H Liberation αποθεώνει τον Δημήτρη Καραντζά

25.07.2014
Όταν ανέβασε πριν λίγες μέρες την «Ελένη» στην Επίδαυρο υπήρξαν αρκετές αρνητικές αντιδράσεις σχετικά και με το ιδιαίτερο ανέβασμα αλλά Και με την επιλογή του Φεστιβάλ να του δώσει τον ιστορικό χώρο επιβεβαιώνοντας γι’ άλλη μία φορά πως κάποια μυαλά σ’ αυτή τη χώρα δε θα αλλάξουν ποτέ όπως είχαμε πει κι εδώ.

Όταν ο Δημήτρης Καραντζάς ανέβασε πριν λίγες μέρες την «Ελένη» στην Επίδαυρο υπήρξαν αρκετές αρνητικές αντιδράσεις σχετικά και με το ιδιαίτερο ανέβασμα αλλά και με την επιλογή του Φεστιβάλ να του δώσει τον ιστορικό χώρο, επιβεβαιώνοντας γι’ άλλη μία φορά πως κάποια μυαλά σ’ αυτή τη χώρα δε θα αλλάξουν ποτέ (όπως είχαμε πει κι εδώ).

Ο 26χρονος σκηνοθέτης παρουσίασε στο Φεστιβάλ της Αβινιόν την παράσταση «Ο Κυκλισμός του τετραγώνου» η οποία είχε ανέβει πριν κάποιους μήνες στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και η Liberation έγραψε μία τουλάχιστον διθυραμβική κριτική, με τίτλο «Μια αριστοτεχνική ενορχήστρωση».

«Συναγερμός. Είναι ακριβώς αυτή η διαδικασία που χαρακτηρίζει την παράσταση του Καραντζά. Σαν να πατιέται ένα μεγάλο κουμπί που πυροδοτεί την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση. Οι έντεκα ηθοποιοί δεν εγκαταλείπουν ποτέ το σύνολο αλλά ερμηνεύουν τις καταστάσεις μέσα από ένα μίγμα βίας και αποστασιοποίησης που συναρπάζει… Είναι σπάνιο να συναντάς ηθοποιούς που λειτουργούν σαν μια στοργική κοινότητα και η παραμικρή χειρονομία ενός από αυτούς να επηρεάζει τον άλλο» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Επιπλέον συγκρίνουν τη σκηνοθεσία και το στήσιμο των ηθοποιών με τον τρόπο που δουλεύει με τους θιάσους του ο Κριστόφ Βαλικόφκ και προσθέτουν πως όσο περνάει ο χρόνος τόσο η ατμόσφαιρα της παράστασης γίνεται πιο πολύπλοκη, πιο έντονη, παθιασμένη κι ηλεκτρισμένη. Και κάπως έτσι γι άλλη μία φορά σαν τη μέρα της Μαρμότας, ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης που αμφισβητείται στην Ελλάδα, αναγνωρίζεται κι αποθεώνεται στο εξωτερικό.

Κ.Π