H Βασίλισσα Ελεν Μίρεν απευθείας στο Μέγαρο Μουσικής

06.06.2013
Μετά το Όσκαρ και το βραβείο BAFTA του 2006 για το ρόλο της στην κινηματογραφική Βασίλισσα, η Έλεν Μίρεν κέρδισε φέτος και το βραβείο Ολίβιε για το ρόλο της στη θεατρική Βασίλισσα και κατέκτησε τους κριτικούς με μια άψογη ερμηνεία, «που υπερβαίνει τη στενή θεατρική μίμηση και προσδίδει στη Βασίλισσα μια αίσθηση εσωτερικής ζωής και μια σχεδόν σαιξπηρική αύρα μοναξιάς», όπως έγραψε ο Μάικλ Μπίλιγκτον στον Guardian.

Μετά το Όσκαρ και το βραβείο BAFTA του 2006 για το ρόλο της στην κινηματογραφική Βασίλισσα, η Έλεν Μίρεν κέρδισε φέτος και το βραβείο Ολίβιε για το ρόλο της στη θεατρική Βασίλισσα και κατέκτησε τους κριτικούς με μια άψογη ερμηνεία, «που υπερβαίνει τη στενή θεατρική μίμηση και προσδίδει στη Βασίλισσα μια αίσθηση εσωτερικής ζωής και μια σχεδόν σαιξπηρική αύρα μοναξιάς», όπως έγραψε ο Μάικλ Μπίλιγκτον στον Guardian.

Το ‘The Audience’ είναι η έκτη (μετά τα: ‘Τίμων ο Αθηναίος’, ‘Η τελευταία των Χάουσμαν’, ‘Ποιος Σκότωσε τον Σκύλο τα Μεσάνυχτα;’, ‘ο Δικαστής’ και ‘People’ ) της φετινής σειράς μεταδόσεων από το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, που το Μέγαρο Μουσικής για τρίτη συνεχή χρονιά προσφέρει στο αθηναϊκό κοινό, σε συνεργασία με την Βρετανική Πρεσβεία και το Βρετανικό Συμβούλιο.

Η παράσταση αυτή διάρκειας 140’ -συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής- θα παρουσιαστεί σε απευθείας μετάδοση από το θέατρο Gielgud του Λονδίνου την Πέμπτη 13 Ιουνίου.

Το ‘The Audience’ είναι ένας θεατρικός αυτοσχεδιασμός για τις εβδομαδιαίες ακροάσεις της Βασίλισσας με τους πρωθυπουργούς και διατρέχει εξήντα χρόνια συναντήσεων της Ελισάβετ με 12 αρχηγούς βρετανικών κυβερνήσεων, από την πρώτη αμήχανη με τον ηλικιωμένο Τσόρτσιλ μέχρι τις πρόσφατες με τον Τζον Μέιτζορ και τον Γκόρντον Μπράουν. Και όχι με τον Μπλερ αφού η σχέση τους είχε εξαντληθεί στην ταινία.

Συγγραφέας του έργου, όπως και του κινηματογραφικού, είναι ο Πήτερ Μόργκαν, ο οποίος αξιοποίησε μια παλιά δήλωση του Τζέιμς Κάλαχαν πως οι εβδομαδιαίες συναντήσεις με τη Βασίλισσα ήταν σαν τακτικές συνεδρίες με τον ψυχαναλυτή. Κανείς δεν ξέρει τι συζητείται σε αυτά τα tête-à-tête . Δεν υπάρχουν μάρτυρες και δεν τηρούνται πρακτικά και το βρετανικό Σύνταγμα απαγορεύει στη Βασίλισσα να παρεμβαίνει και να σχολιάζει την πολιτική.

Ο Πήτερ Μόργκαν κατασκευάζει με μεγάλες ελευθερίες τους διαλόγους και το περιεχόμενο των ακροάσεων, το κάνει διασκεδαστικά και παρουσιάζει τη Βασίλισσα ως υποκατάστατο ψυχαναλυτή για τους ταλαίπωρους πρωθυπουργούς. Προσφέρει το μαντήλι της στον Τζόν Μέιτζορ, που ξεσπάει σε δάκρυα και συμβουλεύει τον Γκόρντον Μπράουν να κοιμάται και να αναπαύεται.

Οι συναντήσεις αυτές αποκλείουν τις συγκρούσεις και ο Μόργκαν λύνει με μαστοριά αυτό το δραματουργικό πρόβλημα δείχνοντας τη Βασίλισσα να χρησιμοποιεί το θρόνο για να μιλάει ρεαλιστικά και χωρίς συμβάσεις και να κατακτάει, με τα χρόνια, μια σοφία μέσα από το διάλογο με τον εαυτό της. Η Ελισάβετ του Μοργκαν λέει χωρίς φόβο τις απόψεις της για τα τρέχοντα γεγονότα και εμφανίζεται ριζοσπαστική και τολμηρή.

ΙΝFO:

Πότε: Πέμπτη 13 Ιουνίου, 9 μμ.

Που: Μέγαρο Μουσικής- Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Με αγγλικούς υπότιτλους Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 14 €, 7 € (φοιτητικά)

Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333 και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr