BEL CANTO στον Φούρνο

07.04.2009
Η Μαρίκα Κλαμπατσέα συνθέτης πιανίστρια και τραγουδίστρια της avant-garde, με το ιδιόμορφο μουσικό της ιδίωμα να παρεμβαίνει στη κλασική φόρμα αλλά και να χρησιμοποιεί στοιχεία απο Ροκ ή τραγούδια που θυμίζουν αυτά της Κάτω Ιταλίας, τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, την Όπερα αλλά και την πικρή Παρωδία ενώνει αποσπάσματα από δύο της μουσικά έργα σε μια παράσταση με τίτλο Bel Canto.

Η Μαρίκα Κλαμπατσέα, συνθέτης πιανίστρια και τραγουδίστρια της avant-garde, με το ιδιόμορφο μουσικό της ιδίωμα να παρεμβαίνει στη κλασική φόρμα αλλά και να χρησιμοποιεί στοιχεία απο Ροκ ή τραγούδια που θυμίζουν αυτά της Κάτω Ιταλίας, τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, την Όπερα αλλά και την πικρή Παρωδία ενώνει αποσπάσματα από δύο της μουσικά έργα σε μια παράσταση με τίτλο Bel Canto.

Τα έργα αυτά είναι η Καλαμίτυ Τζαίην Γράμματα στην Κόρη της, βραβευμένο μουσικό έργο με το κρατικό βραβείο 2003 και Snow White and the seven scars (Χιονάτη και Εφτά Ουλές) που παρουσίασε στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου και Αγγλίας με τη στήριξη του Arts Council πρώτη έκδοση το 1634 της Ωραίας Κοιμωμένης του συγγραφέα Giambattista Basile.

Θέλει να υπενθυμίσει ότι στην Παρωδία αλλά και στη μουσική Παρωδία εμπεριέχεται η τραγική πλευρά, ο πόνος που ακυρώνεται, αυτοαναιρείται, αυτοσαρκάζεται αλλά και αναπλάθεται εξισορροπώντας στο τέλος και ενώνοντας το κωμικό και τραγικό στοιχείο.
O άξoνας που ενώνει τα δύο της έργα είναι το μάτι ενός αλόγου.

Επηρεασμένη από τη σύνδεση και την αγάπη της Καλαμίτυ Τζαίην για το άλογό της, Σατανάς, η συνθέτρια ταυτίζεται με το προσωπικό δράμα της Καλαμίτυ όταν το άλογο της πεθαίνει αλλά ταυτίζεται και με το δράμα της Κοιμωμένης Τάλια όταν χάνει την μητέρα της.

Ειναι η ματιά αυτού του αλόγου που διασταυρώνει τα δύο έργα και το δράμα των δύο γυναικών. Η φωνή της ερμηνεύτριας παραμορφώνεται, σαρκάζοντας το Belcanto χωρίς όμως και να το ακυρώνει.

Με αυτό τον τρόπο αναφέρεται στη σύνδεση ανθρώπου και ζώου, αλλά και θέλει να τονίσει την ψυχρότητα και αλλοτρίωση που σήμερα χαρακτηρίζει τον άνθρωπο ανίκανο πια να μπορεί να παρατηρεί και να αντλεί ενδιαφέρον και ομορφιά από καθημερινά βλέμματα... από μάτια πολλές φορές με δάκρυα αλόγων ή Ανθρώπων... βλέμματα όπως αυτά διαφαίνονται στα 2 έργα.


Από 22 Απριλίου έως 26 Απριλίου
Ώρα: 21:30 / Διάρκεια: 75’ / Eισιτήριο: 17 €/ Φοιτητικό:12 €


ΘΕΑΤΡΟ ΦΟΥΡΝΟΣ
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 168 ΑΘΗΝΑ 11472
ΤΗΛ. 2106460748