόκληρη θεατρική περίοδο με δύο θεατρικά έργα είναι:
ΑΤΤΙΚΗ
Ομάδα Θέαμα 15 εκατ.
Θέατρο Εξαρχείων (Τάκης Βουτέρης, Αννίτα Δεκαβάλλα) 12 εκατ.
Διπλούς Έρως (Μιχαήλ Μαρμαρινός) 10 εκατ.
Δόλιχος (Δημήτρης Τάρλοου) 10 εκατ.
Δραματικό Θέατρο Ρούλας Πατεράκη 8 εκατ.
Θεατρική Σκηνή (Αντώνης Αντωνίου) 8 εκατ.
Θεατρική Ομάδα Νάμα, Εταιρεία Θεάτρου Παίκτες, Θέατρο του Μαρτίου από 8 εκατομμύρια
Σημείο (Νίκος Διαμαντής) 7 εκατ.
Νέο Ελληνικό Θέατρο (Γιώργος Αρμένης) 7 εκατ.
Θέατρο της Άνοιξης (Γιάννης Μαργαρίτης), Πράσσειν άλογα (Εμμανουέλλα Καποκάκη), Παίζω - δρομος, Θέατρο Δρόμου, Θέατρο Δωματίου, Θεατρικός Οργανισμός Στιγμή από 6 εκατ.
Φιλιατρό 5 εκατ.
Ομάδα Μουσικού Θεάτρου ΟΠΕΡΑ 5 εκατ.
Νοητή Γραμμή και Συν Αθηνά 5 εκατομμύρια
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Νέες Μορφές 18 εκατ.
Λύκη Βυθού 10 εκατ.
Θέατρο Αναζήτηση - Σκηνή του Βορρά 8 εκατ.
ΠΑΤΡΑ
Ομάδα Βιομηχανική 5 εκατ.
ΚΡΗΤΗ
Πολιτισμικός Νότος 8 εκατ.
Εταιρεία Θεάτρου Μνήμη 8 εκατ.
Θέατρο Κνωσού 5 εκατ.
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ
Νέο Θέατρο Θεσσαλονίκης, Θέατρο Νέων, Διόνυσος, Θίασος '81, Πολιτιστική Παρέμβαση, Θεατρική Εταιρεία Έρευνας, Θέατρο του Ήλιου και Κάτω από τη Γέφυρα από 8 εκατομμύρια
Πλεύσις 5 εκατ.
Αρκετές οι αλλαγές, αλλά και οι διαπιστώσεις στις θεατρικές επιχορηγήσεις, που ανακοινώθηκαν από τα μέλη της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Θεάτρου. Συνολικά επιχορηγούνται 50 θίασοι (οι 22 είναι στην Αττική). Σημειώνεται ότι αιτήσεις κατέβαλλαν 96 θίασοι. Σύμφωνα με την Επιτροπή, η λήξη της δεύτερης τριετίας επιχορηγήσεων βρίσκει το ελληνικό θέατρο σε μια περίοδο στασιμότητας. Πρώτον γιατί και στις δύο τριετίες οι θίασοι κατέβαλαν ιδιαίτερη προσπάθεια για να οργανωθούν. Αυτό, ήταν φυσικό να δώσει στοιχεία κόπωσης στους θιάσους.