«Packman Kiss and the Snoop’s Flying Saucer» τιτλοφορείται η εικαστική έκθεση του γνωστού Γάλλου ζωγράφου Marc Charpentier που διοργανώνεται υπό την αιγίδα της Γαλλικής Πρεσβείας και του σωματείου Καλλιπάτειρα, σε συνεργασία με την «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων (Αίθουσα «Τάκης Παπατσώνης» Πειραιώς 100, Γκάζι ) από τις 11 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2006.
Στην έκθεση παρουσιάζονται πίνακες- τελάρα, αποτέλεσμα μιας ιδιαίτερης τεχνικής, μακέτες από ανακυκλωμένα χαρτόνια καθημερινής χρήσης, κατασκευές από MDF, φωτογραφίες, ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες, σχέδια κλπ.
Ο Marc Charpentier, που γεννήθηκε στη Chartres το 1955 και σπούδασε μεθοδολογία προϊστορικής αρχαιολογίας στο Ecole des Hautes Etudes στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, στο Παρίσι, ζει στην Αθήνα από το 1977, πρώτο σταθμό και τόπο, της αρχικής του απόφασης να γίνει «μοντέρνος ζωγράφος», όπως ο ίδιος αποκαλεί τον εαυτό του. Ο καλλιτέχνης επεξεργάζεται και μεταπλάθει κάθε είδους επιφάνεια, από την επίπεδη του καμβά έως την πολυδιάστατη των αντικειμένων, που κατασκευάζει, μέσα από πρακτικές διαδικασίες «άγριες» φαινομενικά, επίπονες και χρονοβόρες.
Στρώματα ακρυλικού καλύπτουν τις επιφάνειες, οι οποίες στη συνέχεια τρίβονται, καλύπτονται και ξανατρίβονται αρκετές φορές, αποκαλύπτοντας ηθελημένες ή αθέλητες, ανθρωπομορφικές ή μη φιγούρες, μέσα σ’ ένα καταιγισμό χρωμάτων και σχημάτων, που καθηλώνουν το βλέμμα και ταξιδεύουν τη σκέψη.
Εμφανίζεται έτσι στον θεατή ένας απίστευτα πλούσιος για τις αισθήσεις κόσμος, μια «γλυπτική ζωγραφική», μια νέα γλώσσα, ένας άλλος τρόπος ανάγνωσης των έργων με την όραση αλλά και την αφή, αφού οι λείες επιφάνειες αφήνουν τα δάχτυλα ν’ αναγνωρίσουν τις εικόνες, που ξέφυγαν απ’ τα μάτια. Τα έργα όλα, χωρίς εξαίρεση, έχουν έντονη αναφορά στην πραγματικότητα. Τα θέματα είναι συνήθως ανθρωπομορφικά, συνδυασμένα με αφαιρετικά στοιχεία. Το ίδιο και τα αντικείμενα, που ακόμα και αν μοιάζει παράδοξο, παρουσιάζουν τρισδιάστατη ζωγραφική.
Στην πραγματοποίηση της έκθεσης συνέβαλε καθοριστικά ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, Ιστορικός της Τέχνης και Διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, που μαζί με την Jeniffer Allen, Ιστορικό και Κριτικό Τέχνης του Art Forum, επιμελήθηκαν τα κείμενα του καταλόγου, ο οποίος εκδόθηκε με την ευκαιρία αυτή.
«Το έργο του Marc Charpentier κατορθώνει μ’ έναν τρόπο που συνιστά άποψη και θέση, να κρατήσει την τέχνη και την απόφασή του σε μια ποιητική απόσταση», αναφέρει ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, και συνεχίζει: «Μέσα από τη δύναμη της πραγμάτωσης και την ουσία της υπόσχεσης που τον έδεσε μαζί της, το έργο του αποκαλύπτει αναδρομικά μαζί με τη σημασία και τη βαρύτητα του λόγου, που θεσπίστηκε, το βάθος και τη φαντασία, που ιδρύουν την ύπαρξη ως λόγο και ως παρουσία του λόγου αυτού, που θεμελιώνει μαζί με το έργο την τέχνη και την εποχή.»
«Tο στυλ του Marc Charpentier είναι τόσο απρόσμενο όσο και οι τεχνικές του, αλλά οι επιφάνειες των έργων του τον αποκαλύπτουν, με τρόπο τόσο αποφασιστικό, όσο και η υπογραφή του», τονίζει χαρακτηριστικά η Jeniffer Allen.
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα-Παρασκευή 11.00-19.00
Σάββατο-Κυριακή 12.00-18.00
Η έκθεση από τον ερχόμενο χρόνο και συγκεκριμένα από τις 24 Ιανουαρίου και για ένα μήνα θα μεταφερθεί στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης.
«Packman Kiss and the Snoop’s Flying Saucer» τιτλοφορείται η εικαστική έκθεση του γνωστού Γάλλου ζωγράφου Marc Charpentier που διοργανώνεται υπό την αιγίδα της Γαλλικής Πρεσβείας και του σωματείου Καλλιπάτειρα, σε συνεργασία με την «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων.