«Gaming Realities» στην Τεχνόπολη

20.09.2006
«Gaming Realities» είναι ο τίτλος του 7ου Διεθνούς Φεστιβάλ Τέχνης και Τεχνολογίας Medi@terra, που διοργανώνεται από το Κέντρο για τον Ψηφιακό Πολιτισμό ΦΟΥΡΝΟΣ, από τις 4 έως τις 8 Οκτωβρίου (Τετάρτη-Κυριακή) στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.
Τι: Μedi@terra, 7o Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης και Τεχνολογίας
Πότε: 4 - 8 Οκτωβρίου 2006
Που: Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100)

«Gaming Realities» είναι ο τίτλος του 7ου Διεθνούς Φεστιβάλ Τέχνης και Τεχνολογίας Medi@terra, που διοργανώνεται από το Κέντρο για τον Ψηφιακό Πολιτισμό ΦΟΥΡΝΟΣ, από τις 4 έως τις 8 Οκτωβρίου (Τετάρτη-Κυριακή) στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Το φεστιβάλ επικεντρώνεται στα videogames (βίντεο-παιχνίδια) και στον κυρίαρχο ρόλο που παίζουν στο σύγχρονο ψηφιακό πολιτισμό. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τριήμερο διεθνές συνέδριο στο οποίο συμμετέχουν ακαδημαϊκοί, game designers, ερευνητές, σχεδιαστές και θεωρητικοί νέων μέσων, έκθεση που φιλοξενεί 30 έργα-παιχνίδια ανεξάρτητων δημιουργών από όλο τον κόσμο, προβολές και άλλες παράλληλες εκδηλώσεις.

Το Medi@terra 06 επιχειρεί μια ουσιαστική ανάλυση των δεδομένων στο χώρο των videogames και των τάσεων που επικρατούν παγκοσμίως, εστιάζοντας όχι στην εμπορική, αλλά στην καλλιτεχνική, πολιτική και εκπαιδευτική τους διάσταση.

Πιο συγκεκριμένα:

//Έκθεση //
Η έκθεση του φεστιβάλ φέτος φιλοξενεί 30 έργα - παιχνίδια ανεξάρτητων δημιουργών και καλλιτεχνών από το διεθνή χώρο που δουλεύουν στο χώρο των νέων μέσων και αξιοποιούν την πλατφόρμα των video games. Τα παιχνίδια που παρουσιάζονται έχουν επιλεχθεί κυρίως για τις τεχνικές και αισθητικές καινοτομίες που εισάγουν, για το πολιτικό και κοινωνικό μήνυμα που φέρουν, για την ανατροπή των δεδομένων που έχουν καθιερώσει οι μεγάλες βιομηχανίες παιχνιδιών.

Τα έργα που παρουσιάζει το medi@terra είναι μία επιλογή από παιχνίδια με πειραματικό και διεπιστημονικό χαρακτήρα. Κάποια είναι εγκαταστάσεις που περιβάλλουν σωματικά θεατή, όπως το Himalaya’s Head των Ολλανδών Devart.
Πολλά είναι παιχνίδια με πολιτικό χαρακτήρα που ασκούν κριτική σε φαινόμενα της εποχής μας (όπως το McDonald’s Video Game των Ιταλών Molleindustria), παιχνίδια με γεωπολιτικές αναφορές (όπως το Global Conflicts: Palestine των Serious Games Interactive από τη Δανία).
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τροποποιήσεις (modifications) γνωστών παιχνιδιών. Οι καλλιτέχνες σε αυτή την περίπτωση δημιουργούν παιχνίδια που ο χρήστης πλοηγείται και παίζει σε ένα περιβάλλον οικείο, δηλαδή σε περιβάλλον κάποιου ήδη υπάρχοντος παιχνιδιού που όμως η αισθητική και οι σκοποί του παιχνιδιού έχουν αλλάξει (όπως το Nowhere της Αυστριακής Sylvia Eckermann).
Φιλοξενούνται επίσης online flash games (όπως το Disaffected των Persuasive Games), text adventure games (παιχνίδια με βάση το κείμενο όπως το Book and Volume του Nick Montfort). Επίσης, προβάλλονται ντοκιμαντέρ από γνωστά παιχνίδια στο χώρο (πχ το Can You See Me Now των Blast Theory).

//Συνέδριο //
Βασική δραστηριότητα του φετινού φεστιβάλ, το τριήμερο Διεθνές Συνέδριο "Παιχνίδια και Πραγματικότητα: η Πρόκληση του Ψηφιακού Πολιτισμού" θα πραγματοποιηθεί στις 6, 7 και 8 Οκτωβρίου. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θα συγκεντρωθούν ακαδημαϊκοί, επαγγελματίες game designers, ερευνητές, δημιουργοί και θεωρητικοί νέων μέσων για να δημιουργήσουν ένα ζωντανό διάλογο για το ρόλο των videogames στη σημερινή πραγματικότητα. Οι προσκεκλημένοι ομιλητές και συμμετέχοντες καλούνται να τοποθετηθούν πάνω σε καίρια ζητήματα και προβληματισμούς γύρω από τα ψηφιακά παιχνίδια.

Οι προ-εγγραφές είναι απαραίτητες και γίνονται μέσω της ιστοσελίδας του φεστιβάλ www.mediaterra.org

//Sound Performances//
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται φέτος στο κομμάτι του ήχου με performance από καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν τα video games σαν πλατφόρμα ήχου και εικόνας.
Ο καλλιτέχνης Mathias Fuchs και ο DJ Oliver Farshi αναμειγνύουν ήχους από το παιχνίδι του Unreal με σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική προσφέροντας μία ?πλοήγηση? σε έντονους ρυθμούς και εικόνες από το mod του Mathias Fuchs Postvinyl.

Οι Videogame Orchestra είναι ένα ελληνικό σχήμα από τους Αλέξανδρο Ρέτση και Γιώργο Αγγελίδη που σκοπός της μουσικής τους είναι να αναβιώσει την ατμόσφαιρα και την αισθητική των κλασσικών videogames χρησιμοποιώντας ως βάση το σύγχρονο ηλεκτρονικό ήχο. Εκτός από τις πρωτότυπες συνθέσεις, έμφαση δίνεται στις διασκευές γνωστών θεμάτων από τον χώρο των videogame soundtracks, αλλά και διαφόρων επιτυχιών της παγκόσμιας δισκογραφίας. Τη μουσική συνοδεύουν συγχρονισμένα visuals, ειδικά δημιουργημένα για την κάθε εμφάνιση.

//Video Games & Films// Προβολές

Το Medi@terra παρατηρώντας τις εξελίξεις στο χώρο δε θα μπορούσε να παραλείψει να συμπεριλάβει και ένα νέο είδος που έχει κάνει την εμφάνιση του την τελευταία δεκαετία, τα machinima. Τα machinima (από το machine, animation και cinema) είναι μικρά φιλμ που δημιουργούνται πάνω σε πλατφόρμες και μηχανές 3D παιχνιδιών. Το Petite Anthologie de Machinima, που παρουσιάζει το φεστιβάλ, είναι ένα αφιέρωμα του Xavier Lardy με συμμετοχές δημιουργών από διάφορες χώρες. Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε με επιτυχία στο Παρίσι σε συνεργασία με το Forum d’ Images και το Paris Cinema. Ο Lardy, προσκεκλημένος του φεστιβάλ, μιλήσει στο κοινό για το αφιέρωμα αυτό και για το δημοφιλές είδος ταινιών machinima.

Το φεστιβάλ αφιερώνει επίσης ένα μεγάλο τμήμα του στη σχέση των videogames με τον κινηματογράφο. Οι δύο χώροι μοιράζονται συχνά τους ίδιους ήρωες δράσης αφού οι περισσότερες ταινίες - περιπέτειες έχουν γίνει παιχνίδια. Το φεστιβάλ εστιάζει την προσοχή του στο αντίστροφο -και πιο σπάνιο φαινόμενο- παιχνιδιών που γυρίστηκαν μετά σε φιλμ καθώς και κάποιων άλλων επιλεγμένων ταινιών που παρουσιάσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Γενική είσοδος: 5 ευρώ
Τιμές συνεδρίου
Προεγγραφή (ως τις 30 Σεπτεμβρίου) για 3 μέρες: 90 €, φοιτητικό 45 €
Εγγραφή κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης:
για 3 μέρες: 110 ευρώ (φοιτητικό 55 ευρώ)
για 1 μέρα: 40 ευρώ (φοιτητικό 20 ευρώ)

Εγκαίνια: Τετάρτη 4 Οκτωβρίου, ώρα 20:30
Έκθεση: 10:30-22:30