Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα (**1/2)

23.10.2006
Το έργο του Γουίλλυ Ράσσελ «Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα» παρουσιάζεται στο θέατρο «Βρετάνια-Motorola», σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, με τον ίδιο και την Ευδοκία Ρουμελιώτη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Το έργο: Το έργο πραγματεύεται την ιστορία μιας παντρεμένης γυναίκας, της Ρίτας, που εργάζεται ως κομμώτρια και στα είκοσί της χρόνια αποφασίζει, παρά τις αντιρρήσεις του άνδρα της, να παρακολουθήσει μαθήματα στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Ο καθηγητής Φρανκ Μπράϊαντ που έχει αναλάβει την επίβλεψή της είναι ένας αποτυχημένος μεσήλικας καθηγητής του Πανεπιστημίου, με πρόβλημα αλκοολισμού, που συνεργάζεται με το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο για την εξασφάλιση ενός επιπλέον εισοδήματος... Αρχικά αρνείται να την αναλάβει, όμως στη συνέχεια ενδυναμώνεται μέσα του η φιλοδοξία να μετατρέψει τη Ρίτα σε ένα αξιοσέβαστο και μορφωμένο μέλος της κοινωνίας. Ο καθηγητής ερωτεύεται σταδιακά το δημιούργημά του και τότε όλα περιπλέκονται....


Οι ηθοποιοί, ο σκηνοθέτης και οι άλλοι:
Το έργο του Γουίλλυ Ράσσελ «Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα» παρουσιάζεται στο θέατρο «Βρετάνια-Motorola», σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, με τον ίδιο και την Ευδοκία Ρουμελιώτη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τα σκηνικά είναι του Γιώργου Ασημακόπουλου, τα κοστούμια του Παναγιώτη Μανούση και η μουσική του Διονύση Τσακνή.



Τι μας άρεσε:

-Το έργο του Γουίλλυ Ράσσελ που ξεφεύγει από τις κλασικές ερωτικές ιστορίες και εμβαθύνει σε θέματα παιδείας, τέχνης και πολιτισμού. Πολύ αξιόλογη είναι η μετάφραση - απόδοση του Γιώργου Κιμουλη καθώς έδωσε στο έργο μία πιο σύγχρονη χροιά (για παράδειγμα οι αναφορές στον Κωδικα ντα Βίντσι), αλλά και ελληνικό χαρακτήρα (με τις γλωσσολογικές παρατηρήσεις του στους φοιτητές του και στη Ρίτα).

- Η ερμηνεία του Γιώργου Κιμούλη, ο οποίος μας χάρισε τον καλύτερο του εαυτό. Ιδιαίτερα στο πιο δραματικό και γεμάτο ανατροπές δεύτερο μέρος ήταν συγκλονιστικός. Οι γεμάτες μανιέρα χαρακτηριστικές κινήσεις του όχι μόνο δεν μας κούρασαν, αλλά ταίριαξαν με το χαρακτήρα του καθηγητή Φρανκ και ανέδειξαν το εύθραυστο του ψυχισμού του, την εσωτερική του ένταση, αλλά και την αγωνία έκφρασης των συναισθημάτων του.

Τι δεν μας άρεσε:
- Η Ευδοκία Ρουμελιώτη ξεκίνησε στο πρώτο μέρος φωνάζοντας σχεδόν υστερικά, εικόνα που δεν συνάδει σε καμία περίπτωση με μία εικοσάχρονη λαϊκή κοπέλα που από κομμώτρια θέλει να «μεταμορφωθεί» σε επιστήμονα επί θεωρητικών ζητημάτων ποίησης και συγκριτικής λογοτεχνίας. Αρχικά, η ερμηνεία της μας κούρασε και μας έβγαλε εκτός κλίματος καθώς δεν μπορέσαμε να διαισθανθούμε το σταδιακό δέσιμο καθηγητή και μαθήτριας. Στο δεύτερο ωστόσο μέρος, στο οποίο το μεγαλύτερο «βάρος» της παράστασης σηκώνει ο Γιώργος Κιμούλης, οι τόνοι της χαλάρωσαν, αφήνοντας έτσι να διαφανεί μία μικρή λάμψη του ταλέντου της.


Σε ποιον απευθύνεται: Σ’ όλους ανεξαιρέτως






Πότε να πάω και που να παρκάρω:
Το θέατρο «Βρετάνια-Motorola» βρίσκεται στην οδό Πανεπιστημίου 7 σε απόσταση αναπνοή από το σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη 7.20μμ
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 9.20μμ.
Σάββατο (λαϊκή), Κυριακή 6.20μμ

Τιμές εισιτηρίων: 23 (Πλατεία Α), 20 (Πλατεία Β), 18 (Λαϊκή), 15 (φοιτητικά) ευρώ.
Σάββατο και Κυριακή: γενική είσοδος 23 ευρώ.


Γεωργία Οικονόμου