Θαλασσινός: Όσο υπόσχονται WiFi, τόσο αναβάλλεται η επανάσταση

09.12.2013
"Κόντρα σε μια εποχή, που θέλει οι χώροι να μεγαλώνουν και οι παρέες να μικραίνουν, τα συστήματα Μουσική-Τέχνες-Πολιτισμός να έχουν γίνει επικίνδυνα ασταθή".

..."Η έξοδος για ψυχαγωγία-διασκέδαση επικίνδυνα σπάνια, η δημιουργία επικίνδυνα μόνη, η ακρόαση ακόμα περισσότερο, το άγγιγμα επικίνδυνα σπάνιο, τα σκουπίδια -κάθε είδους-επικίνδυνα πολλά και ο διάλογος αδύνατος… ο Παντελής Θαλασσινός περιμένει στο χώρο του “Ρυθμός Stage” τους φίλους του να τραγουδήσει και να επικοινωνήσει το καινούργιο του διπλό live CD “Ανοιχτή Ακρόαση”. Αυτά έλεγε το δελτίο Τύπου... Τα υπόλοιπα θελήσαμε να τα μάθουμε απευθείας.
Ο Παντελής Θαλασσινός,
μας κάνει την τιμή και με λόγο μεστό, ευθύ και ειλικρινή, απαντά σε μερικά μικρά ερωτήματά μας... τα μεγάλα, ή τέλος πάντων τα πιο σημαντικά, έχουν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο απαντηθεί από τις μουσικές του. Για τις οποίες και δε χωράει συζήτηση...
Ε.Σ.


Νεαροί συναδέλφοι σας ξεφυτρωνουν διαρκώς. Θεωρείτε θετική αυτή την εξέλιξη ή νομίζετε ότι έχει χαθεί το μέτρο και πλεόν όλοι μπορούν να γίνουν τραγουδιστές και τραγουδίστριες;
-Όλοι μπορούν να γίνουν τραγουδιστές, γιατι όλοι όσοι έχουμε είμαστε και τραγουδιστές. Είιτε καλοι είτε κακοί. Η έννοια του Τραγουδιστή-όπως και κάθε έννοια - έχει πλέον ελαφρύνει. Δεν έχει τη σπανιότητα, και τη βαρύτητα που είχε παλιά. Τα μέσα και τα εργαλεία, για κάθε ασχολία, είναι πλέον φτηνά, κ ως εκ τουτου μπορεί ο καθ’ ένας να δοκιμάσει να κάνει πράγματα. Τα κομπιούτερ, πλέον κάνουν θαύματα. Αν δουμε το αποτέλεσμα στις ηχογραφήσεις, θα ανακαλύψουμε πολλούς κι εξαιρετικούς τραγουδιστές, αγόρια και κορίτσια. Τα θαύματα όμως της τεχνολογίας, μας κρύβει τους πραγματικά κι αληθινά καλούς, κι όλες αυτες οι πληροφορίες, κρύβουν τους καλούς, ακόμα βαθύτερα μέσα στο αναρίθμητο σύνολό τους. Σιγουρα με τη σημερινή έννοια όλοι μπορουν να κάνουν μουσική, να τραγουδήσουν, και να επικοινωνήσουν, με ακροατές, και ακόμη και φάνς της δουλειάς τους. Το τραγούδι όμως και η Μουσική σαν τέχνη, ορίζει κι άλλα πράγματα. Το αντικειμενικά καλό, ξεχωρίζει. Όχι στις ηχογραφήσεις, αλλά στην άμεση επαφή με κόσμο, δηλ στη ζωντανή τέχνη.

Με τι ακούσματα έχετε μεγαλώσει εσείς;
-Με ότι ακούσματα μεγάλωσε ένας μικρομεσαίος Έλληνας, της τάξης μου, της εποχής μου, και της καταγωγής μου. Τα τυχαία μας ακουσματα, απλώς μας επιρεάζουν, τα συνηδειτά όμως μας αλλάζουν τη ζωή. Έτυχα στην καλή εποχή της Ροκ του 70, & που ήταν παράλληλα κι η καλή εποχή της έντεχνης Ελληνικής Μουσικής των μεγάλων δημιουργων και ποιητών. Μ έμαθε να ζω, και να μορφώνομαι με τη μουσική

Εχετε κάποιον καλλιτέχνη στο μυαλό με τον οποίο δεν εχει ευδοκιμήσει μία συνεργασία και θα την επιθυμούσατε;
-Όχι, αλλά, έχω σιγοτραγουδήσει, και συνεργαστεί, με πολυ μεγάλους τραγουδιστές και συνθέτες, κι ας μην το ξέρουν αυτοί.

Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στον χώρο σας, τι θα ήταν αυτό; Οτιδήποτε, μία διαδικασία, μία ρουτίνα, κάποιο είδος σχέσεων, οτιδήποτε που σας ενοχλεί στον χώρο του τραγουδιού, από τη στιγμή που αυτό δημιουργείται στο στούντιο μέχρι τις δημόσιες σχέσεις ή την ερμηνεία του στο κοινό.
- Θα καταργούσα τα μαγνητόφωνα, τις φωτογραφικές μηχανές, και τις βιντεοκάμερες, κι ως εκ τουτου τα παράγωγά τους. Πομποί και δέκτες οι ίδιοι, οι άνθρωποι και τα αισθητήρια όργανά τους. Τρελλό, αλλά ωραίο.

Κυκλοφορήσατε την Ανοιχτή Ακρόαση. Τι διαφορετικό θα λέγατε ότι έχει αυτό το άλμπουμ τόσο οσον αφορά στο περιεχόμενο του όσο και στη διαδικασία δημιουργίας του;
-Η διαφορετικότητα του είναι ότι ανοίξαμε τις πόρτες του Στουντιο, και ήρθε ο κόσμος σαν ακροατές να παρακολουθήσουν, τη διαδικασία. Σαν να μην κρατήσαμε μυστικό τίποτα. εξ’ ού και ο τίτλος. Σαν να χουμε ανοιχτη ακρόαση στο τηλέφωνό μας, και να ακούνε όλοι τι λέμε.

Από την πορεία σας ως τώρα, ξεχωρίζετε κάποια σεζόν/κάποιο άλμπουμ/κάποια συνεργασία;
-Ξεχωρίζω τη πρωτη συνεργασία, με τη Χάρις Αλεξίου, το 1987, όντας “Λαθρεπιβάτης”

Σας αφορά η Πολιτική στη χώρα μας; Ψηφίζετε; Λέτε την άποψή σας, θεωρείτε ότι έχει νόημα να μάχεστε γι αυτήν ή ασπάζεστε την άποψη συναδέλφων και μη, που υποστηρίζουν οτι τα πράγματα έχουν βαλτώσει τόσο που η χώρα δεν έχει καμία σωτηρία;
-Αλλοίμονο, αν δε με αφορούσε η πολιτική! Κάθε πράξη μας είναι πολιτική. Ο κάθε άνθρωπος που σέβεται το χωρο που ζεί, και τους ανθρώπους που ζει ανάμεσά τους και τους θεωρεί ισότιμους, ψηφίζει. Ψηφίζει για το σύνολο, και για καλύτερες συνθήκες, ζωής του συνόλου. Αυτός που πάει να ψηφίσει, όχι ιδεολογικά, αλλά βασει ιδίου μόνο συμφέροντος, ξέρεις και τι θα ψηφίσει. Αυτον που θα του βάλει το παιδί στη δουλειά. Ότι μας κυβερνά μέχρι σήμερα. Δυστυχώς απ αυτούς υπάρχουν πάρα πολλοί, κι η ψήφος τους επηρεάζει και τη ζωή των άλλων. Όσο μας δίνουν υποσχέσεις για WiFi, τόσο θα απορροφούνται μέσα στο Ίντερνετ, οι κραδασμοί, των αντιδράσεων, και θα αναβάλλεται η επανάσταση των απογοητευμένων, πεινασμένων, νηστικών, κι αναξιοπαθούντων Ελλήνων.

Φεύγετε για παντα από τη Γη, Αφήνετε ένα δίσκο κληρονομιά για τις επόμενες γενιές και παίρνετε έναν μαζί σας για δείγμα στους εξωγήινους. Ποιο άλμπουμ είναι το καθένα;
-Αφήνω κληρονομιά, το "Dark side of the moon" και παίρνω μαζί μου τα “Λαικά Προάστια” του Ανδριόπουλου με τη Σ. Μπέλλου.

www.pantelisthalassinos.gr